Πώς θα «αναστήσω» το παλιό μου αυτοκίνητο?
Ένα αυτοκίνητο που παραμένει εκτός λειτουργίας για πολύ καιρό, χρειάζεται μία ομαλή μετάβαση στη ζωή και όχι έναν απινιδωτή. Πολλά εξαρτήματα έχουν «κάτσει» με κυριότερο φυσικά το λάδι μηχανής που πρέπει να είναι η πρώτη μας κίνηση, καθώς θα πρέπει να του δώσουμε την ανάλογη πίεση για να ξαναπάει παντού.
Επομένως, αφαιρέστε τα μπουζοκαλώδια και ενεργοποιήστε τη μίζα μέχρι να σβήσει το λαμπάκι του λαδιού. Αφού σβήσει τότε συνδέστε ξανά τα μπουζοκαλώδια και ξεκινήστε κανονικά τον κινητήρα, για να αποφύγετε τυχόν τριβές μεταλλικών μερών από την μη παρουσία λίπανσης.
Σας παραθέτουμε στο φωτορεπορτάζ που ακολουθεί τα κυριότερα βήματα ανάστασης ενός αυτοκινήτου.
Βήμα 1ο: Λάδι μηχανής
Εάν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο για πάνω από 1 χρόνο, τότε πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξετε τα λάδια. Αυτό γιατί θα έχουν χάσει τις ιδιότητές τους και θα προκαλέσουν μεγάλη ζημιά, ακόμα και αν είναι στη σωστή ποσότητα. Για να διαλέξετε αυτά που ταιριάζουν, αναζητήστε το βιβλίο του αυτοκινήτου ή πολύ απλά κάντε μία ερώτηση σε ένα μαγαζί, σίγουρα θα γνωρίζουν.
Βήμα 2ο: Μπαταρία
Η μπαταρία είναι το πρώτο θύμα της ακινησίας και μπορεί να λυθεί με δύο τρόπους. Εάν διαθέτετε έναν φορτιστή, μπορείτε να την συνδέσετε και να ανακάμψει ή σε περίπτωση που η μπαταρία δεν δείχνει σημάδια ζωής, να την αντικαταστήσετε. Η διαφορά τιμής ενός φορτιστή με την αγορά μίας καινούργιας μπαταρίας είναι μικρή, οπότε η επιλογή είναι στα χέρια σας. Κόστος γύρω στα 70 ευρώ.
Βήμα 3ο: Μπουζί
Επόμενο τσεκ πρέπει να γίνει στα μπουζί, τα οποία μπορεί να είναι και υπεύθυνα σε περίπτωση που το αυτοκίνητο αρνείται να πάρει μπροστά. Ελέγξτε τα και αν δείτε πως δεν είναι σε καλή κατάσταση, αντικαταστήστε τα με ένα συνολικό κόστος που δεν θα ξεπεράσει τα 30 ευρώ.
Βήμα 4ο : Ιμάντας χρονισμού - καδένα
Εδώ ταιριάζει η φράση better be safe than sorry. Ελέγξτε πολύ σχολαστικά την καδένα χρονισμού, σχεδόν δοντάκι – δοντάκι και με το παραμικρό παράπτωμα, προχωρήστε απευθείας σε αλλαγή.
Σελ. 2 | Κάνοντας restart στο αυτοκίνητο |