Πώς ξεχώρισαν οι 20 φιναλίστ και η τελική δοκιμή

Διαβάστηκε από 37318 αναγνώστες - 3/12/2020

Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε τα ελαστικά έπρεπε τα κορυφαίας ποιότητας να φανούν από την αρχή. Σε πρώτη φάση, λοιπόν, η Auto Bild υποβάλλει τα ελαστικά σε δοκιμασία φρεναρίσματος ακινητοποίησης (πανικού) σε υγρό οδόστρωμα με ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Όσα ελαστικά ξεχώρισαν, αξιολογήθηκαν σε νέο test, αυτή την φορά με φρενάρισμα σε χιονισμένο δρόμο με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα. Στην τελική διαδικασία προκρίθηκαν τα 20 ελαστικά με τις μικρότερες συνολικές αποστάσεις πέδησης.
 

Αρχική φάση test: καταμέτρηση αποτελεσμάτων (σε μέτρα) στην απόσταση φρεναρίσματος
Ελαστικά* Βρεγμένο (80 χλμ / ώρα) Χιονισμένο (50 χλμ / ώρα) Σύνολο
Bridgestone Blizzak LM 005 30,3 24,5 54,8
MichelinPilot Alpin 5 31,9 24,3 56,2
Semperit Speed-Grip 3 30,8 26 56,8
Continental WinterContact TS 850P 31,8 25,2 57
Hankook Winter i * cept evo3 32,3 25 57,3
Vredestein Wintrac Pro 33,2 24,9 58,1
BF Goodrich g-Force Winter 2 34,1 24,6 58,7
Glue Krisalp HP 3 34,4 24,6 59
Goodyear UltraGrip Performance + 34,4 24,8 59,2
Uniroyal MS Plus 77 34,2 25 59,2
Barum Polaris 5 35,2 24,9 60,1
Nokian WR A4 34,6 25,5 60,1
Dunlop Winter Sport 5 35,2 25 60,2
Apollo Aspire XP winter 35,1 25,3 60,4
Giti GitiWinter W1 35,2 25,4 60,6
Cooper Weather-Master SA2 + 34,6 26,1 60,7
General Altimax Winter 3 36 24,7 60,7
Fulda Kristall Control HP2 36,3 24,5 60,8
Run I Fit Plus 36,2 24,8 61
Pirelli Winter Sottozero 3 35,2 25,8 61
Sava Eskimo HP2 36,3 25,1 61,4
Yokohama BluEarth-Winter (V905) 35,4 26,1 61,5
Fortune FSR901 36,3 25,3 61,6
Nexen Winguard Sport2 36,5 25,1 61,6
Goodride Z507 34,7 27 61,7
Platinum RP-60 winter 37 25,2 62,2
Westlake SW608 34,2 28 62,2
Gislaved Euro * Frost 6 36,9 25,8 62,7
Kumho WinterCraft WP71 35,7 28 63,7
Toyo Snowprox S954 37 26,9 63,9
Falken Eurowinter HS01 37 27 64
Riken Snow 37,1 - -
Firestone Winterhawk 3 37,9 - -
GT Radial Winter pro HP 38,3 - -
Fortuna winter 38,4 - -
Zeetex WH 1000 38,7 - -
Infinity Ecozen 38,9 - -
Aeolus Snowace 2 HP 39 - -
Tomket Snowroad Pro 3 39,3 - -
Atlas Polarbear 2 39,6 - -
Radar Dimax Alpine 40,5 - -
Haida HD617 40,6 - -
Mazzini Snow Leopard 40,6 - -
Duraturn Mozzo Winter 40,7 - -
Nordexx Wintersafe 41 - -
Tracmax S210 41,1 - -
Imperial Snow Dragon 3 (S210) 41,4 - -
Wanli S 1083 Snow Grip 41,4 - -
Momo W2 North Pole 41,7 - -
Starmaxx W850 42,3 - -
Petlas W651 43,1 - -
* H ταξινόμηση έγινε σύμφωνα με το συνολικό μήκος των αποστάσεων πέδησης. Όλα τα ελαστικά έχουν δείκτη φόρτωσης / ταχύτητας 100 V.
Νικητής του συγκριτικού ήταν το MichelinPilot Alpin 5. Βαθμολογήθηκε στην κορυφή χάρη στην εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα και καταλληλότητα του σε χιονισμένο οδόστρωμα, την ικανότητα δυναμικής οδήγησης σε υγρές και στεγνές επιφάνειες, ενώ ξεχώρισε και για τις μικρές αποστάσεις πέδησης. Μοναδικό αδύναμο σημείο του η υψηλή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό (πάνω από 700 ευρώ ανά σετ), κόστος βέβαια που έχει ανταπόδοση για την μεγάλη ανθεκτικότητα και οικονομική διαχείριση που διακρίνει το ελαστικό.


 
Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει μία ιδιαίτερα σημαντική επισήμανση. Μπορούμε να διαπιστώσουμε την τεράστια διαφορά αποτελεσματικότητας, κάνοντας μία σύγκριση απόδοσης των καλοκαιρινών ελαστικών στο χιόνι. Ένα αυτοκίνητο με αυτό το είδος ελαστικών χρειάζεται να διανύσει σχεδόν διπλάσια απόσταση στο χιόνι μέχρι να ακινητοποιηθεί πλήρως.
 
Αποστάσεις φρεναρίσματος στο χιόνι με ταχύτητα 50 χλμ / ώρα
Κορυφαίο χειμερινό ελαστικό 24,3 μέτρα
Χειρότερο χειμερινό ελαστικό 27,0 μέτρα
Καλοκαιρινά ελαστικά 51,2 μέτρα
Στον μεγάλο τελικό του test, τα χειμερινά ελαστικά αξιολογούνται σε έντεκα επιμέρους χαρακτηριστικά τους (αντίσταση κύλισης, ανθεκτικότητα). Μεταξύ άλλων, αναλύονται οι αποστάσεις φρεναρίσματος σε στεγνό δρόμο (αυτή τη φορά με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα), η ποιότητα οδήγησης σε στεγνές, βρεγμένες και χιονισμένες επιφάνειες, καθώς και τα αποθέματα ασφάλειας σε υδρολίσθηση. Το τελευταίο κριτήριο είναι η σχέση κόστους-απόδοσης του κάθε σετ.
 
Η δοκιμή για την αντίσταση κύλισης παρέχει πληροφορίες σχετικά με το ποια ελαστικά μπορούν να κινούνται με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Κατά κανόνα, για κάθε 5% ποσοστό αντίστασης κύλισης εξοικονομείται 1% στην κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, έγινε test τριβής για να διαπιστωθεί πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε μέχρι τα ελαστικά να φτάσουν στο ελάχιστο βάθος πέλματος των 1,6 χιλιοστών. Αν κάθε χιλιόμετρο «ζωής» του ελαστικού αντιστοιχεί ακριβώς στην τιμή αγοράς του, τότε μπορούμε να υπολογίσουμε πιο σετ είναι συνολικά το πιο οικονομικό.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει