Πώς να πλύνω σωστά το αυτοκίνητο τον χειμώνα
Δεν πρέπει να πλένουμε κάτω από τους -10 βαθμοί Κελσίου
Η χρήση πιεστικού για την πρόπλυση είναι επιτακτική
Μετά το πλύσιμο σκουπίστε σχολαστικά στις δυσπρόσιτες περιοχές
Λάσπη και αλάτι απειλούν το εξωτερικό και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου
Η κάθε εποχή κρύβει τις δικές της προκλήσεις για τα αυτοκίνητα. Αλλα ελαστικά θέλουμε τον χειμώνα και άλλα το καλοκαίρι, άλλες είναι οι απαιτήσεις για την συντήρηση, με τις διαφορές να φτάνουν ακόμη και ως προς τα της καθαριότητας. Είναι κυρίως η διαφορά του κλίματος και οι παράγοντες όπως η υγρασία, η οποία συνδυάζεται με τις ακαθαρσίες του οδοστρώματος, που απαιτούν άλλη προσέγγιση. Η συχνότερη παρουσία λάσπης κατά τους χειμερινούς μήνες, όσο και τα φαινόμενα λασποβροχής, δημιουργούν «πονοκεφάλους» στους ιδιοκτήτες. Όμως, είναι μονάχα η λάσπη ο μόνιμος εχθρός μας το χειμώνα; Σαφώς και όχι.
Ειδικά στις πιο ορεινές περιοχές, εκεί όπου η ρίψη αλατιού στους δρόμους είναι συχνότερη (ώστε να αποφευχθεί ο σχηματισμός πάγου από την υγρασία στις χαμηλές θερμοκρασίες) και σε συνδυασμό με την πιο έντονη παρουσία υγρασία που επικρατεί, δημιουργείται ένα μείγμα το οποίο συμβάλλει στο σχηματισμό σκουριάς. Αν και τα σύγχρονα μοντέλα έχουν αποδοτικά και ποιοτικά στεγανά, οι κίνδυνοι εξακολουθούν να απειλούν τις λαμαρίνες του αυτοκινήτου μας, αλλά και τη βαφή. Στο… στόχαστρο των ακαθαρσιών του δρόμου βρίσκονται και οι προβολείς και τα πίσω φώτα, τα οποία χάνουν - σημαντικό - μέρος της φωτεινότητάς τους, όπως και οι αισθητήρες ή οι κάμερες υποβοήθησης που μπορεί να διαθέτει το αυτοκίνητό μας.
Δεν πρέπει να πλένουμε κάτω από τους -10 βαθμοί Κελσίου
Και έχοντας αναλύσει τους… εχθρούς, πάμε να περάσουμε στο επόμενο σημείο της κουβέντας μας. Αλήθεια, είναι πάντα εφικτό το να πλύνουμε το αυτοκίνητό μας, ακόμη και σε συνθήκες με θερμοκρασίες υπό του μηδενός; Ακόμη λοιπόν κι αν είναι τόσο μεγάλος ο ζήλος σας για καθαριότητα, πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχει ένα όριο κι αυτό φτάνει τους μείον 10 βαθμούς Κελσίου. Βλέπετε, όταν η πίεση του θερμού νερού του πλυντηρίου αυτοκινήτων έρθει σε επαφή με το παγωμένο αμάξωμα, μπορεί να προκαλέσει φθορά στο χρώμα.
Η χρήση πιεστικού για την πρόπλυση είναι επιτακτική
Σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή του πακέτου πλύσης, δεν χρειάζεται να το παρακάνετε. Ένα απλό πλύσιμο μέσα-έξω αρκεί και περισσεύει, εκτός κι αν υπάρχει κάποια επιτακτική ανάγκη για κάτι διαφορετικό. Παρά ταύτα, όποια και αν είναι η επιλογή σας, είτε πλύσιμο σε κάποιο επαγγελματία, είστε μόνοι σας στο σπίτι, επιβάλλεται να έχετε πρώτα κάνει μια πρόπλυση. Χρησιμοποιείστε καθαριστικό μηχάνημα με πίεση νερού (όσο υψηλότερη τόσο το καλύτερο) ώστε να μαλακώσουν οι όποιες ακαθαρσίες και βρωμιές μπορεί να υπάρχουν, ενώ φροντίστε να περάσετε όλες τις επιφάνειες, ακόμη και τις ζάντες.
Μετά το πλύσιμο σκουπίστε σχολαστικά στις δυσπρόσιτες περιοχές
Αν λοιπόν το πάρετε «πάνω σας», μη νομίζετε πως ένα απλό σαπούνισμα είναι υπεραρκετό, διότι υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία πρέπει να κάνετε μετά τη διαδικασία του πλυσίματος. Σκουπίστε με λεπτομέρεια όπου υπάρχει νερό με ένα μαλακό πανί και μετά, προχωρήστε στον καθαρισμό των «κρυμμένων» περιοχών, όπως τα πλαίσια των πορτών και σκουπίστε τα με το χέρι. Έπειτα, μπορείτε να απλώσετε ένα λιπαντικό συντήρησης για ελαστικά μέρη στα λάστιχα και τις τσιμούχες των θυρών ώστε να μην παγώσουν. Αν θέλετε, ρίξτε μια ματιά στο δοχείο του καθαριστικού για τα παρμπρίζ. Μπορείτε να προμηθευτείτε ειδικό υγρό για το χειμώνα, το οποίο κυκλοφορεί στο εμπόριο και έχει αντοχή έως και τους -17 βαθμούς Κελσίου.
Το κάθε πότε θα πλένει ένας οδηγός το αυτοκίνητό του εξαρτάται από τις συνθήκες του καιρού και τη σφοδρότητα του χειμώνα, την ποιότητα του οδοστρώματος και τις ακαθαρσίες που μπορεί να υπάρχουν πάνω σε αυτό, αλλά και την κρίση του οδηγού. Το ιδανικό σενάριο για ένα παλιό και πιο ευάλωτο μοντέλο είναι το πλύσιμο ανά 14 ημέρες.
Σχολιάστε |