Τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να εξασφαλίζουν την ασφάλεια σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Μήπως, όμως, η οδηγική απόλαυση περνά με αυτά σε δεύτερη μοίρα; Η AUTO BILD δοκίμασε δέκα ελαστικά, διαστάσεων 225/40 R 18 σε ένα Golf GTI!
Τα χειμερινά ελαστικά μεταφέρουν με αξιοπιστία και ασφάλειαανθρώπους και αυτοκίνητα στον προορισμό τους σε χαμηλές θερμοκρασίες. Με τα θερινά ελαστικά, από την άλλη πλευρά, δε θα είχατε τις ίδιες πιθανότητες σε αυτές τις συνθήκες, όπως με αυτά της δοκιμής μας με τα χειμερινά ελαστικά (διαστάσεων 225/40 R 18) σε ένα VWGolf GTI.
Τα θερινά ελαστικά, που δοκιμάστηκαν για σύγκριση με τα χειμερινά στις τέσσερις δοκιμασίες στο χιόνι, είναι σχεδιασμένα για μέγιστη πρόσφυση στην καυτή άσφαλτο. Αντίθετα, κατά τη χρήση τους σε χειμερινές καιρικές συνθήκες είναι εξίσου χρήσιμα με… σαγιονάρες πισίνας σε μια περιήγηση στις Αλπεις. Ως εκ τούτου, από το 2010, ο γερμανικός κώδικας οδικής κυκλοφορίας έχει επιβάλει την υποχρεωτική χρήση χειμερινών ελαστικών για όλα τα αυτοκίνητα με επιτρεπόμενο συνολικό βάρος έως 3,5 τόνων στον πάγο, στο χιόνι, στη λάσπη και στον παγετό. Αντίστοιχες θερμοκρασίες έχουμε στην βόρεια Ελλάδα κατά την περίοδο του χειμώνα και δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να αλλάζουν τα ελαστικά τους, αν και δεν είναι υποχρεωτικό στην Ελλάδα.
Η παράγραφος για τον τύπο της γόμας έχει πράγματι τη δική του λογική, γιατί μέχρι την εφαρμογή της τα οχήματα με ακατάλληλα ελαστικά εμπόδιζαν επανειλημμένα τη ροή της κυκλοφορίας σε ολισθηρές διασταυρώσεις και ανωφέρειες ή κατωφέρειες, προκαλώντας μποτιλιαρίσματα για χιλιόμετρα με τροχούς, που σπίναραν, και ατυχήματα, που μπορούσαν να είχαν αποτραπεί. Παρεμπιπτόντως, ελαστικά κατάλληλα για χρήση σε χιόνι και πάγο μπορούν να αναγνωριστούν από το εικονογράφημα του βουνού στο πλευρικό τμήμα ενός ελαστικού, που ονομάζεται «σύμβολο νιφάδας χιονιού». Για παλαιότερα ελαστικά με ταυτοποίηση "M + S", δηλαδή "mudandsnow" (με ημερομηνία παραγωγήςπριν από το 2018), θα συνεχίσει να ισχύει στη Γερμανία έως το 2024 ένας προσωρινός κανόνας εξαίρεσης.