Με το VW Polo TGI (G όπως λέμε Gas), η Γερμανική βιομηχανία θέλει να διαδώσει το φυσικό αέριο και να το κάνει πιο δημοφιλές, μιας και είναι στη ουσία πιο οικονομικό σε ευρώ αλλά και πιο φειδωλό σε κατανάλωση, ενώ εκπέμπει 20% λιγότερο CO2 ανά χιλιόμετρο από έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφορά από τις συμβατικές εκδόσεις, ούτε αναγράφεται κάπου ο τύπος του κινητήρα.
Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας είναι περίτεχνα ενισχυμένος και μπορεί να λειτουργήσει και καταναλώνοντας βενζίνη. Πριν όμως αντλήσει βενζίνη από τα 40 λτ του ρεζερβουάρ θα καταναλώσει τα 11,6 κιλά φυσικού αερίου που βρίσκονται σε δεξαμενή στον χώρο αποσκευών. Ο TGΙ ακούγεται περισσότερο από έναν απλό TSΙ 95 ίππων ενώ το κροτάλισμα είναι πιο έντονο...
Στον αυτοκινητόδρομο η 5η ταχύτητα είναι αρκετά μακριά και δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο την δύναμη του κινητήρα, αλλά εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, κάτι που στην ουσία είναι και το ζητούμενο. Η τελική των 183 χλμ./ώρα είναι μια καλή τιμή αλλά έρχεται βέβαια με κόπο και υπομονή. Δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο γιατί ο TGΙ των 90 ίππων, είναι υπεραρκετός για κίνηση μέσα στην πόλη αλλά και για ταξίδια, τηρώντας όμως τα όρια ταχύτητας.
Ο δείκτης του φυσικού αερίου μας δείχνει πόσο αέριο υπάρχει στην δεξαμενή. Αν αυτό τελειώσει, γυρνάει αυτόματα στην βενζίνη. Θυμίζει λίγο ηλεκτρικό ή καλύτερα plug in υβριδικό. Έτσι δεν είναι?
Μετρήσαμε κατανάλωση 4,3 kg/100 χλμ, νούμερο καλό αλλά 30% περισσότερο απ όσο υπόσχεται η VW. Η αυτονομία αποκλειστικά με το φυσικό αέριο φτάνει τα 265 χλμ, που σημαίνει συχνές στάσεις σε πρατήρια..
Το VW Polo GTI απ την άλλη, είναι και αυτό με την σειρά του διακριτικό και κρύβει με μαεστρία το εκρηκτικό του ταπεραμέντο. Το λογότυπο GTΙ, η κόκκινη γρίλια στην μάσκα αλλά και τα καρό καθίσματα είναι μερικές από τις ελάχιστες αλλαγές που σε ενημερώνουν ότι αυτό είναι ένα ακραίο Polo. Αυτό το Polo θα μπορούσε να τα βάλει ακόμα και με το Golf GTI που φοράει τον ίδιο 2λιτρο κινητήρα και αποδίδει 230 ίππους αντί για 200 στο Polo, μιας και το μικρό ζυγίζει 1.301 κιλά. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ έρχονται σε μόλις 6,5 δλ. ενώ ο ήχος από τον κινητήρα αλλά και από τις διπλές απολήξεις είναι τουλάχιστον πορωτικός. Η τελική αγγίζει τα 237 χλμ./ώρα και έρχεται χωρίς ιδιαίτερο κόπο, ενώ ακόμα και σε αυτές τις ταχύτητες δεν αγχώνει καθόλου τον οδηγό και έχει υποδειγματική σταθερότητα.
Γνώριμη εικόνα και στο εσωτερικό του Polo GTI. Όχι μόνο λόγο της ουσιαστικά κοινής διαμόρφωσης έναντι των απλών Polo σε ότι αφορά τη γενική δομή του ταμπλό, όσο χαρη στην ευρεία χρήση λεπτομερειών που έχουμε συνηθίσει από το Golf GTI. Το καρό μοτίβο στα καθίσματα,οι κόκκινες ραφές, οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε κάνουν να πιάσεις από νωρίς το νόημα ή καλύτερα το σπορ νόημα. Ως έξτρα μπορεί να τοποθετηθεί και στο Polo GTΙ o ψηφιακός πίνακας οργάνων της VW και δίνει μια πιο premium αίσθηση στο εσωτερικό του ενώ εμφανίζει όλες τις πληροφορίες ακριβώς μπροστά απ τα μάτια του οδηγού.
Το μαλακό υλικό σε μεγάλο τμήμα του ταμπλό έρχεται να ενισχύσει την αίσθηση ποιότητας που έχει ήδη μεταφέρει από τα πρώτα κιολας χιλιόμετρα η στιβαρότητα και η προσεγμένη συναρμολόγηση της κατασκευής. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος με πολλές τεχνολογίες και βοήθηματα. Έλεγχο νεκρής γωνίας, φρενο έκτακτης ανάγκης, αισθητήρα προσοχής του οδηγού, Front Assist για έλεγχο του δρόμου εμπρός, ενημέρωση του οδηγού για πιθανή επικίνδυνη κατάσταση και φυσικά αυτόματο φρενάρισμα αν αυτό κριθεί απ το αυτοκίνητο αναγκαίο..
Χωροταξικά η έκδοση GTI δε διαφέρει έναντι των πιο απλών εκδοχών του Polo, γεγονός που σημαίνει ότι η καμπίνα παραμένει το ίδιο ευρύχωρη για 4 ή ακόμα και για 5 επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις για τον 5ο. Το πορτ-μπαγκάζ απ την άλλη είναι μικρότερο από των υπόλοιπων εκδοχών της γκάμας έχοντας χωρητικότητα 305 λτ.. Το Polo GTΙ διαθέτει πιο σπορ ανάρτηση, σκληρότερη και το 15 χλστ. χαμηλωμένη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις και 18άρες ζάντες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάλογα την διάθεσή του ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Eco, Comfort και Individual) που επεμβαίνει στο τιμόνι, στο γκάζι και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ως έξτρα διατίθεται και με ενεργά αμορτισέρ τα οποία ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει με βαση μια Normal και μια Sport χαρτογράφηση. Το Sport Select όπως ονομάζεται το σύστημα των ενεργών αμορτισέρ περιλαμβάνει μεγαλύτερη αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και το τιμόνι έχει πιο βαριά αίσθηση.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr