Αποκλειστικό! Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V
Διαβάστηκε από 5821 αναγνώστες - 21/6/2023
Με το νέο Honda ZR-V e:HEV των 184 ίππων, η εταιρεία έκλεισε το κενό μεταξύ των HR-V και CR-V με ένα σπορτίφ crossover που θέλει να αναδείξει τη «διασκεδαστική» πλευρά της μάρκας, χωρίς να υστερεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου οδηγού. To οδηγήσαμε και σας παρουσιάζουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Το νέο Honda ZR-V e:HEV έρχεται με τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει
«Απελευθερώστε τις δυνατότητές σας!». Αυτό ήταν το σλόγκαν που χρησιμοποίησε η Honda ως βάση για την ανάπτυξη του νέου ZR-V, μήκους 4,56 μέτρων, το οποίο έρχεται για να τοποθετηθεί μεταξύ του μικρότερου HR-V και του μεγαλύτερου CR-V.
Σε σύγκριση με τα δύο προαναφερθέντα, το νέο crossover που θα προσφέρεται σε δύο εξοπλιστικά πακέτα (Sport και Advance) διαφέρει σε ένα βασικό τομέα, την οδηγική συμπεριφορά. Γι αυτό άλλωστε η θέση οδήγησης ακολουθεί τη φιλοσοφία του Honda Civic, με τη μόνη διαφορά να είναι ότι ο οδηγός βλέπει τον δρόμο από ελαφρώς ψηλότερη σκοπιά. Όσο αφορά την κίνηση, η συντομογραφία e:HEV αποτελεί την εύγλωττη ένδειξη ενός πλήρως υβριδικού συστήματος, όπως το πρωτογνωρίσαμε στο Honda CR-V το 2018. Όμως υπάρχει μια διαφορά που αλλάζει όλη την αίσθηση στο νέο μοντέλο.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Με εξελιγμένο υβριδικό σύστημα το Honda ZR-V e:HEV
Εδώ η κύρια δουλειά του 2λίτρου τετρακύλινδρου κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson είναι να φορτίζει την μπαταρία των 1,05kWh και έχει μερικώς απεμπλακεί από το βάρος της αποστολής ισχύς στους τροχούς, όπου την έχει αναλάβει σχεδόν αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας. Αυτό επιτρέπει χαμηλότερη κατανάλωση, περισσότερη ροπή και καλύτερες επιδόσεις, ενώ έχει μειωθεί στο ελάχιστο η τραχιά εναλλαγή μεταξύ των δυο μοτέρ, αναβαθμίζοντας την εμπειρία χρήση. H μπαταρία φαίνεται να έχει πάντα αρκετό διαθέσιμο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος στέλνει αβίαστα 315 Nm ροπής στους τροχούς και καταφέρνει να επιταχύνει δυναμικά το 1,6 τόνων crossover. Μόνο σε υψηλότερες ταχύτητες θα επέμβει ο θερμικός κινητήρας, αλλά και πάλι αρκετά διακριτικά. Οι συνολικά 184 ίπποι δεν καθιστούν το Honda ZR-V μια αγωνιστική μηχανή, αλλά του δίνουν ένα σπορ χαρακτήρα, αφού χρειάζεται 7,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα ενώ η τελική του ακουμπάει τα 173 χ.α.ω..
Οι εικονικές αλλαγές τονίζουν τη σπορ φιλοσοφία του Honda ZR-V e:HEV
Το δυναμικό πρόσωπο του Honda ZR-V e:HEV τονίζεται επίσης από ένα ακουστικό τρικ, μιας και υπάρχουν εικονικές εναλλαγές σχέσεων που πραγματικά «μιλάνε» στη ψυχή του οδηγού. Ο ήχος «συμπληρώνεται» από δύο αλουμινένια paddles πίσω από το καλοσχεδιασμένο τιμόνι, που όμοιά τους υπάρχουν μόνο στο Honda NSX.
Εννοείται ότι δεν υπάρχουν σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο του Honda ZR-V, αφού ουσιαστικά πρόκειται για e-CVT, αλλά τα paddles επεμβαίνουν ηλεκτρονικά στις στροφές του κινητήρα εσωτερικής καύσης, βελτιώνοντας την λειτουργία του και κρατώντας την ισχύ σε υψηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν το αίσθημα της αλλαγής.