Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Audi RS Q3 Sportback: H χρυσή τομή μεταξύ SUV και σπορ αυτοκινήτου
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Audi RS Q3 Sportback: H χρυσή τομή μεταξύ SUV και σπορ αυτοκινήτου

Διαβάστηκε από 10794 αναγνώστες - 9/3/2022
Στο RS Q3, η Audi κατάφερε να συνδυάσει σε απόλυτη αρμονία ένα αμάξωμα SUV κι ένα σπορ αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, ο θόρυβος του κινητήρα «τραντάζει» βουνά και το παιχνίδι στις στροφές γίνεται πρόκληση! Μέσα σε όλα αυτά, μπορεί να πατήσει και χώμα... υπό προϋποθέσεις!

Audi RS Q3 Sportack: Ποίος είπε ότι τα SUV είναι βαρετά?

Η Audi μας έχει αποδείξει ότι δεν σταματά να εξελίσσεται, να ξεπερνά υφάλους που για άλλες εταιρίες είναι αδύνατον να υπερπηδήσουν και να δημιουργεί τάσεις κι αυτοκίνητα που την χαρακτηρίζουν! Όπως το Quattro, το πρώτο αυτοκίνητο με μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό το 1980, που κυριάρχησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το εντυπωσιακό ΤΤ RS. Κοινό χαρακτηριστικό αυτών των μοντέλων ο πεντακύλινδρος κινητήρας κι η τετρακίνηση quattro, που έχουν συνδεθεί άρρηκτα με τη φίρμα κι έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά των απανταχού φίλων της οδήγησης. Αυτό το ντουέτο συναντάμε και στο Audi RS Q3.

 

Μυώδες αμάξωμα και 21 ίντσες ζάντες

Θα αναρωτηθείς και δικαιολογημένα, μα καλά είναι δυνατόν να έβαλαν 5κύλινδρο κινητήρα και τετρακίνηση σε SUV? H απάντηση είναι θετική κι ο λόγος είναι η μετακίνηση όλων και περισσότερων καταναλωτών προς τη συγκεκριμένη κατηγορία. Ένα φαινόμενο που δεν μπορούσε να αφήσει ανεκμετάλλευτο η Audi! Κάπως έτσι μπήκε δίπλα στο Q3 το αρκτικόλεξο RS και τα πράγματα ξαφνικά έγιναν αρκετά ενδιαφέροντα. Βέβαια το ύψος του ξεπερνάει κατά 17 εκατοστά το RS3 και 26 το ΤΤ RS, κάτι που από μόνο του είναι αντισυμβατικό για RS μοντέλο, αλλά η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 1 εκατοστό από τα «συμβατά» Q3.



Η σχεδίαση του είναι ιδιαίτερα δυναμική, με το μπλε χρώμα στο αυτοκίνητο της δοκιμής να ξεχωρίζει από χιλιόμετρα και να τραβάει τα βλέμματα, όπως το μέλι τις μέλισσες. Η μεγάλη μάσκα με τα εμφατικά ανοίγματα στο προφυλακτήρα και τα ιδιαίτερα φωτιστικά μοντέλα δημιουργούν ένα εντυπωσιακό εμπρός πρόβολο, ο οποίος συνδυάζεται άψογα με το τονισμένο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου ξεχωρίζουν οι απολήξεις της εξάτμισης και τα διαιρούμενα φώτα.
 

Ξεχωρίζουν τα RS σήματα και οι κόκκινες ραφές

Ξεχωρίζουν τα RS σήματα και οι κόκκινες ραφές

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι και ταυτόχρονα σε ενοχλεί είναι ότι η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή, αλλά μην ξεχνάμε ότι κατά βάθος πρόκειται για ένα SUV αυτοκίνητο. Το εσωτερικό είναι σχεδόν ίδιο με τα απλά Q3, με τις μεγαλύτερες διαφορές να συναντιούνται στα σήματα του τιμονιού, στο ψηφιακό πίνακα οργάνων και στις έντονες κόκκινες ραφές που κυριαρχούν. Από εκεί και πέρα, ο διάκοσμος παραμένει ιδιαίτερα high-tech και κορυφαίος ποιοτικά, με εξαιρετικά υλικά κι εκπληκτικό φινίρισμα. Από θέμα χώρων, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 2 ενήλικες στις πίσω θέσεις με αρκετό αέρα για τα γόνατα, αλλά περιορισμένο στο κεφάλι λόγω της «coupe» αισθητικής, ενώ το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 530 λίτρα. Βέβαια όλα αυτά περνάνε σε δεύτερη μοίρα μόλις πατήσεις το κουμπί εκκίνηση του κινητήρα και ακούσεις το χαρακτηριστικό γουργουρητό του 5V.

Η μελωδία της ευτυχίας ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας

Ο θόρυβος που κάνει ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας των 2,5 λίτρων στο ρελαντί είναι τόσο χαρακτηριστικός, που η «μελωδία» του μπορεί να αναγνωριστεί ακόμα κι αν σου έχουν κλείσει τα μάτια! Η ιπποδύναμη των 400 ίππων και η ροπή των 480Νm είναι έτοιμες να ξεχυθούν στο δρόμο και να ανεβάσουν καταιγιστικά τη βελόνα σε όλο το φάσμα των στροφών, τρομοκρατώντας όποιους βλέπουν το μπλε RS Q3 να εμφανίζεται στο μεσαίο καθρέφτη τους. Οι επιδόσεις του ζηλευτές ακόμα κι από super cars, με το 0-100χλμ/ώρα να έρχεται μόλις σε 4,5 δευτερόλεπτα και η ρεπρίζ των 60-100χλμ/ώρα και 80-120χλμ/ώρα σε 2,4 δλ και 2,9 δλ αντίστοιχα. Το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διαχειρίζεται εξαίσια τη «θηριώδη» ισχύ, κατανέμοντας την από 100% στο μπροστινό άξονα μέχρι 50-50. Όσο για τη μέση κατανάλωση, τα 8,8 λτ/100χλμ που δίνει η Audi είναι το λιγότερο ουτοπικά, αφού το μικρόβιο του RS δεν θα αφήσει στιγμή να το πας χαλαρά.
 

Δυναμικό στο δρόμο, φαίνεται ο SUV χαρακτήρα τους

Δυναμικό στο δρόμο, φαίνεται ο SUV χαρακτήρα τους

Βγαίνοντας στο δρόμο, αποφασίσαμε να «παίξουμε» με τα προγράμματα οδήγησης και να δούμε τις διαφορές που είχαν. Ακόμα και από το «Eco» στο «Dynamic»,η αίσθηση παρέμενε η ίδια, με το αυτοκίνητο να επιταχύνει δυναμικά και σταθερά! Τα Sport-Plus καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής προσφέρουν άνεση και ταυτόχρονα αυτοπεποίθηση στον οδηγό με την πλευρική στήριξη να είναι αρκετά καλή. Το αυτοκίνητο, παρά το βάρος των 1,8 τόνων και το ύψος του, θα μπει αποφασιστικά στις καμπές, με την υποστροφή να κάνει την εμφάνιση της στο «βαθύ» όριο. Είπαμε είναι ένα SUV, που απέχει περίπου 200 κιλά παραπάνω από ένα καθαρό sport αυτοκίνητο και έχει κάμποσους πόντους επιπλέον ύψος. Σκεφτήκαμε να μπούμε σε κάποια χωμάτινη διαδρομή για να δούμε τι μπορεί να κάνει, αλλά αμέσως απορρίψαμε την ιδέα, μιας και οι sport ζάντες των 21 ιντσών είναι «τυλιγμένες» με ελαστικά διάστασης 255/35, που δεν θα πρόσφεραν καμία προστασία από πέτρες. Ίσως την επόμενη φορά να του φορέσουμε πιο κατάλληλα ελαστικά για μια τέτοια περιπέτεια!



Συμπέρασμα
Όχι, το RS Q3 δεν τετραγώνισε τον κύκλο μεταξύ SUV και σπορ αυτοκινήτου, αλλά είναι ένας εκπληκτικός και ταυτόχρονα γοητευτικός συμβιβασμός. Το μοντέλο της Audi είναι ιδανικό για όλους όσους δεν τους ενθουσιάζει η πρακτικότητα ενός «καθαρόαιμου» σπορ αυτοκίνητο και οι συγκινήσεις που προσφέρει ένα τυπικό SUV. Είναι η χρυσή τομή για κάθε ανήσυχο οικογενειάρχη, αρκεί βέβαια να έχει 96.550¤.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Audi RS Q3 Sportback
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.480
Κύλινδροι/Βαλβίδες 5/20
Τροφοδοσία Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 400/5.850
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 480/1.950
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 7/αυτόματο/τετρακίνητο
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 4,5
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 2,4
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 2,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 280
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.800
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 8,8
Μέση Δοκιμής 15
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 201
Ρεζερβουάρ (λτ.) 63
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 530
Τιμή από (ευρώ) 96.550
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε