Οδηγώντας σε πόλεμο
Διαβάστηκε από 47369 αναγνώστες - 28/3/2021
Βροντάνε τα τελικά της εξάτμισης (στο BMW είναι δύο και στο CUPRA τέσσερα!) και τα αυτοκίνητα σάς ζητούν να παραμείνετε δεμένοι με τις ζώνες ασφαλείας έως ότου ο κινητήρας τους σταματήσει να λειτουργεί εντελώς. Στο CUPRA, οι Ισπανοί έχουν τοποθετήσει το μπουτόν «έναρξης/διακοπής» στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και το «διακόπτη εμπειρίας οδήγησης» στα αριστερά. Οι γωνίες των τροχών είναι μεγάλες, αλλά η άνεση είναι πραγματικά «άνεση» και η σπορτίφ συμπεριφορά είναι πράγματι σπορτίφ.
Βέβαια, με τον τελευταίο τρόπο όλα στο αυτοκίνητο γίνονται πιο σφιχτά και πιο θορυβώδη. Ωστόσο, όταν ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα οδήγησης "CUPRA", τότε δημιουργείται ένας ηχητικός... πανικός μόνο από μπροστά, και όχι από πίσω. Εν συντομία: Το CUPRA επικρατεί στο κεφάλαιο της άνεσης, όπως επίσης σε αυτό της μετάδοσης της ισχύος, του κιβωτίου εν γένει, αλλά και της δυναμικής οδήγησης.
Μα, αυτός δεν είναι ο τομέας, στον οποίον ανέκαθεν αρίστευε η BMW; Ναι, αλλά
σε εμάς αρέσει το σύστημα μετάδοσης, η απόκριση και η ομαλότητα του κινητήρα περισσότερο στο... φλογερό Ισπανό. Το DSG λειτουργεί εξαιρετικά γρήγορα στο Formentor, εμπλέκει και απεμπλέκει τις σχέσεις τόσο διακριτικά, που εσείς μπορείτε να συγκεντρωθείτε με ηρεμία στα τεκταινόμενα του δρόμου. Την ίδια στιγμή «σβήνονται» πολύ καλά από την ανάρτησή του ακόμα και οι πιο μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς διαθέτει πολύ μεγαλύτερη διαδρομή ελατηρίου σε σχέση με της BMW, η οποία καθιστά τελικά όλο το φορτίο σε γρήγορους, αλλά τραχείς δρόμους, πιο εύκολα διαχειρίσιμο και πιο ήρεμο. Στην X2 M35i η BMW προσέδωσε λίγο παραπάνω σπορτίφ χαρακτήρα. Η διαδρομή των ελατηρίων της ανάρτησης είναι τόσο σύντομη, που στην ίδια απαιτητική απόσταση, που το CUPRA μόλις ολοκλήρωσε σχεδόν με τελειότητα, με την BMW ανακαλύπτεις ή μάλλον αισθάνεσαι, όλες τις ανωμαλίες του δρόμου.
Επιπλέον,
η BMW ρύθμισε το X2 τόσο πολύ σκληρά και απόλυτα σπορτίφ, που είναι έντονα νευρικό. Το CUPRA μπορεί να τα κάνει όλα αυτά καλύτερα, αν και το σύστημα διεύθυνσής του θα μπορούσε να παρέχει κάπως καλύτερη πληροφόρηση. Εμείς, πάντως, θα συμπληρώναμε πως πλησιάζει αρκετά το επίπεδο ενός μοντέλου της Audi. Και σε ό,τι έχει να κάνει με τις μετρήσεις μας,
το CUPRA επικρατεί της BMW στην επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h με 4,7 έναντι 4,8 δευτερόλεπτα, φρενάρει καλύτερα, καθώς ακινητοποιείται σε 33,5 έναντι 34,2 μέτρων με ζεστά φρένα από τα 100 km/h και καταναλώνει λιγότερο (9,4 έναντι 9,9 λίτρα super αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα).
Συμπέρασμα
Κανείς δε χρειάζεται αυτούς τους δύο τύπους, καθώς τους αγοράζετε μόνο με την καρδιά σας! Το CUPRA Formentor προσφέρει τις περισσότερες… ανατριχίλες, καθώς πείθει με ιδιότητες, όπως οι χώροι και η άνεση. Και είναι επίσης το πιο επιθετικό στο δρόμο ανάμεσα στα δύο και για λίγο πιο προσιτό. Η BMW έκανε το X2 πολύ σφιχτό και, σε αντίθεση με το concept του, μικρότερο σε χώρους, αλλά ασυναγώνιστο σε ό,τι αφορά τα πολυμέσα.