Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ρεύμα κι υδρογόνο θα καίει το αυτοκίνητο του μέλλοντος!
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ρεύμα κι υδρογόνο θα καίει το αυτοκίνητο του μέλλοντος!

14/4/2022
Είναι Plug-in, έχει κυψέλες υδρογόνου, το αμάξωμα ζυγίζει μόλις 250 κιλά κι υπόσχεται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων. Αυτό είναι το υπεραστικό όχημα της DLR που θα συνδυάζει πλεονεκτήματα από «διαφορετικούς κόσμους». Μια τεχνολογική καινοτομία που μας φέρνει ακόμα ένα βήμα πιο κοντά προς το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Έρχεται το πρώτο Plug-In αυτοκίνητο με υδρογόνο

Πώς θα οδηγούμε αυτοκίνητα στο μέλλον χωρίς να εξαρτόμαστε από ορυκτά καύσιμα? Αυτό το ερώτημα βασανίζει όλο και περισσότερο τους επιστήμονες, ειδικά τώρα, υπό το βάρος της κλιματικής κρίσης, του πολέμου στην Ουκρανία και των υψηλών τιμών στα καυσίμα. Την απάντηση έρχεται να δώσει το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα με κυψέλες καυσίμου, το Υπεραστικό Όχημα (IUV) που εξελίσσεται από το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Ινστιτούτο (DLR).

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο έχει μήκος πέντε μέτρα και πλάτος δύο μέτρα, συνδυάζει μια εξωτερικά φορτιζόμενη μπαταρία και κυψέλες υδρογόνου. H πεποίθηση των ιθυνόντων είναι ότι θα μπορεί να προσφέρει μια καθαρή οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων, με την αυτονομία να φτάνει έως και 1.000 χιλιόμετρα, κάνοντας το κατάλληλο για μεγάλες αποστάσεις. 
 

Ελαφρύ αμάξωμα, μπαταρία κι υδρογόνο φτάνουν την αυτονομία στα 1.000χλμ

Σύμφωνα με τους ερευνητές του DLR, το αμάξωμα του ηλεκτρονικού αυτοκινήτου ζυγίζει μόλις 250 κιλά και αποτελείται κυρίως από πλαστικά ενισχυμένα με ίνες, 25% δηλαδή λιγότερο βάρος από ένα αμάξωμα μεσαίου αυτοκινήτου. Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Ινστιτούτου χρησιμοποίησαν διάφορες τεχνικές, π.χ. στο δάπεδο έχουν ενσωματωθεί όλα τα απαραίτητα καλώδια, εξαλείφοντας την ανάγκη για πρόσθετες καλωδιώσεις, που αυξάνουν το βάρος. Συνολικά, τα κιλά του IUV μαζί με τις μπαταρίες θα περιορίζονται στα 1.600.



Η μπαταρία 48 kWh στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά, όπως ένα Plug-In μοντέλο και να προσφέρει αυτονομία περίπου 200 χιλιόμετρων. Μόλις «στεγνώσει» από ρεύμα, θα μπαίνουν σε λειτουργία οι κυψέλες υδρογόνου, που θα βρίσκονται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Η δεξαμενή πίεσης 700bar θα μπορεί να αποθηκεύσει έως 7,5 κιλά καύσιμο με ασφάλεια στο κάτω μέρος του οχήματος, προσφέροντας το πλεονέκτημα του γρήγορου ανεφοδιασμού, όπως ένας κινητήρας βενζίνης ή ντίζελ. Είτε δουλεύει με ρεύμα, είτε με υδρογόνο, θα τροφοδοτούνται ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 136 kW που μπορούν να δώσουν τελική μέχρι και 180 χλμ/ώρα.
 

Το IUV θα έχει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και το εσωτερικό θα γίνεται μέχρι και γραφείο

Το IUV θα έχει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και το εσωτερικό θα γίνεται μέχρι και γραφείο

«Ο στόχος του IUV είναι να κάνει την κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων χωρίς εκπομπές ρύπων βιώσιμη», εξηγεί ο διευθυντής του έργου Sebastian Vohrer από το DLR Institute for Vehicle Concepts στη Στουτγάρδη. Επίσης προσθέτει ότι στο μέλλον ο ηλεκτρισμός κι οι αυτοματισμοί θα έχουν αντίκτυπο τόσο στις τεχνολογίες κίνησης, όσο και στο εσωτερικό, επηρεάζοντας δηλαδή ολόκληρη τη δομή του οχήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι το IUV θα εφοδιάζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επίπεδου 4, το οποίο σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του και θα τις απελευθερώνει μόνο όταν το σύστημα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μια κατάσταση. Για να καταλάβετε τις δυνατότητες του επιπέδου 4, σκεφτείτε ότι στο επίπεδο 5, ο οδηγός και το τιμόνι είναι άχρηστα, μιας και το αυτοκίνητο χρειάζεται μόνο μια διεύθυνση για να ξεκινήσει και να φτάσει στον προορισμό τελείως μόνο του.(Ήδη έχει επιτευχθεί, κάτω όμως από συγκεκριμένες συνθήκες)

Εντυπωσιακό και το εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε άτομα, όντας αρκετά ευέλικτο κι άνετο, μιας και λείπει η μεσαία κολώνα. Μάλιστα τα μπροστά καθίσματα θα είναι περιστρεφόμενα, οι διακόπτες και το τιμόνι θα μπορούν να κρύβονται μέσα στο ταμπλό, ενώ κατόπιν παραγγελίας, η καμπίνα θα μπορεί να μετατραπεί σε σαλόνι ή κινητό γραφείο. Επίσηε το IUV διαθέτει επίσης μια εξελιγμένη φιλοσοφία κλιματισμού, έτσι ώστε η εμβέλεια να μην μειώνεται άσκοπα. Μεταξύ των άλλων τεχνολογιών, επωφελείται μέρος της διαφοράς πίεσης μεταξύ της δεξαμενής υδρογόνου (700 bar) και της κυψέλης καυσίμου (5 bar), το οποίο θα το χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει το συμβατικό ψυκτικό συγκρότημα και να εξοικονομήσει ενέργεια. Ο κλιματισμός θα μπορεί να ελέγχεται από όλους τους επιβάτες από διακόπτες στην οροφή, παρόμοιους με αυτούς σε ένα αεροπλάνο.
 

Η παραγωγή του IUV γίνεται χωρίς κλασικά εργαλεία

Η παραγωγή του IUV γίνεται χωρίς κλασικά εργαλεία

Τι σημαίνει αυτό? Ότι το κάθε ανταλλακτικό δημιουργείται από την αρχή χωρίς να εμπλέκονται τα κλασικά μηχανήματα κι εργαλεία, που βρίσκαμε μέχρι τώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είπαμε όλη η ιδέα παραγωγής του οχήματος είναι πρωτοποριακή.

Το IUV αποτελεί μέρος του συνολικού έργου Next Generation Car (NGC), στο οποίο επιστήμονες από 16 ινστιτούτα της DLR εργάζονται πάνω σε σχεδία, τεχνολογίες και λύσεις κινητικότητας για τα οχήματα του μέλλοντος. Ένα άλλο μοντέλο του συνολικού project είναι το ελαφρύ διθέσιο Safe Light Regional Vehicle (SLRV) , το οποίο προκάλεσε μεγάλο σάλο και θετικά σχόλια όταν παρουσιάστηκε στο IAA το 2021.

Οι ιθύνοντες του έργου έχουν βάλει σαν στόχο το 2030. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι σίγουρο ότι σε 8 χρόνια θα δούμε στο δρόμο το IUV. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα πρέπει να έχουν λυθεί μέχρι τότε όλα τα προβλήματα του υδρογόνου που αφορούν τη δημιουργία του και το ενεργειακό ισοζύγιο του, ώστε να είναι ένα πραγματικά πράσινο καύσιμο. Ίδωμεν!
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε