Στην κατηγορία των μικρών SUV ο ανταγωνισμός είναι πραγματικά τεράστιος. Οι επιλογές είναι πολλές και πολύ ποιοτικές, με τις διαφορές των μοντέλων να είναι μικρές. Ποια είναι η καλύτερη επιλογή σήμερα στην κατηγορία των μικρών SUV?
Η κατηγοροιοποίηση των αυτοκινήτων όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται όλο και πιο συγκεκριμένη, αν και κάποιοι θα υποστηρίξουν πως γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη. Πάντως, πριν από περίπου 30 χρόνια, από τα «εκτός δρόμου» ή απλώς τα «4x4» περάσαμε κάποια στιγμή στα SUV, στην πορεία γνωρίσαμε επίσης τα "SAV" και, με τον καιρό, ανάλογα με τις διαστάσεις τους, τα SUV έγιναν B-SUV, C-SUV, D-SUV κτλ. Και όπως εξελίσσονται τα αυτοκίνητα ή τα SUV και οι κατηγορίες τους, το ίδιο γίνεται και με την ονοματολογία. «Μικρά SUV» λέγαμε παλιότερα και σήμερα αναφερόμαστε σε "crossover", με δεδομένο κιόλας ότι τα περισσότερα από αυτά δε διαθέτουν καν σύστημα τετρακίνησης ή το αμάξωμά τους δεν απέχει αρκετά από το έδαφος ή από τους τροχούς.
Το βέβαιο είναι πως τα crossover της συγκριτικής δοκιμής μας δεν υπάρχει κίνδυνος να τα... μπερδέψουμε μεταξύ τους σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση.
Ταυτόχρονα, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως αυτή η αγαπημένη από το κοινό κατηγορία των crossover, μεταξύ άλλων, σημαίνει επίσης πως ναι μεν οι επιβάτες κάθονται ψηλά, αλλά ο όγκος του αυτοκινήτου δεν είναι τόσο μεγάλος, ενώ και η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλό επίπεδο. Ωστόσο, τα crossover έχουν γίνει πια πάρα πολλά, με αποτέλεσμα οι οποιεσδήποτε διαφορές μεταξύ των μοντέλων να έχουν μικρύνει ακόμα περισσότερο.
Και συζητώντας όλα αυτά, να ακόμα ένα νέο μοντέλο: το Ford Puma. Όσοι παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία 30 χρόνια, θα θυμάστε ότι "Ford Puma" προϋπήρξε τη δεκαετία του 1990 και πως επρόκειτο τότε για ένα μικρό coupe της αμερικανικής φίρμας. Έχετε απόλυτο δίκιο, ωστόσο, άλλα τα... ήθη εκείνης της εποχής και άλλα τα σύγχρονα.
Κάνοντας αναφορά περί «συγχρόνων» αυτοκινήτων, πρέπει επίσης να σημειώσουμε πως ανάλογα σύγχρονοι με το Ford Puma είναι και οι ανταγωνιστές του σε αυτήν τη δοκιμή: Hyundai Kona, Opel Crossland X, Peugeot 2008 και Nissan Juke. Εντάξει, τα Crossland X και Kona είναι κάπως... παλιότερα, αφού λανσαρίστηκαν το 2017, σε αντίθεση με τα -πραγματικά- σύγχρονα 2008 και Juke, που ανανεώθηκαν πριν από λίγο καιρό και κυκλοφόρησαν και στην ελληνική αγορά πριν από λίγες εβδομάδες. Σε ό,τι αφορά τις επιλογές των κατασκευαστριών εταιρειών σχετικά με τους κινητήρες, παρατηρούμε πως και τα πέντε μοντέλα εφοδιάζονται με τρικύλινδρα, turbo μηχανικά σύνολα με ισχύ μεταξύ 117 και 130 PS. Από πλευράς κιβωτίων ταχυτήτων, όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο, 6 σχέσεων.
Περαιτέρω... κοινοί παρονομαστές είναι το μήκος του αμαξώματος, καθώς και τα πέντε μοντέλα μας φτάνουν τα περίπου 4,20 μέτρα, αλλά και το βάρος, αφού στο σύνολο των αυτοκινήτων η ζυγαριά μας έδειχνε σε όλες τις περιπτώσεις τιμές, που βρίσκονται κοντά στους 1,3 τόνους.
Από την άλλη πλευρά, όμως, το νέο Puma ξεχωρίζει για ένα στοιχείο, που διαθέτει μόνο αυτό: Ο τρικύλινδρος κινητήρας του υποστηρίζεται από μία μίζα-γεννήτρια, ένα mild hybrid σύστημα, που τροφοδοτείται από ένα δίκτυο 48 Volt. Όλα αυτά ακούγονται ακριβά, μάλιστα στην πράξη η Ford ζητά από τον ενδιαφερόμενο αγοραστή τα περισσότερα χρήματα στη Γερμανία, αφού στην Ελλάδα πιο ακριβό όλων είναι το Peugeot 2008, που ξεκινά από τα 21.900 ευρώ!