Ποιοι μέθοδοι αύξησης ιπποδύναμης μέσω εγκεφάλου υπάρχουν;

Διαβάστηκε από 46201 αναγνώστες - 26/11/2020

OBD2: Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μετά το 2000, σχεδόν όλα διαθέτουν λογισμικό OBD2 για τη διαγνωστική διαδικασία του αυτοκινήτου. Στα περισσότερα από αυτά, είναι αρκετά εύκολη η πρόσβαση στον εγκέφαλο και η παρέμβαση για μετατροπή των τιμών και αύξηση της ιπποδύναμης.

BDM: Για μοντέλα στα οποία δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση νέων τιμών μέσω OBD2, τότε η μονάδα ελέγχου πρέπει να αφαιρεθεί και να ελέγχεται απευθείας από ειδικούς προσαρμογείς. Αυτή η διαδικασία οφείλει να γίνει από ειδικούς επαγγελματίες καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην προσπάθεια τους να κρατήσουν ασφαλές και ανεπηρέαστο τον εγκέφαλο, κάνουν ιδιαίτερη δύσκολη και ριψοκίνδυνη την πρόσβαση σε αυτόν. Σε αυτή τη περίπτωση το ρίσκο ζημιάς είναι μεγαλύτερο.

Chip Tuning: Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, ήταν πιο συνηθισμένη τακτική να «κολλάνε» ένα νέο chip στον εγκέφαλο, με προγεγγραμένες τιμές. Αφορά κυρίως μοντέλα που ξεπερνούν τα 20 έτη πλέον και είναι μία τακτική που τείνει να εκλείψει.

Αγραφος εγκέφαλος: Σε αυτή την περίπτωση, ένας νέος εγκέφαλος συνδέεται μεταξύ των αισθητήρων και της μονάδας ελέγχου του κινητήρα, και αλλάζει τα δεδομένα μέτρησης, δίνοντας ξεχωριστή εντολή στην μονάδα ελέγχου. Έτσι μπορεί να εγχυθεί περισσότερο καύσιμο ή να αυξηθεί η πίεση ώθησης, καθώς οι εντολές προέρχονται από τον aftermarket εγκέφαλο και την χαρτογράφηση του.

 
Εμπεριέχει κίνδυνο αυτή η διαδικασία?
Η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Ναι. Δεδομένου ότι η αύξηση της ιπποδύναμης προκαλείται από τη χρήση περισσότερου καυσίμου σε συνδυασμό με την εισαγωγή περισσότερου αέρα, είναι κατανοητό πως η μηχανή δουλεύει με τιμές «έξω απο τα νερά της». Το φορτίο που έχει να φέρει εις πέρας αυξάνεται αυτόματα, και μαζί με αυτό και η φθορά του κινητήρα, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής του.



Μάλιστα η συγκεκριμένη μακρά φθορά είναι συνήθως το μικρότερο πρόβλημα καθώς πολλά εξαρτήματα του κινητήρα δεν μπορούν να αντέξουν την επιπλέον δουλειά που έχουν να φέρουν εις πέρας. Ας πάρουμε για παράδειγμα την τουρμπίνα: ο περισσότερος αέρας που πλέον θα επιζητά για να δουλέψει σωστά, είναι διαθέσιμος μόνο σε υψηλές ταχύτητες, οπότε σε αντίθετη περίπτωση υπολειτουργεί συνεχώς. Ακόμη, το επιπλέον καύσιμο που απαιτούν οι τιμές του νέου εγκεφάλου, για να προσφέρεται συνεχώς (εκτός από το γεγονός πως αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση), οφείλει να γίνεται με την αύξηση της χρονικής διάρκειας που χρειάζονται να ψεκάζουν τα μπεκ. Ως αποτέλεσμα, πολλές φορές να μην έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία και να συνεχίζουν το ψέκασμα, ενώ το πιστόνι ήδη τελειώνει την κίνηση του, ανεβάζοντας την θερμοκρασία και προκαλώντας πιθανές βλάβες. Η κατάσταση είναι παρόμοια και στους κινητήρες βενζίνης όπου οι παραγόμενες υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρκετά και την λειτουργία του καταλύτη ο οποίος λειτουργεί σωστά σε συγκεκριμένους βαθμούς. Ανεπηρέαστο δεν μένει ούτε το κιβώτιο ταχυτήτων (ειδικά σε αυτόματα αυτοκίνητα) στο οποίο τα γρανάζια έχουν δημιουργηθεί για να αντέχουν συγκεκριμένες πιέσεις για μεγάλα διαστήματα. Είπαμε και προηγουμένως πως ανάλογα με την δύναμη κάθε έκδοσης, χρησιμοποιούνται και ανάλογα υλικά.


 
Μόνο σε επαγγελματίες
Εάν παρόλα αυτά επιθυμείτε να κερδίσετε το 100% από αυτά που έχει να σας προσφέρει ο κινητήρας σας, θα πρέπει σίγουρα να επιλέξετε έναν επαγγελματία. Έτσι μπορείτε να είστε σίγουροι πως έχετε αποκτήσει ένα εξελιγμένο λογισμικό που προσαρμόζεται ξεχωριστά στο δικό σας αυτοκίνητο. Μάλιστα σε πολλές μεγάλες εταιρίες, υπάρχει εγγύηση για τη ρύθμιση των εγκεφάλων, έτσι ώστε να είστε καλυμμένοι για πιθανές  ζημιές. Όσον αφορά το κόστος να πούμε πως ποικίλει από αμάξι και κινητήρα και ξεκινάει από τα 100 ευρώ ενώ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 800 ευρώ. Σε ειδικές κατασκευές το κόστος μπορεί να ξεφύγει... 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει