Θα μπορούσαν τα ηλεκτρικά να φορτιστούν χωρίς καλώδιο?
Όποιος έχει βρεθεί ποτέ στο δρόμο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα σας μιλήσει για τον -κυριολεκτικά- αθόρυβο και κομψό τρόπο οδήγησής του. Από την άλλη πλευρά, η τακτική ανάγκη της φόρτισής του μέσω καλωδίου τροφοδοσίας ρεύματος, είτε σε σταθμό φόρτισης είτε σε wall box, είναι σαφώς άβολη. Ωστόσο, επιστήμονες από το πολυτεχνείο του Braunschweig της Γερμανίας ερευνούν αυτόν τον καιρό με συνεργάτες από την αυτοκινητοβιομηχανία, την κατασκευή διαδρόμων κυκλοφορίας και την υποδομή της ενέργειας για ένα έργο επαγωγικής, δηλαδή ασύρματης, φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά τη στιγμή της οδήγησης!
Αυτοκινητόδρομοι-διάδρομοι φόρτισης μήκους 25 χιλιομέτρων για μεγαλύτερη αυτονομία
Το project "eCharge" στοχεύει στη δημιουργία ενός συστήματος, το οποίο θα χρησιμοποιεί επαγωγικές μονάδες ενσωματωμένες μέσα στην άσφαλτο. Έτσι, κατά την κατασκευή ενός νέου ή την ανανέωση ενός τμήματος μιας διαδρομής, ηλεκτρικά πηνία φόρτισης θα εισάγονται στην άσφαλτο σε βάθος περίπου 10 εκατοστών. Αυτά θα συνδέονται με καλώδια στην άκρη των δρόμων. Οι μονάδες ελέγχου θα δέχονται απαίτηση για ηλεκτρική ενέργεια από το EV μέσω της μονάδας στο δρόμο και, έτσι, θα ενεργοποιούν και, στο τέλος, θα απενεργοποιούν τη φόρτιση.
Αν η έρευνα ολοκληρωθεί με επιτυχία, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν διάδρομοι φόρτισης, μήκους 25 χιλιομέτρων, για παράδειγμα, στον αυτοκινητόδρομο, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν στην ίδια διαδρομή μια αυτονομία, που θα είναι κατά περίπου 20% μεγαλύτερη. Εκτός από την τεχνολογία επαγωγής, θα πρέπει στο πλαίσιο του project "eCharge" να εξελιχθεί επιπλέον μια ειδική επιφάνεια δρόμου, η οποία θα είναι ικανή να αναλάβει το επιδιωκόμενο έργο χωρίς ζημιές, καθώς επίσης και μια αξιόπιστη διαδικασία χρέωσης.
Έτσι γίνεται η ασύρματη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Η επαγωγική φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι με την ευρύτερη έννοια ίδια με την επαγωγική φόρτιση ενός smartphone. Δεν απαιτείται σύνδεση μέσω καλωδίου μεταξύ του σταθμού φόρτισης και του αυτοκινήτου. Το σταθερό πηνίο θα είναι ενσωματωμένο στο δρόμο, ενώ το δεύτερο, κινητό πηνίο είναι ενσωματωμένο στο πάτωμα του e-αυτοκινήτου. Το εναλλασσόμενο ρεύμα ρέει μέσω του πηνίου στο πάτωμα, δημιουργώντας ένα μαγνητικό πεδίο. Αν το πηνίο στο αυτοκίνητο πλησιάσει το μαγνητικό πεδίο, τότε ρέει ηλεκτρική ενέργεια. Το συγκεκριμένο ρεύμα τροφοδοτείται στη συνέχεια στην μπαταρία του οχήματος.
Σελ. 2 | Ποια μπορεί να είναι τα εμπόδια στην επαγωγική φόρτιση ενός e-αυτοκινήτου |