autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Φίλτρο σωματιδίων: Πώς λειτουργεί ο σωτήρας των diesel;

Διαβάστηκε από 24203 αναγνώστες - 9/2/2021

Καθαρίζοντας τα καυσαέρια, μέσα στα καυσαέρια. Η επαναστατική λειτουργία του φίλτρου καυσαερίων με απλά λόγια, οι πιθανές βλάβες του αλλά και το κόστος.

Οι πετρελαιοκινητήρες παράγουν αναγκαστικά αιθάλη κατά την λειτουργία τους. Με άμεσο σκοπό να αποφευχθεί η είσοδος της στους αεραγωγούς του αυτοκινήτου αλλά και στο περιβάλλον, ένα ειδικό φίλτρο αναλαμβάνει την επεξεργασία - καύση της. Πώς; Δείτε εδώ. .


Όσο περίεργο και αδιανόητο κι ας ακούγεται σήμερα, μέχρι το 2003, κανένα ντιζελ όχημα δεν διέθετε ειδικό φίλτρο αιθάλης (DPF). Τότε η Greenpeace διαμαρτυρήθηκε με έναν έξυπνο τρόπο έξω από την διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναλάβουν δράση, και άμεσα μάλιστα. Οι τελευταίες (κυρίως γερμανικές εταιρίες), αρχικά ήταν αντίθετες με κάτι τέτοιο, καθώς η τοποθέτηση φίλτρου, σήμαινε αύξηση στην κατανάλωση του οχήματος έως και 9%, αλλά και συχνά προβλήματα αντικατάστασης του.


Πώς λειτουργεί το φίλτρο αιθάλης;

Η αιθάλη έχει συσχετιστεί άμεσα με τον καρκίνο και γιαυτό κρίθηκε επείγουσα η μείωση της εκπομπής της. Έτσι, οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, κατάφεραν σε συνεργασία με την Bosh να πετύχουν καλύτερη καύση στο θάλαμο, με αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος και ο όγκος των σωματιδίων αιθάλης. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα τα μικροσκοπικά πλέον σωματίδια να διεισδύουν ακόμα καλύτερα στους πνεύμονες, κάνοντας ακόμα μεγαλύτερη ζημιά. Μόνη διέξοδος από αυτό τον φαύλο κύκλο ήταν το φίλτρο σωματιδίων αιθάλης, αυτό το μικρό κεραμικό έργο τέχνης, με τετράγωνη διατομή από πορώδες και ανθεκτικό στην θερμότητα υλικό. Μία εκσυγχρονισμένη σκακιέρα μπορεί να χαρακτηριστεί με προστατευτικά στρώματα και κανάλια που είναι εναλλάξ κλειστά. Το καυσαέριο που εισέρχεται, για να περάσει, πρέπει να φιλτραριστεί από τον κεραμικό τοίχωμα και να καταλήξει στο υπόλοιπο σύστημα εξάτμισης. Κατά την διαδρομή του στο φίλτρο, η αιθάλη προσκολλάτε στα τοιχώματα σε ποσοστό 99.9% , η άσπρη σκόνη όπως συνηθίζεται να λέγεται, η οποία ανά 500 χλμ. περίπου καίγεται για να καθαριστεί το φίλτρο, μέσα από έναν αισθητήρα που δείχνει την πληρότητα του.


Το κάψιμο της αιθάλης εντός του φίλτρου

Για να πραγματοποιηθεί το κάψιμο της αιθάλης, η θερμοκρασία εντός του φίλτρου πρέπει να αγγίξει τουλάχιστον τους 500 βαθμούς κελσίου, τιμή που επιτυγχάνεται είτε οδηγώντας για ώρα στα κόκκινα του στροφόμετρου είτε με λίγη εξωτερική βοήθεια. Συνήθως επιτυγχάνεται με έναν καταλυτικό μετατροπέα οξείδωσης, ενσωματωμένο στο σωλήνα εξάτμισης, μπροστά από το φίλτρο σωματιδίων. Εάν πέσουν μερικές σταγόνες καυσίμου στο χώρο καυσαερίων, η θερμοκρασία εκτοξεύεται απότομα και γίνεται αυτανάφλεξη της αιθάλης. Για να αποφευχθούν τυχόν βλάβες (καθώς απαγορεύεται να πέσει καύσιμο στο μετατροπέα), τις περισσότερες φορές ένα μικρό μέρος του καυσίμου αναμιγνύεται στα καυσαέρια πριν από την βαλβίδα εξαγωγής. Η διαδικασία αναγέννησης του φίλτρου μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 15 λεπτά.


 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις