Ξεκινάμε με το e-Golf, το οποίο έχουμε μαζί μας για την άμεση σύγκριση και το τοποθετούμε άμεσα πίσω από το ID.3. Λογικό αφού, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, το Golf με τον ηλεκτροκινητήρα θα το προτείναμε μόνο στην... πεθερά μας, ώστε να μη μας επισκέπτεται με μεγάλη συχνότητα. Αυτονομία 230 km (κατά WLTP) με κόστος κτήσης 35.900 ευρώ (στη Γερμανία). Το e-Golf προέρχεται από μία εποχή, που στη VW ήταν σημαντικά τα διάκενα ανάμεσα στα μέρη του αμαξώματος, όπως επίσης η ποιότητα των υλικών δια της αφής. Μιλάμε για την εποχή, που η ηλεκτρική σκούπα στο σπίτι μας είχε έναν ηλεκτροκινητήρα.
ΜΆ αυτά και μΆ αυτά είπαμε σχεδόν τα πάντα για ένα αυτοκίνητο, στον μπροστινό υαλοκαθαριστήρα του οποίου θα βάζαμε ένα χαρτάκι, που θα έγραφε: «Σε παρακαλώ, μη με αγοράσεις, γιατί είμαι ένα προϊόν με... μισή καρδιά, που προέρχεται από γονείς, οι οποίοι δε μου έδειξαν αγάπη.» Αντίθετα, με το ID.3 είναι τα πάντα διαφορετικά. Η VW θα παρουσιάσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην Έκθεση της Φρανκφούρτης την έκδοση παραγωγής (χωρίς πια αυτά τα μπλε και κόκκινα αυτοκόλλητα).
Νέα πλατφόρμα και μεγαλύτεροι χώροι
Το ID.3 είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της νέας μεταβλητής πλατφόρμας για ηλεκτροκίνητα της VW (MEB), έχει εξελιχθεί ως ένα αμιγές ηλεκτροκίνητο μοντέλο, βρίσκεται τόσο κοντά στο Golf, αλλά ταυτόχρονα και τόσο μακριά. Το μήκος του είναι 4,26 m. Με 1,81 m το ID είναι κατά 2 cm πιο πλατύ σε σχέση με το Golf και με 1,55 m κατά 7 cm πιο ψηλό. Το αυξημένο ύψος οφείλεται στις μπαταρίες, που βρίσκονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Πραγματικά ενδιαφέρουσα γίνεται η κατάσταση στο εσωτερικό. Εντάξει, τα 390 λίτρα του χώρου αποσκευών του ID.3 είναι κατά 10 περισσότερα σε σχέση με το Golf VII, διαφορά που δεν είναι καν άξια λόγου. Αντίθετα, το μεταξόνιο είναι πραγματικά αξιόλογο. Στο Golf έχει μήκος 2,63 m, ενώ στο ID είναι κατά 14 cm μακρύτερο. Τεράστια η διαφορά και τις συνέπειές της τις βλέπετε στις φωτογραφίες πιο κάτω.
Το Golf δεν ήταν στο εσωτερικό του ποτέ ένα μικρό αυτοκίνητο, άλλωστε η αίσθηση των χώρων του πάντα αναφέρεται στις δοκιμές μας. Ωστόσο, στο ID.3 κάθεσαι όπως σε ένα Skoda Superb, δηλαδή στο αυτοκίνητο, μέσα στο οποίο μπορείς να τεντώσεις και να σταυρώσεις τα πόδια σου στα πίσω καθίσματα. Το ίδιο λοιπόν, μπορεί να γίνει και στο ηλεκτροκίνητο VW. Μάλιστα, σε αυτό, επειδή δεν υπάρχει τούνελ, ο χώρος είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά μεγάλος.
Χονδρικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ID.3 βρίσκεται πάνω σε ένα skate board, το οποίο έχει εξελιχθεί για λογαριασμό της ηλεκτροκίνησης, ενώ πάνω σΆ αυτό μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα καπέλα. Βέβαια, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως VW χάρη στις χαρακτηριστικές πίσω φαρδιές κολώνες. Μόνο από μπροστά, με το επικλινές παρμπρίζ και τα μικρές γυάλινες πλευρικές επιφάνειες αριστερά και δεξιά στις μπροστινές κολώνες φέρνει περισσότερο στο... Touran και στο one-box-design του.
Σε κάθε περίπτωση, το ID.3 δείχνει τόσο διαφορετικό και τόσο ιδιαίτερο, που ακόμα και στους δρόμους γύρω από το Wolfsburg, στους οποίους καθημερινά κυκλοφορούν όλο και κάποια νέα -υπό εξέλιξη ακόμη- μοντέλα, πολλοί περαστικοί ήταν αυτοί που σήκωσαν ψηλά το κινητό τηλέφωνό τους, για να τραβήξουν φωτογραφίες, ή πετάγονταν από τα cafe, για να ποζάρουν μπροστά από το αυτοκίνητο ή να ετοιμάσουν ένα... Instagram-story.
Βέβαια, η παραπάνω, ενθουσιώδης δήλωση είναι σωστή κατά το ήμισυ, αφού μόνο εμείς είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τι κρύβεται κάτω από τα καλύμματα, καθώς το cockpit ήταν καλυμμένο. ΓιΆ αυτό το λόγο και με απλά λόγια: Το τιμόνι είναι εφοδιασμένο με διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών, ακριβώς από πίσω του ένα... κουτί με το ψηφιακό ταχύμετρο, τις ενδείξεις της μπαταρίας και την επισκόπηση της επιλεγμένης σχέσης του κιβωτίου ταχυτήτων. Πιο δεξιά από τον πίνακα οργάνων ένα μικρό κουτί και ένας μοχλός για τις ταχύτητες. Τραβώντας τον προς τα πίσω, αυτός έφτανε στις θέσεις “D”, όπως drive, για την κίνηση προς τα εμπρός, “R”, όπως reverse, για την όπισθεν, και ενδιάμεσα “N”, όπως neutral, για τη «νεκρά». Ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής, ακριβώς στον οπτικό άξονα, ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα η μεγάλη κεντρική κονσόλα με τις ποτηροθήκες.
Έτσι λοιπόν, αφού περιγράψαμε το αυτοκίνητο, ήρθε η ώρα για τη βόλτα μας. Είπαμε ήδη πως το ID δε χρειάζεται κανένα διακόπτη “start”; Απλώς ξεκλειδώνεις τις πόρτες, κάθεσαι, βάζεις τον επιλογέα στη θέση “D” και ξεκινάς. Στην αντίθετη περίπτωση, φέρνεις τον επιλογέα του κιβωτίου στη θέση “D”, πιέζεις το διακόπτη του χειρόφρενου, βγαίνεις από το ID, κλειδώνεις τις πόρτες και φεύγεις.
Υπάρχουν δύο διαφορετικοί ηλεκτροκινητήρες, ένας με 150 και ένας με 204 PS, τρεις διαφορετικές μπαταρίες: η μικρή (45 kWh, αυτονομίας 330 km), η μεσαία (58 kWh, 420 km) και η μεγάλη (77 kWh, 550 km). Μέσα σε 30 λεπτά είναι δυνατόν να φορτιστούν έτσι, ώστε να παρέχουν αυτονομία έως και 260 km. Το ID έχει έναν τόσο μικρό κύκλο στροφής, που μπορείς να κάνεις με μία κίνηση αναστροφή στην είσοδο του ξενοδοχείου, ώστε η... πεθερά σου να βρεθεί ακριβώς μπροστά από την πόρτα. Η επαφή του με το δρόμο είναι εντυπωσιακή, ενώ χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους κινείται στις στροφές με πολλή όρεξη, όντας και πισωκίνητο! Με τα 310 Nm της ροπής του ηλεκτροκινητήρα -ουσιαστικά- εκτοξεύεσαι προς τα εμπρός, ενώ από το βλέμμα σου... χάνονται οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Κλείνοντας, πρέπει να σημειώσουμε κάτι επιπλέον. Οι ενδείξεις του, σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, βρίσκονται πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Τα km/h, που βλέπει ο οδηγός είναι ρεαλιστικά!
Είναι ρεαλιστικός στόχος η αγορά του ID.3?
Εντάξει, δεν περισσεύουν στον καθένα 30.000 ευρώ για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν και οι ανάλογοι συσχετισμοί. Μέχρι στιγμής η ηλεκτροκίνηση ήταν κάτι για τους πλούσιους, βλέπε Tesla ή κάποια... θηριάκια, βάρους 2,5 τόνων, όπως το Audi e-tron. Με βάση τα γερμανικά οικονομικά δεδομένα, το ID.3 με αυτονομία 330 km κοστίζει όσο ένα καλά εξοπλισμένο Golf Diesel. Όπως είπαμε, πολλά χρήματα, ακόμα περισσότερα χρήματα, όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία. Πάντως, η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει ήδη μακριά.
Υ.Γ.: Στη Volkswagen σκέφτονται πραγματικά να λανσάρουν το ID ακόμα και στην μπλε-κόκκινη ριγέ απόχρωση, όπως το πρωτότυπο που οδηγήσαμε.
Συμπέρασμα
Το e-Golf ήταν μια απόπειρα, αλλά με το ID.3 η VW βλέπει την ηλεκτροκίνηση πιο σοβαρά. Το μικρομεσαίο, μήκους 4,26 m, θα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο για τις μάζες. Η αρχική τιμή των περίπου 30.000 ευρώ είναι μια σπουδαία ανακοίνωση.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr