Διαθέτουν και τα δύο, πολύ καλή ορατότητα, ιδανική πρόσβαση στο εσωτερικό τους, και τεράστιους χώρους. Η B-Class και η Active Tourer είναι ουσιαστικά οι... vip επιλογές της μικρομεσαίας κατηγορίας. Κρίμα μόνο, που η πρόταση της Mercedes-Benz (λέγεται πως) δε θα αποκτήσει διάδοχο, καθώς η γερμανική φίρμα έχει ανάγκη χώρου στην γκάμα της, για πιο μοδάτα SUV. Ωστόσο, η B-Class, που παρουσιάστηκε το 2018, είναι ακόμα νέα και ζωντανή.
Αυτό έιναι ένα πλεονέκτημα, το οποίο εκμεταλλεύεται η Mercedes-Benz απέναντι στην BMW Σειρά 2 Active Tourer, που έχει κλείσει ήδη έξι χρόνια ζωής. Αν και είναι μόλις 6,5 εκατοστά μακρύτερη σε μήκος, η Benz διαθέτει μερικά σημαντικά επιπλέον χιλιοστά σε άνεση χώρων σε σχέση με τη Σειρά 2, μεταφέροντας στους επιβάτες άφθονη γενναιοδωρία. Πάνω απ όλα στη δεύτερη σειρά θέσεων, το... πλήρωμα απολαμβάνει μεγάλη ελευθερία χώρου πάνω από το κεφάλι, αλλά και στα πόδια. Αλλά ακόμα και μπροστά, η BMW, που είναι πιο στενόχωρη, δεν κάνει την... έκπληξη.
Και στα δύο μοντέλα όπως είναι και φυσιολογικό, δεν υπάρχουν χτυπήματα και τριγμοί, καθώς τα πάντα έχουν μονταριστεί με φροντίδα και προσοχή. Σχετικά με την επιλογή των υλικών, η Benz είναι αυτή που υπερέχει. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, έχει πιο εύκολη πρόσβαση. Κι αν ο χρήστης θελήσει να μεταφέρει το ποδήλατό του με το αυτοκίνητο, στην BMW 2 Active Tourer θα τα βρει σκούρα, με δεδομένο πως η βαυαρική εταιρεία δε διαθέτει κοτσαδόρο για την υβριδική εκδοχή. Στον τομέα του συστήματος ενημέρωσης, Επίσης, το σύστημα MBUX της Mercedes, νικά σχεδόν κάθε αντίπαλο. Ναι μεν έχουν και τα δύο συστήματα πλοήγησης με ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, ωστόσο σε ό,τι αφορά την αναγνώριση της φωνής, το σύστημα της Mercedes-Benz έχει σαφές προβάδισμα. Επειδή δε, τα συστήματα της BMW... αγνοούν τα κινητά τηλέφωνα με Android, αυτό το κεφάλαιο κατακτάται μεγαλοπρεπώς από την εταιρεία της Στουτγκάρδης.
Μια ξεκάθαρη μοιρασιά περιμέναμε στον τομέα των συστημάτων κίνησης, αλλά και των τεχνικών χαρακτηριστικών. Τετρακύλινδρος κινητήρας και αυτόματο DCT κιβώτιο 8 σχέσεων στην B-Class, έναντι του τρικύλινδρου μηχανικού συνόλου της BMW και του κιβωτίου 6 σχέσεων. Πάντως, αν και η Σειρά 2 δείχνει υποδεέστερη, δεν υποκύπτει τόσο εύκολα στη μάχη. Έτσι, η 225xe μάχεται στην πίστα και στις διαδικασίες των μετρήσεων σαν λιοντάρι, και με 6,6 δευτερόλεπτα στην επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h, δεν ξεπερνά μόνο την εργοστασιακή επίδοση, αλλά και την αντίπαλό της, την B-Class. Η τελευταία παίρνει τη... ρεβάνς στην τελική ταχύτητα (χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική και του κιβωτίου), αναπτύσσοντας τελικά τελική ταχύτητα ανώτερη κατά 21 km/h αυτής της BMW.
Πάντως, πέρα από το καθεστώς των μετρήσεων, οι πιο φίνες ρυθμίσεις της BMW πείθουν και στην καθημερινότητα. Είναι πιο ζωντανή και αντιδρά πιο ευαίσθητα στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Ενώ λοιπόν, η Mercedes-Benz ξυπνά από το βαθύ ύπνο και «ψάχνεται» μέσα στις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων, η Σειρά 2 της BMW έχει ήδη τη σωστή σχέση, έτοιμη με την ανωτερότητα ενός Βρετανού μπάτλερ.
Χάρη στην τετρακίνηση, η πορεία της Σειράς 2 γίνεται αρμονική και με τέλεια πρόσφυση. Κι επειδή ο ηλεκτροκινήτηρας παρέχει τη δύναμή του μόνο στους πίσω τροχούς, όταν αυτή η BMW κινείται με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, ο οδηγός αισθάνεται σαν να οδηγεί τη Σειρά 5. Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, είναι πως η 225xe διατηρεί πάντα την άνεση της ακόμα και υπό φορτίο, και ποτέ δεν αλλάζει τον «τόνο» της. Καμία σύγκριση με την B-Class, που μεταφέρει τη δύναμή της έντονα στους μπροστινούς τροχούς και τους αφήνει να σπινάρουν, με την ηχητική συνοδεία του σφυρίγματος του turbo. Πάντως, ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες, ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι πιο θορυβώδης και με πιο σκληρό ήχο σε σχέση με το μοτέρ της BMW. Επίσης, η αλλαγή από την ηλεκτροκίνηση στη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η BMW την καταφέρνει με περισσότερη λεπτότητα, και λιγότερη ανησυχία σε σχέση με τη Mercedes B-Class.
Η Σειρά 2 της BMW είναι σε θέση να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μόνο για 36 χιλιόμετρα, προτού συνεχίσει να κινείται με βενζίνη. Πάντως, και τα 48 χιλιόμετρα της B-Class είναι εφικτά, εφόσον το δεξί πεντάλ πιέζεται με... ευγένεια. Όσο για τις 12 kWh, με αυτές ένα Renault Zoe έχει σχεδόν διπλάσια αυτονομία. Επιπλέον, οι τιμές κατανάλωσης των βενζινοκινητήρων, με 8,1 λίτρα στην BMW και 7,1 λίτρα στη Mercedes-Benz, δεν είναι υποψήφιες για κατάρριψη ρεκόρ. Φυσικά, υπεύθυνα είναι τα αυξημένα βάρη των δύο υβριδικών εκδόσεων. Με σχεδόν 1.750 κιλά το καθένα ζυγίζουν περισσότερο ακόμα και από την παλιά S-Class (W126) της δεκαετίας του 1980.
Μάλιστα, με το μικρό V8 κάτω από το καπό, μια τέτοια super Mercedes κόστιζε λιγότερο από τα δύο πολυτελή, οικολογικά μοντέλα σήμερα. Στις εκδόσεις της δοκιμής, η τιμή της BMW φτάνει στη Γερμανία από τα 39.950 στα 43.370 ευρώ. Ακόμα πιο μεγάλη είναι η σχετική διαφορά στην B-Class. Εξοπλισμένη με τα διάφορα extra, σκαρφαλώνει από τα αρχικά (και... τίμια) 37.664 ευρώ στα άβολα 44.917 ευρώ. Διατηρούμε όμως, μια επιφύλαξη, καθώς η Mercedes-Benz, με εξαίρεση την τιμή της βασικής έκδοσης, δεν είχε πάρει την τελική απόφαση για την τιμή της B 250 e.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr