autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Νέο, ανασχεδιασμένο, φρεσκαρισμένο; Τι διαφορά έχουν, τελικά;

Νέο, ανασχεδιασμένο, φρεσκαρισμένο; Τι διαφορά έχουν, τελικά;

31/1/2025

Facelift, ανανέωση ή φρεσκάρισμα είναι ο όρος που ξέρουμε για τις αλλαγές στη μέση της ζωής ενός μοντέλου
Αρκετές μάρκες πλέον κάνουν ανασχεδίαση στα μοντέλα τους, όπως η BMW στη Σειρά 1
Οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες, όμως τα μηχανικά παραμένουν ίδια
Τι είναι ένα καινούργιο και τι ένα νέο αυτοκίνητο;

Facelift, ανανέωση ή φρεσκάρισμα είναι ο όρος που ξέρουμε για τις αλλαγές στη μέση της ζωής ενός μοντέλου

Κάθε μάρκα θέλει να λέει τα μοντέλα της  «νέα» ανά πάσα στιγμή. Εξάλλου στη γλώσσα του μάρκετινγκ το «παλιό» δεν ακούγεται πολύ δελεαστικό, και έτσι μάθαμε ένα αυτοκίνητο στη μέση της ζωής του να δέχεται ένα φρεσκάρισμα για να ξαναγίνει νέο, πριν αντικατασταθεί. Τι είναι όμως η ανασχεδίαση και πόσο πιο «νέο» είναι ένα ανασχεδιασμένο μοντέλο;
 
Το παιχνίδι με τις λέξεις είναι η το αγαπημένο παιχνίδι του μάρκετινγκ, και θέλει πολύ κόπο και προσοχή για να καταλάβεις τι συμβαίνει. Έτσι όπως είδαμε λέξεις όπως το «coupe» να το κοτσάρουμε σε ότι σχήμα είναι λίγο πατικωτό πίσω, η λέξη «νέο» κουμπώνει σε ότι είναι διαφορετικό από το προηγούμενο. Συνηθίσαμε έτσι ένα αυτοκίνητο τριών ετών, που λαμβάνει ένα φρεσκάρισμα ή facelift στα αγγλικά, να το λέμε νέο. Και γιατί όχι, πιθανώς να έχει και άλλες αναβαθμίσεις, νέα γκάμα μοτέρ, διαφορές στα υλικά τον εξοπλισμό, είναι διαφορετικό, και άρα νέο. Δεν είναι όμως καινούργιο.

Αρκετές μάρκες πλέον κάνουν ανασχεδίαση στα μοντέλα τους, όπως η BMW στη Σειρά 1

Τα facelift η κάθε μάρκα τα χρησιμοποιεί όπως νομίζει. Αλλού μιλάμε για έναν προφυλακτήρα, άντε και τα πίσω φώτα. Συχνά υπάρχουν πιο έντονες σχεδιαστικές αλλαγές, ίσως και στην καμπίνα. Κάποιες μάρκες λανσάρουν τα νέα τους μοτέρ στα facelift και τα διατηρούν στην αλλαγή γενιάς. ¶λλες πάλι κάνουν ένα πολύ μεγάλο facelift, μια ανασχεδίαση όπου το αυτοκίνητο πλέον διαφέρει αισθητά όχι μόνο στα αποσπώμενα τμήματά του (φώτα, προφυλακτήρα, καπό κ.λπ.) αλλά και στις κολώνες ή τον ουρανό. Πιο πρόσφατα παραδείγματα αυτά της νέας γενιάς Σειρά 1 και 2 Gran Coupe της ΒΜW.

Οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες, όμως τα μηχανικά παραμένουν ίδια

Εδώ αρχίζουμε να μιλάμε για το πως ορίζεται η κάθε λέξη. Είναι ένα μοντέλο καινούργιο μόνο αν αλλάξει πλατφόρμα; Αν όχι, τότε πόσες γενιές Golf πρέπει να μετράμε. Αν αλλάξει πάτωμα και μηχανικά αλλά είναι το ίδιο σχεδιαστικά, όπως το Fiat 500, τότε το λέμε καινούργιο; Σίγουρα είναι «νέο» και έτσι η λογική της BMW για τη «νέα» Σειρά 1 και 2 Gran Coupe στέκει μια χαρά. Αν όμως θεωρείς πως το νέο αυτοκίνητο εκτός από τις οπτικές διαφορές έχει και μηχανικές διαφορές, τότε ατύχησες.

Τι είναι ένα καινούργιο και τι ένα νέο αυτοκίνητο;

Έχει σημασία; Η νέα Σειρα 1 (F70) δε μοιράζεται ούτε τα φώτα, ούτε τους προφυλακτήρες, ούτε το καπό και τις γυάλινες επιφάνειες με την απερχόμενη, την F40. Μπορεί να «φοράει» τα ίδια μουαγιέ και αντιστρεπτικές, όμως αυτό θα μπορούσε να ισχύει και όταν αλλάζει και το πάτωμα. Που σταματάς να μετράς τι είναι καινούργιο και που όχι; Και τελικά πρέπει σώνει και καλά να αλλάζουν όλα από γενιά σε γενιά; Ειδικά τώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως στα μοντέλα με θερμικές εκδόσεις, ζορίζονται όσο ποτέ, πρέπει να αλλάζουν κάθε βίδα για να είναι ένα αυτοκίνητο «καινούργιο»; Δεν αρκεί να είναι απλά «νέο»;
 
Εσύ σε πόση λεπτομέρεια μπαίνεις για να δεις αν ένα αυτοκίνητο που δείχνει να είναι νέο είναι και πραγματικά καινούργιο; Και τελικά πόση σημασία έχει για εσένα;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις