Αξίζει όμως, προτού περάσουμε στις λεπτομέρειες της σύγκρισής μας, να αναφέρουμε το εξής:
Ποτέ, ή αν όχι ποτέ, τότε πάρα πολύ σπάνια, ερχόταν αντιμέτωπο ένα μοντέλο της BMW με το αντίστοιχα της VW, όπως συμβαίνει στο άρθρο που διαβάζετε. Από τη μία, η BMW ανήκε και ανήκει στις λεγόμενες
premium εταιρείες. Έτσι, στις συγκριτικές δοκιμές αντίπαλοι των μοντέλων της ήταν (σχεδόν) πάντα τα αντίστοιχα των Audi και Mercedes-Benz, και όχι της VW, όπως στην περίπτωσή μας.
Το ίδιο ισχύει κι από την άλλη πλευρά, όπου ένα VW δεν κλήθηκε ποτέ (ή κλήθηκε σπάνια) να αντιπαρατεθεί με ένα ανταγωνιστικό premium μοντέλο. Θα λέγαμε λοιπόν, από τη μία, ότι
η VW έχει ανεβάσει κατά πολύ το επίπεδο της ποιότητας της κατασκευής των προτάσεών της, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει μοντέλα premium εταιρειών, ενώ από την άλλη, η παρουσία premium εταιρειών στα... χωράφια των «λιγότερο premium» προτάσεων έχει ανακατέψει την τράπουλα του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα
κάποια από τα premium μοντέλα να κινούνται ακόμα και σε οικονομικό πλαίσιο πιο κοντά στα «απλούστερα» μοντέλα.
Επανερχόμενοι στο... κυρίως θέμα μας,
τόσο η Σειρά 1 όσο και το Golf είναι καινούργια αυτοκίνητα, αν και το μοντέλο από το Wolfsburg είναι για την ακρίβεια κατά μερικές ημέρες νεώτερο. Πάντως, οι Βαυαροί τοποθέτησαν τη
νέα Σειρά 1 στη μεγάλων διαστάσεων... μικρή πλατφόρμα τους, η οποία αφορά σε προσθιοκίνητα μοντέλα, με κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια, και είναι σε μεγάλο βαθμό προχωρημένη, σε σύγκριση με την παλιά. Από την άλλη πλευρά,
και στο Golf έχει σημειωθεί μία... επανάσταση και, πιο συγκεκριμένα, στη χρήση των διάφορων συστημάτων. Τα πάντα, λοιπόν, είναι ψηφιακά, οι διακόπτες είναι ελάχιστοι και, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να... μπει κανείς μέσα σε αυτή τη νέα φιλοσοφία.
Το σύστημα της φωνητικής κλήσης ("Hello Volkswagen") θα χρειαστεί σαφώς να υποστηρίξει το χρήστη,
έστω κι αν λειτουργεί κάπως πιο αργά σε σχέση με το αντίστοιχο της BMW ή δεν εφαρμόζει τις υπαγορευόμενες εντολές των επιβατών με την ακρίβεια που το κάνει το σύστημα της Σειράς 1. Το... ρεπερτόριο των εντολών είναι εκτεταμένο και στο
Golf. Ωστόσο, το προβάδισμα στην αξιολόγηση του τομέα της συνδεσιμότητας αξίζει να πάει στη
BMW, επειδή το σύστημα πλοήγησής της λειτουργεί πιο γρήγορα όταν πρόκειται για καθοδήγηση διαδρομής, ενώ και η συνολική λειτουργία είναι ευκολότερη με το περιστροφικό χειριστήριο και την οθόνη αφής.