6 φωτογραφίες »

Βήμα - βήμα πως να ξεθολώσεις τα φανάρια

Διαβάστηκε από 80000 αναγνώστες - 3/9/2020

Έχουν θολώσει τα φανάρια του αυτοκινήτου σου; Δες εδώ πώς θα τα επαναφέρεις στην αρχική τους μορφή, μόνος σου, γρήγορα και με ελάχιστα ευρώ.

 
 
Τα χρόνια, ο ήλιος και τα κακής ποιότητας καθαριστικά, είναι οι κυριότεροι υπαίτιοι που τα φανάρια ενός αυτοκινήτου θολώνουν και χάνουν μέχρι και το 40% της αποδοτικότητας τους. Δείτε πως μπορείτε να τα καθαρίσετε μόνοι σας και να τα επαναφέρετε στην αρχική τους κατάσταση ακόμα και τα πιο ταλαιπωρημένα φανάρια.
Είναι παραπάνω από αυτονόητο πως τα κακής κατάστασης φανάρια του αυτοκινήτου θέτουν σε κίνδυνο την οδήγηση. Φυσικά το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο σε επαρχιακούς δρόμους όπου είναι παντελής η έλλειψη δημόσιας ηλεκτροδότησης. Οι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε κιτρίνισμα ή ακόμα και θόλωμα των φαναριών του αυτοκινήτου είναι πολλοί, με κυριότερους το φως του ήλιου, την υγρασία, την ακινησία και τα καθαριστικά που δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Επειδή η αντικατάσταση τους είναι πραγματικό πλήγμα για την τσέπη, σας παρέχουμε βήμα – βήμα τον τρόπο για να τα γυαλίσετε μόνοι σας.  
Τι θα πρέπει να προσέξετε στο γυάλισμα των φαναριών σας;
Ποτέ δεν γυαλίζουμε τα φώτα με το γυαλιστικό του σώματος του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, προμηθευόμαστε ένα γυαλόχαρτο το οποίο πρώτα μουσκεύουμε για να μειωθεί η αγριάδα του και να μην κάνουμε ζημιές, ενώ σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η διαδικασία που θα παρουσιάσουμε εφαρμόζεται μόνο σε πλαστικά φωτιστικά σώματα. Εάν το αυτοκίνητο σας (κυρίως παλαιότερα μοντέλα) είναι εξοπλισμένο με γυάλινα, καλύτερα να απευθυνθείτε σε ειδικό και να μην το επιχειρήσετε μόνοι σας.  
Η διαδικασία βήμα - βήμα
1.Φτιάχνουμε σαπουνάδα με χλιαρό νερό και καθαρίζουμε τα φανάρια σχολαστικά.
2.Εξετάζουμε την κατάσταση του κάθε φαναριού με σκοπό να εντοπίσουμε κίτρινα στίγματα ή γρατζουνιές.
3.Καλύπτουμε τα άκρα του κάθε φαναριού με χαρτοταινία προκειμένου να προστατέψουμε το χρώμα του αυτοκινήτου.
4.Μουσκεύουμε το υαλόχαρτο προσέχοντας όμως να είναι κατάλληλο για υγρό τρίψιμο, πάντα με χλιαρό νερό.
5.Τρίβουμε με χοντρό υαλόχαρτο την επιφάνεια του φαναριού ασκόντας ελαφρά πίεση,μέχρι να γίνει ομοιόμορφα ομαλή η επιφάνεια του.
6.Εάν το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί, τότε ξεπλένουμε και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία, χρησιμοποιώντας πιο χοντρό υαλόχαρτο (400mm).
7.Ξεπλένετε τους προβολείς και ξανατρίψτε τους με πιο λεπτό υαλόχαρτο (3000)
8.Γυαλίζουμε με ειδικό γυαλιστικό προϊόν ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
9.Απολυπαίνουμε την επιφάνεια των φαναριών,και στη συνέχεια περνάμε μια στρώση αστάρι ιδανικό για πλαστικά.
10.Καθαρίζουμε ξανά και περνάμε ομοιόμορφα μια στρώση άχρωμου βερνικιού.
 
 

Κιτρινισμένο εναντίον γυαλισμένου φαναριού.
Και θα ρωτήσει τώρα κανείς εύλογα: Είμαστε σίγουροι ότι το γυάλισμα θα καταφέρει να επαναφέρει τα φώτα σε επίπεδο που να καλύπτει οδηγό αλλά και νομοθεσία; Για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα, το περιοδικό AutoBuild μαζί με το περιοδικό AMZ έφεραν σε ένα εργαστήριο φωτισμού έναν κιτρινισμένο προβολέα, έναν ολοκαίνουργιο και έναν προβολέα που είχε υποστεί επεξεργασία από ειδικούς. Παρακάτω, μπορεί κανείς να δει τα αποτελέσματα του πειράματος και να ανακαλύψει ιδίοις όμασι ότι ένα κιτρινισμένο φανάρι δεν πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας φώτων, διότι, το φως που εκπέμπει στον δρόμο είναι ελάχιστο. Μάλιστα το κάνει ακόμα χειρότερο, καθώς προκαλεί αντιλιά σε επικίνδυνο βαθμό.

Τεστ Καινούργιο Κιτρινισμένο Γυαλισμένο
Φωτεινότητα 75R σε cd (10πόντοι) 12.272(6) 6.874(1) 9.694(4)
Μέγιστη φωτεινότητα σε cd (10πόντοι) 58.106(6) 28.930(3) 49.716(6)
Η αντιλιά Β5ΟL σε cd (10πόντοι) 320(8) 1.697(0) 417(2)
Η αντιλιά (σε προχωρημένο στάδιο) σε cd   (10πόντοι) 559(9) 3.479(0) 571(8)
Συνολικοί πόντοι με άριστα το 40 29 4 20
 

Γίνεται να αποφευχθεί η φθορά;

Τα πλαστικά καλύμματα των φωτιστικών σωμάτων, βάφονται με UV-μπογιά η οποία είναι ανθεκτική στην ακτινοβολία του ηλίου. Σε πολλές χώρες όμως που η ακτινοβολία του ήλιου είναι ιδιαίτερα έντονη, η φθορά με τον χρόνο είναι αναπόφευκτη, όμως εάν φροντίζετε να παραμένουν καθαρά από χώματα βρωμιές κτλ, θα αργήσουν πολύ να χάσουν αποδοτικότητα. Φυσικά εάν κινείστε αρκετά σε χωματόδρομους και χαλίκια, το πρόβλημα θα εμφανιστεί νωρίτερα.