Ξεσκέπαστη Μονομαχία

Διαβάστηκε από 10030 αναγνώστες - 2/9/2020

Το TT RS εφοδιάζεται με έναν πεντακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων. Στις εποχές του "Euro 6d" κτλ. δεν έχει βέβαια τη βίαια ανεξέλεγκτη φύση του προκατόχου του, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ένας δυναμικός χαρακτήρας. Ισχύς 400 PS στις 5.850 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 480 Nm μεταξύ 1.950 και 5.850 σ.α.λ. και ακολουθία ανάφλεξης στους κυλίνδρους 1-2-4-5-3. Αυτός ο κινητήρας ακούγεται ξερός, βραχνός, αλλά και απλώς υπέροχος.



Η Audi έχει ρυθμίσει το TT RS τόσο έντονα σφιχτά, που έπειτα από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος μπορεί να συμπεριφερθεί έως και κάπως αδέξια. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, κατά την εκκίνηση, λειτουργεί ελαφρώς διστακτικά, αλλά στη συνέχεια αντιδρά γρήγορα, το τιμόνι αποκρίνεται πολύ άμεσα, αλλά δεν παρέχει στον οδηγό το ανάλογα ζητούμενο feedback. Εν ολίγοις: το Audi είναι ευκίνητο και σβέλτο στις στροφές χωρίς να γίνεται ταραχώδες.



Ωραίο το TT RS, αλλά η Boxster είναι διαφορετική. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αναφέρουμε απλά ότι είναι ατμοσφαιρικός! Εξακύλινδρος, με συνολική χωρητικότητα τεσσάρων λίτρων, ισχύ 400 PS στις 7.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 420 Nm - αργά, όμως, στις 5.000 σ.α.λ. Αυτός ο κινητήρας, όμως, δεν έχει ένα επίπεδο πεδίο, ένα πλατό, ροπής, επομένως ο οδηγός πρέπει να του δίνει στροφές, στροφές και... στροφές!
Μάλιστα, δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από το πόσο αυθόρμητα και πόσο... δηλητηριωδώς αντιδρά στο δεξί πεντάλ μόνο ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας. Ο boxer λοιπόν, λειτουργεί με μανία μέσα στο μεγάλο εύρος των στροφών του (έως και τις 7.800 σ.α.λ.) και αυξάνει τη δύναμη εξαιρετικά γραμμικά. Ο ήχος είναι επίσης ευχάριστος, μεταλλικός και σίγουρα δεν είναι ήσυχος.



Το ιδιαίτερα ευαίσθητο τιμόνι, το οποίο δεν είναι τόσο άμεσο όσο του Audi και το, με κοντές διαδρομές και ακρίβεια στις αλλαγές, εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ολοκληρώνουν την απόλαυση. Η Porsche κινείται στις στροφές με περίσσεια όρεξη, ο boxer την ωθεί με δύναμη, η πρόσφυση είναι εξαιρετική και, ουσιαστικά μια... καταιγίδα χτυπά το cockpit - μετά από αυτήν, το μόνο που μπορεί να ενθουσιάσει περισσότερο είναι η οδήγηση μιας μοτοσικλέτας.
Για την Boxster GTS 4.0, η Porsche ζητά (στη Γερμανία) τουλάχιστον 83.949 ευρώ (στην Ελλάδα η τιμή της φτάνει τα 121.900 ευρώ), ενώ το Audi TT RS Roadster ξεκινά (στην... πατρίδα του) από τα 71.050 ευρώ. Εδώ πρέπει να σκεφτούμε λίγο περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα - ειδικά επειδή η Audi σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή του TT...



Συμπέρασμα
Μεγαλοπρεπή και τα δύο. Η θερμόαιμη Boxster «παίζει», βέβαια, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα της στη δική της κατηγορία. Ωστόσο, και το TT RS έχει τα δικά του πλεονεκτήματα, έναν υπέροχο κινητήρα και σχεδίαση υψηλού επιπέδου. Κανείς δε θα ήθελε να ξαναβγεί από κανένα από αυτά τα μοντέλα.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει