Οδηγούμε το νέο VW Golf GTi
Διαβάστηκε από 80637 αναγνώστες - 23/9/2020
Έπειτα από την οδηγική επαφή μας με τις «απλές» εκδόσεις του νέου VW Golf έφτασε ο καιρός να κάνουμε στην πίστα έναν πρώτο γύρο με το GTI των 245 PS, καταναλώνοντας μεγάλη ποσότητα ιδρώτα από το άγχος.
Γι αυτήν την ιστορία, πρέπει αρχικά να ρίξουμε μία ματιά στο παρελθόν. Όχι, δε θα φτάσουμε πίσω έως το πολύ μακρινό 1976, όταν παρουσιάστηκε το πρώτο VW Golf GTI. Άλλωστε, αυτή είναι μια ιστορία που θα την έχετε διαβάσει αμέτρητες φορές.
Το σίγουρο είναι πως, όσοι κατά το παρελθόν έτυχε να οδηγήσουν ή να έχουν στην κατοχή τους ένα VW Golf (ανεξαρτήτως ποιας γενιάς), είχαν στο μυαλό τους και στις βλέψεις τους, την απόκτηση ή έστω για μια φορά την οδήγηση της σπορτίφ έκδοσης GTI. Προτού ξεκινήσουμε το άρθρο μας με μία σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, αξίζει να σημειώσουμε πως, η οδήγηση του ολοκαίνουργιου VW Golf 8 GTI έγινε με τη συνοδεία του υπεύθυνου της VW σε θέματα δυναμικής οδικής συμπεριφοράς, Karsten Schebsdat. Στο κείμενο, που ακολουθεί, θα διαβάσετε τις πρώτες εντυπώσεις μας από την οδική συμπεριφορά του Golf GTI και θα ενημερωθείτε για την εξέλιξη του γερμανικού μοντέλου.
Πάντως, η δική μας ιστορία είναι καινούργια.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ο Karsten Schebsdat εξέλιξε την ανάρτηση του πρώτου Ford Focus. Στην πίστα δοκιμών στο Lommel του Βελγίου κατάφερε έναν τόσο καλό συμβιβασμό μεταξύ σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, που ο Schebsdat εξακολουθεί να λέει με υπερηφάνεια ότι
το Focus ήταν ο λόγος για τον οποίο το Golf V (5ης γενιάς) απέκτησε πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Μερικές επαγγελματικές θέσεις (όπως μεταξύ άλλων, στην Porsche ως τεχνικός διαχειριστής της 997 GT2) τον οδηγούν αργότερα σε σύμβαση με τον όμιλο VW. Ως «
επικεφαλής του τομέα δυναμικής οδήγησης, συστήματος διεύθυνσης και ελέγχου», κάνει ό, τι έκανε από τότε που φοιτούσε στο τεχνολογικό πανεπιστήμιο του Braunschweig.
Φροντίζει έτσι, ώστε τα αυτοκίνητά του να έχουν την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά, δηλαδή πιο ακριβής και πιο σπορτίφ.
Βρισκόμαστε
στην πίστα δοκιμών της περιοχής Ehra-Lessien, η οποία ακούγεται μάλλον εξωτική μπροστά σε ένα μικρό καφέ στο Heide κοντά στο Wolfsburg. Εκεί λοιπόν,
όλα τα νέα αυτοκίνητα του ομίλου VW δέχονται τις τελευταίες πινελιές προτού κυκλοφορήσουν στους δρόμους αυτού του κόσμου. Κάποιες Bugatti περνούν από κοντά μας βροντώντας, όπως και μερικά Skoda, Cupra και Audi του αύριο. Και του... μεθαύριο.