Συγκρίνουμε Mercedes GLA 250 e με MINI Countryman SE
Διαβάστηκε από 27980 αναγνώστες - 12/4/2021
Οι δύο… καρδιές ενός plug-in-υβριδικού συστήματος χτυπούν όλο και πιο συχνά στα SUV. Τώρα γίνεται το ίδιο και στο Mini Countryman, που συγκρίνουμε με την αντίστοιχη GLA.
Θα προτιμούσατε
να αποκτήσετε ένα κατά το ήμισυ ηλεκτρικό SUV ή ένα αμιγώς diesel; Η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολο να δοθεί. Αν γινόταν λόγος για τη ροπή ή την κατανάλωση, τότε με την πρώτη ματιά ένα αυτοκίνητο με diesel κινητήρα δε θα είχε καμία πιθανότητα.
Ένα plug-in υβριδικό μοντέλο υπερτερεί κατά πολύ μιας diesel πρότασης από την άποψη της κατανάλωσης και, όσον αφορά την απόδοση ισχύος, δε χρειάζεται να… κρύβεται, τουλάχιστον αν λάβουμε υπόψη τα εργοστασιακά τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αν κάποιος αναφερθεί στην υψηλή ισχύ στην περίπτωση του plug-in- υβριδικού SUV, στην ουσία εννοείται η συνδυαστική ροπή του συστήματος, η οποία δεν είναι απεριόριστη. Η κατανάλωση είναι επίσης μια τιμή, για την οποία λαμβάνεται υπόψη ένα καλό μερίδιο ηλεκτρικών διαδρομών.
Δεν είναι, λοιπόν, ένα PHEV πρακτικό στην πράξη; Θα το ελέγξουμε! Σε μια μονομαχία μεταξύ των τελευταίων εκδόσεων αυτού του είδους δύο SUV, το καθένα με δύο κινητήρες. Στην εκκίνηση περιμένουν πανέτοιμα το
νέο MINI Cooper SE Countryman και η Mercedes GLA 250 e.
Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με μια μπαταρία στο δάπεδο του χώρου αποσκευών τους, η οποία είναι σχεδιασμένη γενναιόδωρα, ώστε να φέρνουν τα SUV πολύ πιο μπροστά σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά. Ωστόσο, η πρόταση της Mercedes-Benz προχωρά ένα βήμα πιο πέρα. Το μπλοκ μπαταρίας των 15,6 kWh επαρκεί το χειμώνα για περίπου 50 χιλιόμετρα οδήγησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Το MINI καταφέρνει να κινηθεί για μόνο 28 χιλιόμετρα, αφού η μπαταρία του είναι σημαντικά μικρότερη με 10 kWh ενέργειας.
Στο
MΙΝΙ συνεργάζονται
ένας τρικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και ένα αυτόματο κιβώτιο, 6 σχέσεων, συμβατικής κατασκευής με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, ενώ ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με τους μπροστινούς τροχούς. Η Mercedes συνδυάζει την ηλεκτρική πηγή ισχύος με ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο 1,33 λίτρων, το οποίο στέλνει την ισχύ του στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων.
Και τα δύο SUV απέχουν κατά πολύ (σύμφωνα με το δικό μας test κατανάλωσης, το οποίο είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην πράξη) από τη μέση κατανάλωση, που υπόσχονται οι κατασκευαστές τους, δηλαδή 1,5 λίτρα. Για την ακρίβεια, το ΜΙΝΙ καταναλώνει 8,3 λίτρα super αμόλυβδης κατά μέσο όρο και η Mercedes-Benz τουλάχιστον σχεδόν μισό λίτρο λιγότερο ανά 100 χιλιόμετρα. Λαμβάνουμε υπόψη μας ως πραγματικά πρακτικό μειονέκτημα ότι το MΙΝΙ Countryman δεν επιτρέπεται να τραβά ρυμουλκούμενα, καθώς για το Cooper SE δεν υπάρχει η σχετική πρόβλεψη.
Συμπεριφορά
Το MINI συγκεντρώνει τον πιο ολοκληρωμένο συνδυασμό κινητήρων. Ο θορυβώδης τρικύλινδρος μπορεί να βοηθηθεί από τον ηλεκτροκινητήρα, χάρη στον οποίο η εκκίνηση γίνεται με ευκολία. Το MINI διασχίζει γραμμικά τον αυτοκινητόδρομο, αλλά εκεί χάνει σύντομα την δύναμη.
Στο ίδιο πεδίο κίνησης, η GLA «τραβάει» πολύ πιο δυνατά. Ωστόσο, η Mercedes-Benz έχει τοποθετήσει το βενζινοκινητήρα και την ηλεκτρική μονάδα κάτω από το μπροστινό καπό. Ο οδηγός αισθάνεται τη μετάβαση μεταξύ των δύο παρόχων ροπής, ειδικά όταν γίνεται ήπια επιτάχυνση, επειδή πότε είναι η μπαταρία υπερβολικά εξαντλημένη, πότε η διαδικασία της επιτάχυνσης είναι πιο απαιτητική. Από την πλευρά του, ο οδηγός δύσκολα αισθάνεται κάποια επίδραση σε αυτές τις διαδικασίες από τα βάθη του συστήματος διαχείρισης των κινητήρων.
Η GLA έχει ρυθμιστεί εξαιρετικά ασφαλώς, το ESP λειτουργεί εξαιρετικά ευγενικά (δε θα μπορούσε να είναι καλύτερο!), η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πετυχημένη και όλοι μπορούν να μάθουν τη λειτουργία όλων των συστημάτων του cockpit σε χρόνο μηδέν. Τέλος, στην GLA κάθεται κανείς τέλεια.
Στο ΜΙΝΙ πιέζουν το σώμα τα στενά «μάγουλα» του καθίσματος, η πρόσβαση στο πίσω μέρος παραπέμπει σε ασκήσεις Yoga και το πλαίσιο θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια ανάρτηση με πιο ευαίσθητη ρύθμιση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να τινάζεται ο οδηγός ακόμα και σε μικρές ανωμαλίες της ασφάλτου ή σε οδοστρώματα κακής ποιότητας. Την ίδια στιγμή αισθάνεται και το ίδιο το αυτοκίνητο πιο νευρικό. Τέλος, το μαλακής αίσθησης τιμόνι, η υψηλή δομή του αμαξώματος και η βαριά μάζα των περίπου 1,8 τόνων δεν ταυτίζονται. Έτσι, στο τέλος και παρά το πιο άμεσης αίσθησης τιμόνι του, το Countryman δεν μπορεί να οδηγηθεί με ακρίβεια όπως της GLA.