Από την πλευρά του, το Opel εφοδιάζεται με ένα μικρό turbo κινητήρα 1,6 λίτρων, ισχύος 180 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα με 81 kW (110 PS) στον μπροστινό άξονα, μια μπαταρία 13,2 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο (μετατροπέα ροπής), 8 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι 224 PS. Στο πλαίσιο της δοκιμής, το Grandland X κατάφερε να έχει ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων, ενώ σημείωσε κατανάλωση 7,2 λίτρων.
Το Opel έχει πιο ενεργητικό προφίλ σε σχέση με το Kuga και το Mitsubishi, επιταχύνει από στάση ως τα 100 km/h σε 8,2 δευτερόλεπτα και είναι πιο δυναμικό καθ οδόν. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ένας ζωντανός τύπος, ακούγεται πιο στιβαρός σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ και το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο συμμετέχει στο όλο παιχνίδι μια χαρά. Το Grandland δεν είναι τόσο δυναμικά ρυθμισμένο όσο το Ford, καθώς παρουσιάζει πιο έντονες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, ενώ το εύχρηστο τιμόνι αποδεικνύεται σε αυτήν τη σύγκριση ελαφρώς αδιάφορο.
Το Mitsubishi εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων με 135 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα με 60 kW (82 PS) στον μπροστινό άξονα και άλλον ένα με 70 kW (95 PS) στον πίσω, κάνοντας έτσι δυνατό ένα σύστημα τετρακίνησης. Επιπλέον, φέρει ένα κιβώτιο ταχυτήτων CVT, μία μπαταρία 13,8 kWh και έχει συνδυαστική ισχύ 224 PS. Τα 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας εξακολουθούν να είναι απόλυτα συγχρονισμένα με την εποχή μας, σε αντίθεση με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής (8,4 λίτρα). Το Outlander αποδεικνύεται στην πράξη πιο αργό σε σχέση με τα Kuga και Grandland X, καθώς χρειάζεται ακριβώς 10 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 km/h. Δε διακρίνεται όμως, και για την τόσο ομαλή αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα, όσο την επιτυγχάνουν οι προτάσεις των Opel και Ford, αφού εξαντλεί την μπαταρία και στη συνέχεια ενεργοποιεί αποκλειστικά το βενζινοκινητήρα. Επίσης, κινείται μάλλον αργά, στις δε, υψηλότερες ταχύτητες το Outlander γίνεται πολύ θορυβώδες. Αλλά, τι σημαίνει «υψηλότερη ταχύτητα» στην περίπτωσή του με δεδομένο ότι το SUV της Mitsubishi περιορίζεται στα 170 km/h; Από την άλλη πλευρά, όμως, πραγματοποιεί εξαιρετικά καλή ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Το ιαπωνικό μοντέλο είναι πιο δύστροπο στην οδήγηση, ειδικά σε σύγκριση με τα άλλα δύο νεώτερα αυτοκίνητα. Ή για να το θέσουμε καλύτερα: είναι αισθητά πιο άνετο, κάτι που οφείλεται επίσης στο όχι άμεσο και χωρίς αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, αλλά και στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του.
Στα μπροστινά καθίσματα οδηγός και συνοδηγός κάθονται ακόμα ψηλότερα σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα, όμως η θέση του καθίσματος δεν είναι αρκετά σωστή, ενώ το τιμόνι δεν μπορεί να τραβηχτεί αρκετά προς τα έξω. Αντιθέτως, στο Opel όλα είναι ταιριαστά, αφού εδώ τα καθίσματα είναι σφιχτά επενδεδυμένα και μπορεί να καθίσει κανείς άνετα και στο πίσω μέρος.
Εκτιμούμε, επίσης, ότι τις καλύτερες αναλογίες χώρων τις έχει το Ford, κάτι που μας μεταφέρει αφενός η αίσθηση, που αποκομίζουμε, και αφετέρου οι μετρήσεις μας, ειδικά στις πίσω θέσεις. Επιπλέον, το Kuga διαθέτει μία πίσω σειρά καθισμάτων, που μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος του οχήματος.
Το Kuga plug-in-hybrid, με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κοστίζει στη Γερμανία 36.433 ευρώ, συνυπολογίζοντας το τρέχον «επίδομα περιβάλλοντος» και την επιδότηση της Ford. Την ίδια στιγμή, η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινά από τα 45.978 ευρώ. Η τιμή του Opel Grandland X στη Γερμανία φτάνει στα 38.257 ευρώ. Και στο Mitsubishi plug-in-hybrid, η ανάλογη τιμή είναι 39.984 ευρώ. Έτσι, είναι ξεκάθαρη η υπόθεση για το Ford - ακόμα και με την πρίζα.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ:
1. Ford Kuga. Με άφθονους χώρους, πρακτική διαρρύθμιση του εσωτερικού, καλή οδική συμπεριφορά και τη χαμηλότερη κατανάλωση.
2. Opel Grandland X Σαφώς το ταχύτερο της δοκιμής, με ένα υβριδικό σύστημα, που λειτουργεί καλά και με άνετα καθίσματα.
3. Mitsubishi Outlander. Κατασκευάζεται εδώ και 6 χρόνια (PHEV) και ωριμάζει με αξιοπρέπεια. Είναι άνετο στο δρόμο.
Συμπέρασμα
Το Kuga είναι αναμφισβήτητα ο νικητής. Διαθέτει πολλούς χώρους, έχει επιθετική οδική συμπεριφορά και το υβριδικό σύστημά του λειτουργεί μια χαρά. Το υβριδικό Opel είναι σχεδόν ισοδύναμο, αλλά διαθέτει κάπως μικρότερους χώρους. Το Mitsubishi αρέσει με την εξαιρετική τεχνολογία του. Κατά βάση, ισχύει για τα υβριδικά οχήματα το εξής: Πρέπει απλώς να τα εμπιστεύεστε.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr