Μήπως ανήκεις και εσύ σε αυτούς που μετά από μερικές στροφές και καθήμενος στα πίσω καθίσματα, ζαλίζεσαι και ανακατεύεσαι με την παραμικρή κλίσου του αυτοκινήτου; Η Bild δοκιμάζει το πρωτότυπο Audi A5 που υπόσχεται ότι δεν θα σε ξαναζαλίσει.
Για να υπάρχει αντικειμενικότητα, ο δημοσιογράφος της AutoBild κάθεται στο πίσω κάθισμα με δεμένα τα μάτια του ώστε να επικεντρωθεί η αίσθηση του στις κλίσεις του αμαξώματος. Και ενώ το αυτοκίνητο έστριβε συνεχώς με ταχύτητες έως και 120χλμ., ο ίδιος ένιωθε πως πήγαινε συνεχώς ευθεία, χωρίς να νιώσει τη παραμικρή κλίση. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο της Audi δείχνει να δουλεύει και να κάνει πράξη αυτό που υπόσχεται. Τέρμα η ναυτία για τους επιβάτες, καθώς μετά το τεστ, ο δημοσιογράφος ένιωσε πως το αμάξι δεν πήρε κλίση, ούτε μια φορά.
Μία κάμερα σκανάρει και δίνει τις εντολές
Το μυστικό βρίσκεται στις αντίθετες κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα το οποίο μέσω μίας κάμερας, σκανάρει τη λωρίδα του δρόμου, «διαβάζοντας» τις αλλαγές της και στη συνέχεια υπολογίζεται η γωνία κλίσης που απαιτείται για την αντιστάθμιση της καμπύλης χρησιμοποιώντας αισθητήρες. Αποτέλεσμα; Ο επιβάτης έχει την αίσθηση πως δεν στρίβει ποτέ με τις πλευρικές δυνάμεις να είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Διαβάστε βιβλίο, παίξτε με το κινητό σας, κάντε ότι θέλετε καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να ξανανιώσετε ναυτία σε αυτό το μοντέλο.
Το όλο εγχείρημα εμπνεύστηκε ο 28χρονος μηχανικός Michael Bar, ο οποίος κουράστηκε να μην μπορεί να λειτουργήσει το λάπτοπ που λόγω ζαλάδας στα ταξίδια και βρήκε την ιδέα να αναπτύξει ένα σύστημα για το αυτοκίνητο μέσω κάμερας. Η Audi ήταν πεπεισμένη και το έργο έχει πλέον γίνει διδακτορική διατριβή που πρόκειται να ολοκληρωθεί. Ο ίδιος δηλώνει «υπολογίζουμε την πορεία του δρόμου εκ των προτέρων και μπορούμε ακόμη και να αλλάξουμε την κλίση ενώ στρίβει».
Το A5 εξακολουθεί να είναι μόνο ένα πρωτότυπο, η τεχνολογία αυτή τη στιγμή λειτουργεί μόνο σε μια έκταση πέντε χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομου. Στην Audi, το ενεργό πλαίσιο με τεχνολογία κλίσης αποτελεί μέρος του συνολικού έργου "Αυτόνομη οδήγηση", με τους υπεύθυνους να είναι θετικοί στο να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία σε μοντέλα παραγωγής, όταν τελειοποιηθεί.