5 φωτογραφίες »

Πώς διώχνουμε τον πάγο από τα τζάμια χωρίς γρατζουνιές;

22/12/2020

Ο πάγος στο παρμπρίζ και τα τζάμια του αυτοκινήτου είναι συνηθισμένο πρόβλημα. Πώς το αντιμετωπίζουμε, χωρίς να προκαλέσουμε γρατζουνιές στα τζάμια;

 
 
Πρωινό ξύπνημα για την δουλειά, θερμοκρασία κοντά στους μηδέν βαθμούς, παγωμένα χέρια. Η όρεξη βρίσκεται στο ναδίρ, συνεπώς αν το αυτοκίνητο μάς δυσκολέψει στην εκκίνησή του, η μέρα δεν ξεκινά ευχάριστα. Η κρύα εκκίνηση είναι ένα πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ενώ για τα θολωμένα τζάμια λόγω υγρασίας υπάρχουν οι κατάλληλες λύσεις. Απαραίτητο ωστόσο είναι και να αποκρυσταλλώσουμε παρμπρίζ και παράθυρα που έχουν συγκεντρώσει πάγο, διότι σε διαφορετική περίπτωση το πεδίο ορατότητας είναι περιορισμένο, άρα η οδήγηση επισφαλής. Αρκετοί, έχουν προνοήσει και προστατεύουν το παρκαρισμένο σε εξωτερικούς χώρους με κουκκούλα ή άλλα καλύμματα. Αρκετοί, χρησιμοποιούν ξύδι ή οινόπνευμα σε αναλογία 2 προς 3 (το υπόλοιπο νερό), το οποίο ρίχνουν στο παρμπρίζ για να μην παγώσει, κάτι που πρέπει να κάνουν σε καθημερινή βάση αν μένουν σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες.
 
Επειδή λοιπόν δεν είναι όλοι τόσο προετοιμασμένοι, πρέπει να ξέρουμε πώς διαχιριζόμαστε το πρόβλημα όταν εκείνο παρουσιαστεί. Μία προφανής λύση, αν δεν θέλουμε να πάθουμε κρυοπάγημα με τα εκτεθειμένα στο κρύο αλά φτυάρια χέρια μας, είναι η ξύστρα πάγου. Μπορεί να είναι άμεσα αποτελεσματική, είναι οικονομική, ωστόσο δεν αποκλείεται στην πορεία να μας κάνει να τραβάμε τα... μαλλιά μας. Ποιος εγγυάται ότι μία λάθος κίνηση δεν θα προκαλέσει ζημιά στο τζάμι και γρατζουνιές που δεν φεύγουν, αν το λαστιχένιο μπροστινό της χείλος φθαρεί;


 
Υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι, πιο ασφαλείς αλλά ταυτόχρονα λειτουργικοί. Η Auto Bild παρουσιάζει λύσεις για το πώς αφαιρούμε τον ενοχλητικό από παρμπρίζ και παράθυρα πάγο, ενώ παράλληλα συμβουλεύει για το ποια λάθη πρέπει να αποφύγουμε.
 
Ας δούμε αναλυτικά τι προτείνεται για να κάνουμε την δουλειά μας με προσοχή και ευκολία, έχοντας το κεφάλι μας ήσυχο.
 
  • Ζεστό μπουκάλι με νερό: Αν σκεφτείτε προληπτικά, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα μπουκάλι με ζεστό νερό πίσω από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου, περίπου 20-30 λεπτά πριν βάλετε μπροστά τον κινητήρα. Μέσα σε λίγο χρόνο, το τζάμι ξεπαγώνει πλήρως ή λιώνει τον πάγο τόσο ώστε να μπορέσετε να τον διώξετε πιο εύκολα.
  • Ανεμιστήρες-συσκευές θέρμανσης: Υπάρχουν ειδικοί ανεμιστήρες (συσκευές) που ανεβάζουν γρήγορα την θερμοκρασία στο εσωτερικό. Λειτουργούν σε σύνδεση 12 volt με το αυτοκίνητο. Καλό θα είναι να μην τους προτιμήσετε, διότι επιβαρύνουν την μπαταρία, η οποία σε χαμηλές θερμοκρασίες δέχεται μεγάλες πιέσεις. Αν έχετε κοντά στο αυτοκίνητό σας μία πρίζα, μπορείτε να συνδέσετε την συσκευή ακόμη και με 230 volt.
 
Ποια λάθη πρέπει να μην κάνουμε
Μαζί με τα σωστά, πάνε και τα λάθη. Οπότε, υπάρχουν ορισμένες «κόκκινες γραμμές» τις οποίες δεν πρέπει να πατήσουμε για να μην προκαλέσουμε ζημιά στο αυτοκίνητό μας.


 
  • Ζέσταμα αυτοκινήτου με κινητήρα στο ρελαντί: Πέραν του ότι είναι βλαβερό για το περιβάλλον, ζημιώνει και τον κινητήρα, ο οποίος φθείρεται περισσότερο στο στάδιο της «προθέρμανσης».
  • Χρησιμοποιούμε πιστωτικές κάρτες και παρόμοια αντικείμενα: Όσο επίφοβη για ζημιά είναι μία πολυχρησιμοποιημένη ξύστρα, άλλο τόσο (και ακόμη περισσότερο) επικίνδυνα είναι διάφορα άλλα αντικείμενα που ίσως σκεφτούμε να χρησιμοποιήσουμε. Πιστωτικές κάρτες, CD ή οτιδήποτε άλλο ακουμπήσουμε στο τζάμι, μπορεί να προκαλέσει γρατζουνιές.
  • Ζεστό νερό πάνω στα τζάμια: Αν πετάξουμε ζεστό νερό σε παγωμένα τζάμια, προσωρινά αποψύχονται, ωστόσο πολύ γρήγορα θα μαζέψουν και πάλι πάγο. Ακόμη χειρότερα, από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας, μπορεί να σπάσει το τζάμι. Αυτό ισχύει ακόμη και αν πετάξουμε χλιαρό νερό.
  • Αλκοόλ πάνω σε κρυσταλλωμένο παρμπρίζ: Νωρίτερα αναφέραμε ότι τα αποπαγωτικά σπρέι περιλαμβάνουν αλκοόλες. Αυτό δεν σημαίνει πως σκέτο το αλκοόλ μπορεί να διώξει τον πάγο. Υπάρχουν πρόσθετες ουσίες (αντιψυκτικό) που μαζί με τις αλκοόλες βοηθούν στην απόψυξη, δεν εξατμίζονται άμεσα και είναι κατάλληλα διαλυμένες, ώστε να μην μένουν υπολείμματα στα τζάμια.