Το C4, που… εφευρέθηκε εκ νέου από τη Citroën, αντιμετωπίζει το best seller Ford Focus. Θριαμβεύει ο νεωτερισμός της παράδοσης; Οι απαντήσεις στην συγκριτική δοκιμή που ακολουθεί.
Μόνο η σχεδίαση μετράει; Όχι βέβαια. Γνωρίζουμε να εκτιμούμε την αρμονική σχεδίαση και τα συναρπαστικά σχήματα, στην συγκριτική μας δοκιμή όμως, μετρούν μόνο οι αριθμοί και τα γεγονότα. Φυσικά, αυτό ισχύει και για το νέο Citroën C4, ακόμα κι αν αποδειχθεί, ξεκάθαρα οπτικά, ότι είναι πραγματικά εντυπωσιακό, χωρίς, ωστόσο, να έχει περάσει από καμία αξιολόγηση. Οι περαστικοί δίνουν ένα χαμόγελο στο… Golf από τη Γαλλία, αλλά ρίχνουν και μια ματιά πάνω από τον… ώμο του, προς το Ford Focus, που επιλέξαμε ως αντίπαλό του.
Πείθει όμως ο… Γάλλος και τους αδέκαστους δοκιμαστές μας; Η πρόσβαση στο εσωτερικό του C4 είναι σαφώς πιο εύκολη, χάρη στο υψηλότερο κατά επτά εκατοστά κάθισμα, στο πίσω μέρος όμως, το στενό άνοιγμα της πόρτας και το ψηλό μαρσπιέ, δυσκολεύουν λίγο την είσοδο. Στο Ford, από την άλλη πλευρά, απλώς ανοίγετε τις πόρτες και μπαίνετε μέσα, ενώ υπάρχει και περισσότερος χώρος πάνω από τα κεφάλια στο πίσω μέρος. Σε κάθε περίπτωση, νιώθουμε περισσότερο σαν στο σπίτι μας στο Ford, βρίσκουμε την πιο άνετη θέση, για να καθίσουμε και περισσότερη στήριξη από τα καθίσματα. Από την άλλη, το C4 δείχνει στη συνέχεια στο Focus τι θα πρέπει να βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη του facelift, αφού από τη μεσαία κολόνα και πίσω, σας υποδέχεται μόνο σκληρό πλαστικό. Ολόκληρο το πάνελ της πόρτας είναι ένα κομμάτι, με το C4 να παρέχει ως αντάλλαγμα τεχνητό δέρμα και ύφασμα.
Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, η πρόταση των Γάλλων δε μετατρέπει τη μορφή του σε χρησιμότητα. Τα 380 έναντι των 375 λίτρων τού δίνουν απλώς ένα ελάχιστο προβάδισμα, αλλά όταν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα, το Ford… προσπερνά το Citroën κατά περίπου 100 λίτρα: 1.354 έναντι 1.250 λίτρων. Το Ford μπορεί να εκμεταλλευτεί μόνο σε περιορισμένο βαθμό το μειονέκτημα του μεγάλου ύψους φόρτωσης του C4 (71 cm), αφού και σε αυτό ενοχλεί ένα εξίσου μη πρακτικό… τακούνι κατά την πρόσβαση στο εσωτερικό.
Επιστροφή και πάλι στην πρώτη σειρά καθισμάτων
Όπως η Ford, έτσι και ο όμιλος PSA εξακολουθεί να ισορροπεί στο «αναλογικό-ψηφιακό» κύμα, δηλαδή διατηρεί τους συνηθισμένους διακόπτες σε ορισμένα σημεία και δεν κρύβει κάθε λειτουργία στα βάθη μιας οθόνης αφής. Το concept της λειτουργίας είναι άμεσα εμφανές στο C4. Δύο οθόνες αποκαλύπτουν την ταχύτητα, τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, την κατανάλωση και τις πληροφορίες των πολυμέσων, ενώ, αντίθετα, το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται από τον οδηγό και το συνοδηγό, χρησιμοποιώντας μηχανικά στοιχεία ελέγχου. Το head-up-display μπορεί να ρυθμιστεί βιαστικά στα αριστερά του τιμονιού ακόμα και κατά την οδήγηση, το, δε, μπουτόν για το κυρίως menu βρίσκεται κεντρικά κάτω από την οθόνη.