autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Λιμουζίνες εν δράση

Διαβάστηκε από 15230 αναγνώστες - 2/3/2021

Επομένως, όλα είναι άριστα στην «3άρα»; Όχι, οι περίεργα καμπυλωτές, με δυσκολία αναγνώσιμες ψηφιακές οθόνες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο είναι ενοχλητικά στοιχεία στο γερμανικό μοντέλο. Βρίσκεται, δηλαδή, σε πλήρη αντίθεση με την Ιταλίδα με τα ξεκάθαρα και όμορφα όργανα.
Όσον αφορά τους χώρους, Giulia και Σειρά 3 δε διαφέρουν σημαντικά, με την BMW να προσφέρει ελάχιστα περισσότερο χώρο στο μπροστινό και στο πίσω μέρος και να παρέχει μία λίγο πιο ευάερη αίσθηση. Στην Alfa κάθεται κανείς μπροστά στα σφιχτά, σπορ καθίσματα με την αυστηρή σχεδίαση (standard στην έκδοση Veloce) με πολύ καλή πλευρική στήριξη και λίγο χαμηλότερα απ όσο στην BMW, ενώ στην πίσω σειρά θέσεων το κάθισμα είναι και στα δύο αυτοκίνητα επίσης πολύ χαμηλά τοποθετημένο, υποχρεώνοντας ουσιαστικά τους επιβάτες να γονατίζουν έντονα πάνω από το δάπεδο. Τα σπορ καθίσματα στο μπροστινό μέρος της BMW (standard στην έκδοση M Sport) δεν είναι τόσο ασυμβίβαστα κατασκευασμένα για σπορ περιπέτειες, αλλά μπορούν να προσαρμοστούν/ρυθμιστούν άνετα με πολλούς τρόπους. Και οι δύο χώροι αποσκευών, κάτι που πρέπει να είναι σύμπτωση, έχουν όγκο 480 λίτρων, και η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40/20/40 είναι πάντοτε standard.



Ομοιότητες υπάρχουν επίσης στον τομέα των μηχανικών συνόλων, καθώς και οι δύο προτάσεις εφοδιάζονται με έναν κατά το διαμήκη άξονα εγκατεστημένο κινητήρα με χωρητικότητα 2,0 λίτρων κάτω από το καπό. Όσον αφορά την απόδοση, οι δύο τετρακύλινδροι κινητήρες δεν ευθύνονται τόσο για άλλα πολλά, όσο για τον ήχο που εκπέμπουν. Ακούγονται, όπως συνήθως τα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα, ακόμα κι αν είναι ρυθμισμένοι κατά κάποιο τρόπο έτσι, ώστε να είναι κάπως τραχείς και σκληροπυρηνικοί.
Και οι δύο, πάντως, ωθούν προς τα εμπρός με δύναμη τα αυτοκίνητά τους και στον τομέα των επιδόσεων βρίσκονται ουσιαστικά στο ίδιο επίπεδο, με την Giulia να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα. Ο κινητήρας της Alfa Romeo με τα 280 PS χαρακτηρίζεται για το δυναμικό τράβηγμά του, αλλά με τις 6.000 σ.α.λ. λειτουργίας του δε φτάνει τόσο ψηλά όσο αυτός της BMW, έστω κι αν η ισχύς του είναι άφθονη. Από την πλευρά του, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων της ZF αντιδρά ελάχιστα λιγότερο αποφασιστικά σε σχέση με το σχεδόν τέλειο αντίπαλό του της BMW, που επίσης προέρχεται από την ZF, καθώς «κρατά» κάπως περισσότερο την εκάστοτε σχέση προτού επιλέξει την επόμενη.



Αξίζει να σημειώσουμε πως η Giulia της δοκιμής ήταν εφοδιασμένη με το «πακέτο» Performance (2.242 ευρώ στη Γερμανία), το οποίο περιλαμβάνει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Η αίσθηση, που παρέχει σε σχέση με την BMW, είναι πως είναι ελαφρύτερη, αν και στην πραγματικότητα η Ιταλίδα είναι βαρύτερη κατά 10 kg (1.612 έναντι 1.602 kg). Ωστόσο, η οδική συμπεριφορά της είναι «επιθετική» και ουδέτερη, παρόλο που στις γρήγορες στροφές παρουσιάζεται πιο βαριά σε σχέση με την BMW. Το -μη απενεργοποιούμενο- ESP επεμβαίνει με ευαισθησία και επιμέλεια. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και παρέχει άμεση αίσθηση. Ταυτόχρονα, το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά, τελικά, αποδεικνύεται αρκετά ελαφρύ και δεν παρέχει την απαιτούμενη αίσθηση.



Πάντως, τα φρένα της Alfa περισσότερο μας απογοήτευσαν παρά μας ενθουσίασαν, καθώς έδειξαν να λειτουργούν χωρίς να παρέχουν αίσθηση στο χειριστή τους. Επιπλέον, στο πλαίσιο των μετρήσεων, κατά την ακινητοποίηση από τα 100 km/h με ζεστά φρένα, η Giulia χρειάστηκε 36,4 μέτρα και η BMW 33,0 μέτρα, επομένως η διαφορά είναι σαφής.
Η 330i της δοκιμής μας εφοδιάζεται επίσης με σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα (1.365 ευρώ στη Γερμανία), προσαρμοζόμενη ανάρτηση M (585 ευρώ), χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 mm και πιο σφικτά ελατήρια και αμορτισέρ. Τα τελευταία δεν είναι κατά τη γνώμη μας οπωσδήποτε απαραίτητα, καθώς έτσι η BMW γίνεται πάρα πολύ σφικτή και στις γρήγορες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος τείνει να... χωροπηδάει.



Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η Σειρά 3 πατά στην άσφαλτο πιο σταθερά σε σχέση με την Alfa Romeo. Μάλιστα, σε αντίθεση με την Giulia στην BMW το ESP απενεργοποιείται, κάτι που οι σπορτίφ οδηγοί θα εκτιμήσουν δεόντως. Το τιμόνι του γερμανικού μοντέλου θα λέγαμε ότι κρίνεται με βάση το γούστο του καθενός, καθώς είναι άμεσο και ακριβές, παρέχοντας περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό σε σχέση με αυτό της Alfa, αλλά γύρω από τη θέση της ευθείας είναι ελαφρώς νευρικό.
Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων με τα 258 PS δείχνει ζωηρός και από το χαμηλό πεδίο στροφών λειτουργίας του, είναι πιο εύστροφος σε σχέση με της Alfa και λειτουργεί ως και πιο ψηλά, ως τις 6.500 σ.α.λ. Μάλιστα, παραμένει ταυτόχρονα εκπληκτικά ήσυχος. Στο πλαίσιο της δοκιμής μας κατανάλωσε 7,8 λίτρα/100 km, περισσότερο από 1 λίτρο λιγότερο σε σχέση με την Giulia, που χρειάστηκε 8,9 λίτρα.
Ως Veloce, με 280 PS και τον εξοπλισμό του μοντέλο της δοκιμής μας, η Alfa Romeo στοιχίζει (στη Γερμανία) 58.048 ευρώ και ξεκινά από τα 54.500 ευρώ στην Ελλάδα. Έτσι, είναι πιο ακριβή από την BMW 330i των 258 PS, που στη Γερμανία κοστίζει 57.308 ευρώ και 49.503 ευρώ στη χώρα μας, και λάμπει στο τέλος περισσότερο.

Συμπέρασμα
Κυρίαρχες σπορ λιμουζίνες και οι δύο προτάσεις. Με δυναμικούς κινητήρες, κορυφαίες επιδόσεις, επιθετική οδική συμπεριφορά και καλούς χώρους στο εσωτερικό τους. Η BMW δείχνει πιο ώριμη συνολικά και σε πολλές λεπτομέρειες απλώς ανώτερη. Η Giulia αρέσει πάνω απ όλα με τη σχεδίασή της. Δε θα τη δείτε στους δρόμους με μεγάλη συχνότητα και σαφώς προτείνεται ως μία πολύ στιλάτη εναλλακτική πρόταση.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει