Σημάδια ότι τα φρένα θέλουν αλλαγή
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σημάδια ότι τα φρένα θέλουν αλλαγή

Διαβάστηκε από 13074 αναγνώστες - 16/11/2021

Τα φρένα είναι ένα από τα βασικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου και η αλλαγή τους είναι αναγκαία σε περίπτωση φθοράς! Δες ποια είναι τα σημάδια που φωνάζουν ότι ήρθε η ώρα της αλλαγής!

Τα 3 είδη των φρένων και πώς βοηθάει το ABS

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Τα φρένα των αυτοκινήτων μπορεί να είναι μηχανικά, υδραυλικά ή πνευματικά αν πρόκειται για φορτηγά και άλλα βαρέα οχήματα.

Τα μηχανικά φρένα, είναι αυτά που λειτουργούν με τη χρήση συρματόσχοινων (χειρόφρενο), τα υδραυλικά χρησιμοποιούν την υδραυλική πίεση για τη λειτουργία τους, ενώ αντίστοιχα τα πνευματικά, την πίεση του αέρα. Πιο συγκεκριμένα, η λειτουργία των φρένων σε ένα αυτοκίνητο, ξεκινά όταν πατήσουμε το πεντάλ του φρένου, καθώς ασκώντας πίεση σε αυτό, ουσιαστικά σπρώχνουμε τα υγρά από το δοχείο των φρένων, στο υπόλοιπο κύκλωμα και συγκεκριμένα στο πιστόνι της δαγκάνας, η οποία κατόπιν πιέζει τα τακάκια, που με τη σειρά τους πιέζουν τα δισκόφρενα, σταματώντας μέσω τριβής τους τροχούς.


Η χρησιμότητα του ABS

Το ABS αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και είναι θεμελιώδες ηλεκτρονικό βοήθημα για το φρενάρισμα. Το ABS εφαρμόστηκε αρχικά και πριν από πολλά χρόνια στην αεροπορία, αλλά σήμερα είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Χάρη στο ABS είναι δυνατή η διενέργεια ελιγμών για την αποφυγή ενός εμποδίου, αφού δεν μπλοκάρουν οι τροχοί και ο οδηγός ελέγχει το τιμόνι την ώρα του φρεναρίσματος. Η λειτουργία του βασίζεται σε αισθητήρες που βρίσκονται σε κάθε τροχό και που διαγιγνώσκουν την τάση για μπλοκάρισμα. 

 


Η αναγκαστική σταδιακή φθορά των υλικών τριβής, μπορεί να ελεγχθεί
 
  • Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας.
  • Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυτών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό. Στην πρώτη περίπτωση, αν το υλικό τριβής είναι από περίπου 5 χλστ. και κάτω, τα τακάκια θέλουν άμεσα αντικατάσταση. Για να ελέγξουμε την κατάσταση του δίσκου, αρκεί να ακουμπήσουμε το δάκτυλό μας στο πιο ακραίο σημείο της περιμέτρου του, ώστε να δούμε αν έχει κάνει κάποιο «δόντι».
Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου »

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Σχετικες επιχειρησεις