autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
11 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Mercedes GLA 250 vs MINI Cooper S Countryman

Διαβάστηκε από 25369 αναγνώστες - 25/1/2021

Το πρόσφατα ανανεωμένο MINI Countryman διαθέτει ισχύ και κύρος, κάτι που διαθέτει επίσης μία έκδοση της Mercedes GLA. Εμείς συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα.

Το δίλημμα είναι ένα μεγάλο, άνετο, πλήρες σε εξοπλισμό αυτοκίνητο ή ένα ελαφρώς μικρότερο, αλλά ακόμα καλύτερο εξοπλισμένο και εξίσου ισχυρό. Η τιμή των αυτοκινήτων είναι φυσικά ένας σημαντικός παράγοντας για τη λήψη της τελικής απόφασης, ωστόσο, στην πορεία, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αρχίζουν να σκέφτονται πολλούς παράγοντες ακόμη: από την κατανάλωση έως και την πιθανή μεταπωλητική αξία. Αν ενδιαφέρεστε, λοιπόν, για premium μικρομεσαία SUV, μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα μοντέλα του συγκριτικού μας μεταξύ των SUV της Mercedes-Benz και της MINI. Σε τελική ανάλυση, η GLA και το Countryman συγκαταλέγονται στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, ειδικά εφόσον εφοδιάζονται με ισχυρούς βενζινοκινητήρες κάτω από το καπό τους, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς τους.


 
Ανανεωμένο το Mini Countryman
Στη δοκιμή μας, λοιπόν, λαμβάνουν μέρος το πρόσφατα ανανεωμένο Countryman στην έκδοση Cooper S ALL4 με αυτόματο κιβώτιο. Η αναβάθμιση του μοντέλου της MINI στην περίπτωση του Countryman σημαίνει: πίσω φώτα με σχεδίαση Union Jack, δηλαδή με το μοτίβο της σημαίας της Μεγάλης Βρετανίας, standard φώτα LED στο μπροστινό μέρος, μικροδιορθώσεις στις ποδιές και στο εσωτερικό, καθώς και ένα διαφορετικά σχεδιασμένο cockpit, που περιλαμβάνει, αντί ενός συνηθισμένου πίνακα οργάνων, μία μαύρου χρώματος, ενιαία μονάδα οθόνης, η οποία στη MINI ονομάζεται πλέον "black panel". Κατά τα λοιπά, το Countryman ως "Cooper S ALL4" παρέμεινε σχεδόν ίδιο με το προηγούμενο. Είναι ισχύος 178 PS, το αυτόματο κιβώτιο έχει οκτώ σχέσεις, ενώ ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης κατανέμει την ροπή του κινητήρα μεταβαλλόμενα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων λειτουργεί με άμεσο ψεκασμό βενζίνης και έχει διπλό τούρμπο (twin turbo).


 
Σταθερή αξία η Mercedes GLA
Η Mercedes-Benz έχει ρυθμίσει την GLA 250 με παρόμοιο τρόπο. Το μικρομεσαίο SUV από τη Στουτγκάρδη, ως "250", είναι ισχύος 224 PS και εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις. Το σύστημα τετρακίνησης 4Matic έχει μεταβαλλόμενη λειτουργία, καθώς οι δίσκοι του συμπλέκτη μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα πιέζονται μεταξύ τους ηλεκτρομηχανικά. Ο βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων επηρεάζεται δυναμικά από ένα συμπιεστή καυσαερίων (turbo), ο οποίος, χάρη σε μια τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, δημιουργεί ένα ευρύ φάσμα πίεσης. Οι οριακές -και θεωρητικές- διαφορές «ξεχωρίζουν» τα δύο μοντέλα στα... χαρτιά, εκεί που αναφέρονται με λεπτομέρεια τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Οι διαφορές γίνονται οπωσδήποτε πολύ πιο σαφείς στην κατάσταση του τραπεζικού λογαριασμού του αγοραστή, με την  τιμή αγοράς να είναι πάντα σχετική και ανάλογη της πληρότητας του εξοπλισμού. Στον τελευταίο τομέα η Mercedes-Benz, όντας και ακριβότερη, υπερέχει των ανταγωνιστών της σε όλα τα σημεία. Επειδή παρέχει με τα μέσα της περισσότερη άνεση, περισσότερη πολυτέλεια, περισσότερα multimedia. Με άλλα λόγια, με τα χρήματα που θα έχετε δώσει, θα έχετε αποκτήσει ένα κατά βάση πιο μοντέρνο αυτοκίνητο. 


 
High-tech εξοπλισμός και εργονομία
Ταυτόχρονα, τα συστήματα της Mercedes-Benz λειτουργούν αψεγάδιαστα. Πολύ καλή η αναγνώριση ομιλίας, ξεκάθαρη η λογική λειτουργίας όλων των συστημάτων και εύχρηστο το head-up-display. Από όλα αυτά η Mini μπορεί να μάθει κάτι λίγο ακόμη. Για παράδειγμα, η απλή εμπλοκή μιας σχέσης δε λειτουργεί πάντα τέλεια χάρη στον απλώς περίεργο μοχλό επιλογής με ένα μικρό διακόπτη στο πλάι. Ανακαλύψαμε επίσης κάποιες «ιδιορρυθμίες» στο MINI. Η κολώνα του τιμονιού είναι έντονα κεκλιμένη, το κάθισμα αγκαλιάζει σφιχτά το σώμα γύρω από τους γοφούς και έτσι δημιουργείται μια υποκειμενικά... ανέντιμη αίσθηση του καθίσματος. Είναι δύσκολο να περάσεις από το σφιχτό εξωτερικό μάγουλο και να ελιχθείς τελικά γύρω από τη μεσαία κολώνα. Η εργονομία του κεντρικού χειριστηρίου για τη λειτουργία των πολυμέσων, το οποίο είναι τοποθετημένο πολύ πίσω, δεν είναι τόσο βολική, ώστε να χρησιμοποιείται με ευκολία, ενώ και το μηχανισμό απελευθέρωσης της ρύθμισης της κλίσης της πλάτης του καθίσματος είναι πολύ δύσκολο να τον φτάσει κανείς. 


 
Οδηγώντας
Ο κινητήρας του Mini παρέχει ωφέλιμη ισχύ, αλλά ο ήχος του εντείνεται όταν βρίσκεται υπό φορτίο και σε λειτουργία με υψηλές σ.α.λ. Συνολικά, το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο σπάνια λειτουργεί πραγματικά ομαλά και ήσυχα. Αντιθέτως, το κιβώτιο ταχυτήτων συμπεριφέρεται χωρίς προβλήματα, ενώ η ανάρτηση μπορεί επίσης να αναλάβει τραχιές κυματοειδείς ανωμαλίες, αλλά, θα ήταν καλύτερο να αντιδρούσε πιο ευαίσθητα στις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος, επειδή έτσι όπως είναι ρυθμισμένο το MINI, είναι οξύ και όχι ευαίσθητο με τις κακοτεχνίες του δρόμου. Όσον αφορά, δε, τη σταθερότητα στην ευθεία, θα θέλαμε περισσότερη ευαισθησία από μια -κατ ουσίαν- "BMW".
Αντίθετα, η GLA δίνει την αίσθηση πως είναι κατά μία ολόκληρη κατηγορία πιο ώριμη και πιο κυρίαρχη. Το τιμόνι της ανταποκρίνεται ταιριαστά στο βάρος του οχήματος και επανέρχεται στη θέση της ευθείας άνετα, με ένα απαλό τράβηγμα. Η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου.



Επιπλέον, ο κινητήρας λειτουργεί πιο δυναμικά, βελούδινα και λιγότερο θορυβωδώς σε σχέση με τον αντίστοιχο του Countryman. Η Mercedes παρέχει επίσης περισσότερο χώρο και πιο άνετα καθίσματα στο πίσω μέρος. Τα εξαιρετικά επενδεδυμένα και με κατάλληλη γέμιση μπροστινά καθίσματα δίνουν επίσης στην GLA μια πιο εκλεπτυσμένη οδηγική αίσθηση. Τη θετική εντύπωσή μας για το SUV της Mercedes-Benz συμπληρώνουν τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις μας. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο επιβραδύνει πολύ πιο αποτελεσματικά. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η GLA ολοκληρώνει τους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων, επιδεικνύοντας εξαιρετική ασφάλεια. Εν ολίγοις:
μία GLA σαν κι αυτή λειτουργεί τέλεια.



Από την πλευρά του, το Countryman έχει κι αυτό τα πλεονεκτήματά του. Χάρη στο εύχρηστο τιμόνι του, το SUV της MINI το αισθάνεται κανείς «επιθετικό», ενώ ο κινητήρας του είναι πολύ πιο οικονομικός.

Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Countryman δείχνει σε κάθε περίπτωση πιο μοντέρνο. Ωστόσο, δε διαθέτει το φινίρισμα μιας GLA, που είναι, σαφώς, καλύτερη: οδηγική αίσθηση, άνεση οδήγησης, εύρυθμη λειτουργία κτλ.- εδώ το SUV της Mercedes δείχνει επίσης πού οφείλεται η υψηλότερη τιμή κτήσης του.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις