Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς καταλαβαίνω ότι έχει βλάβη η αλυσίδα χρονισμού;

Πώς καταλαβαίνω ότι έχει βλάβη η αλυσίδα χρονισμού;

Διαβάστηκε από 88577 αναγνώστες - 8/7/2022

Μία ζημιά στην αλυσίδα χρονισμού δεν είναι πάντα εμφανής και μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστεί. Συνήθως ακούγεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος και τον θέσουμε σε λειτουργία, όπου για τα πρώτα μόνο δευτερόλεπτα ακούγεται ένα μεταλλικό κουδούνισμα – κροτάλισμα ( στη συνέχεια ο θόρυβος σταματάει). Εάν πιστεύετε πως ακούτε έναν αντίστοιχο και περίεργο θόρυβο πρέπει να πάτε στο συνεργείο για έλεγχο, όπου τα ειδικά διαγνωστικά θα ελέγξουν του αισθητήρες στροφάλου και εκκεντροφόρου άξονα.

Κοινοποίησέ το »


 
Ενδείξεις προβλήματος
  • Εάν ακούσετε ένα δυνατό κρότο και ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται, τότε μάλλον έχει σπάσει εντελώς η αλυσίδα. Σε αυτή τη περίπτωση ακινητοποιήστε αμέσως το όχημα και καλέστε οδική.
  • Κροτάλισμα: Σε αυτή τη περίπτωση η αλυσίδα είναι έτοιμη να σπάσει και εάν προλάβετε και σταματήσετε το όχημα, θα προλάβετε και πολλές ζημιές. Ίσως βέβαια να χρειάζεται και ρύθμιση, την οποία πρέπει να την κάνει ειδικός.
  • Μεταλλικό χτύπημα παράλληλα με αναμμένο λαμπάκι μηχανής: Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε να οδηγήσετε αργά το αυτοκίνητο μέχρι το συνεργείο για να διαπιστωθεί είτε η εκ νέου ρύθμιση είτε η αλλαγή της.

 
Αλλαγή αλυσίδας
Η διαδικασία αλλαγής ή ρύθμισης, απαιτεί έμπειρα χέρια μιας και θα πρέπει να ανοιχτεί ο κινητήρας μονόπλευρα και η ρύθμιση της να γίνει χωρίς λάθη. Όπως καταλαβαίνετε το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον κινητήρα και για αυτό δεν θα συμβουλεύαμε σε καμία περίπτωση να το τολμήσετε μόνοι σας, ακόμα και αν γνωρίζετε πάνω στο θέμα. Η τιμή για την αγορά μίας νέας αλυσίδας ξεκινά από τα 100 ευρώ, τιμή στην οποία θα πρέπει να προσθέσετε και τα εργατικά που δεν θα είναι λίγα.

 
Ελαττωματικές περιπτώσεις
Οι επί του παρόντος γνωστές περιπτώσεις προβλημάτων αλυσίδας χρονισμού αναφέρονται στην οικογένεια κινητήρων VW EA111-TSI. Τα 1.2 TSI και 1.4 TSI σύνολα είναι εγκατεστημένα σε πολλά μοντέλα Audi, Seat, Skoda και VW, με την τελευταία να προσδίδει το πρόβλημα σε ελαττωματικά εξαρτήματα που ήρθαν από τον προμηθευτή. Και η BMW όμως στην 116i των 2004 και 2005 αντιμετώπισε πρόβλημα και παρόλο που δεν προχώρησε σε ανάκληση, στα σέρβις προχώρησε σε αλλαγή χωρίς επιπλέον κόστος.