autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3 φωτογραφίες »

Κινητήρες- Επιδόσεις: Υπερηχητικά

Διαβάστηκε από 30942 αναγνώστες - 11/8/2019

Πατώντας τα κουμπιά εκκίνησης στα 2 αυτοκίνητα ξυπνάμε 272 ίππους στο Peugeot και 275 στο Hyundai αντίστοιχα. Μπορεί να έχουν παραπλήσια ιπποδύναμη αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με το μέγεθος των μηχανικών συνόλων. Το 308 GTi κινεί ένας turbo 1600άρης, ενώ το i30 N ένας επίσης turbo αλλά δίλιτρος κινητήρας.

Πιο συγκεκριμένα, το Γαλλικό μοντέλο εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο 1.600άρη turbo, που αποδίδει 272 ίππους και 330 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1,900 σ.α.λ. Η Peugeot, το 308 GTi το προσφέρει μόνο σε έκδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με το οποίο τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι υπόθεση 6 δλ., με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας είναι γεμάτος σε όλο το εύρος των στροφών και ο οδηγός έχει ανα πάσα στιγμή την δύναμη για να βάλει φωτιά στην άσφαλτο είτε ξεκινήσει από στάση είτε βρίσκεται ήδη εν κινήσει. Λόγω του μικρότερου κυβισμού θα χρειαστεί να ανεβάζει στροφές και να κινείται συχνότερα κοντά στον κόφτη, αλλά αυτό δεν θα ενοχλήσει καθόλου . Η τελική των 250χλμ./ώρα έρχεται χωρίς ιδιαίτερο κόπο ενώ ο οδηγός έχει σύμμαχο το καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο που μπορεί να έχει μεγάλες διαδρομές αλλά μοιάζει περισσότερο ελαστικό. 

Το Κορεάτικο μοντέλο από την άλλη φοράει έναν δίλτρο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 275 ίππων και 353 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1500 σ.α.λ. τα πρώτα 100 χλμ.ώρα έρχονται σε 6.1 δλ, ενώ σε όλες σχεδόν τις μετρήσεις (που θα δείτε στον πίνακα) εμφανίζει επιδόσεις εφάμιλλες με του 308 Gti έχοντας απόκλιση ενός δευτερολέπτου. Μετά τα 200 χλμ./ώρα όμως δείχνει να χάνει την δύναμη του αλλά θα συνεχίσει να επιταχύνει, με χαμηλότερους ρυθμούς συγκριτικά με το Peugeot, αφού η 6η ταχύτητα είναι λιγότερο συμμετοχική. Εκεί που δείχνει καλύτερος από αυτόν του 308 είναι φυσικά στον ήχο. Πιο γεμάτος και μπάσος σε προκαλεί με το καλημέρα να κινηθείς σε ρυθμούς … αγωνιστικούς. 

Στο τομέα της κατανάλωσης τα καταφέρνουν αρκετά καλά και τα δύο μοντέλα. Το i30 N υπόσχεται κατανάλωση 7,1 λτ/100χλμ αλλά σύμφωνα με τις μετρήσεις μας χρειάστηκε 9,0λτ/100χλμ (+27%). Το 308 αν και πιο οικονομικό από το i 30N  στην πράξη, είναι ο λιγότερο ειλικρινής μιας και τα 6 λτ/100 χλμ που υπόσχεται είναι στην πράξη κατά 42% αυξημένα καθώς μετρήσαμε 8,5 λτ/100 χλμ. ¶σχετα με τις δηλώσεις τους, τα νούμερα αυτά είναι απόλυτα λογικά για το είδος και την δύναμη των κατασκευών.