Η επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση ακούει στο όνομα Citroen Oli! Με βάρος μόνο 1.000 κιλά, καθίσματα φτιαγμένα από τρισδιάστατο εκτυπωτή και οροφή από πεπιεσμένο ανακυκλωμένο χαρτόνι, το νέο μοντέλο της Citroen κλείνει το μάτι στο μέλλον! Το πήγαμε βόλτα
Δύσκολα ένα αυτοκίνητο τραβάει τόσο έντονα τα βλέμματα. Οι περαστικοί το κοιτάνε με όλους τους πιθανούς τρόπους: Ενθουσιασμού, απορίας, συγκίνησης ακόμα και φόβου. Αυτό είδαμε όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Citroen Oli, του νέου μοντέλου της γαλλικής εταιρίας που μοιάζει σαν το μεγάλο αδερφό του Ami, αλλά θυμίζει «πραγματικό» αυτοκίνητο. Τι είναι όμως αυτό που το κάνει τόσο επαναστατικό;
Οροφή από πεπιεσμένο χαρτόνι και ελαστικά που αντέχουν 500.000 χλμ
Αρχικά η σχεδίαση του, με το επίπεδο καπό, το κάθετο στενό και φαρδύ πορτμπαγκάζ με τους 3 υαλοκαθαριστήρες, την απόλυτα ίσια οροφή, τις πανομοιότυπες εμπρός πόρτες που είναι τοποθετημένες αντικριστά με τις πίσω, την καρότσα pick up και το νέο λογότυπο της μάρκας που είναι τοποθετημένο στη μάσκα να κλέβουν την παράσταση. Το πράγματα γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέροντα μόλις μάθεις ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει μόνο 1.000 κιλά, τη στιγμή που το πιο ελαφρύ ηλεκτρικό με τις ίδιες διαστάσεις (4,20 μ μήκος) ξεκινάει από τα 1.300 κιλά.
Για να το πετύχουν αυτό οι άνθρωποι της Citroen, χρησιμοποίησαν πεπιεσμένο χαρτόνι ενισχυμένο με ειδική προστατευτική βαφή οικολογικών προδιαγραφών της BASF για μεγαλύτερη αντοχή, εξοικονομώντας πάνω από 50% σε βάρος σε σχέση με τα «παραδοσιακά» υλικά. Την εξωτερική εμφάνιση κλείνουν οι 20αρες ζάντες με την ιδιαίτερη σχεδίαση για μεγαλύτερη αυτονομία, που ντύνονται από ελαστικά Goodyear φτιαγμένα από βιώσιμα υλικά που μπορούν να αντέξουν μέχρι και 500.000 χλμ
Εσωτερικό από εκτυπωτή και σόλες παπουτσιού
Εντυπωσιακά στοιχεία συναντάμε και στο εσωτερικό του μοντέλου. Αρχικά το πάτωμα της καμπίνας είναι φτιαγμένο από το ίδιο υλικό που συναντάμε στις σόλες των αθλητικών παπουτσιών και μπορεί να πλυθεί ακόμα και με πιεστικό μηχάνημα. Ο σκελετός των καθισμάτων είναι φτιαγμένος από τρισδιάστατο εκτυπωτή και είναι πλήρως ανακυκλώσιμος, ενώ αποτελείται μόλις από 8 μέρη, 29 λιγότερα από ότι τα κλασσικά καθίσματα των SUV.Πάντως μας έλειψε η δυνατότητα ρύθμιση της πλάτης.
Η λιτότητα συνεχίζεται και στο ταμπλό του μοντέλου, όπου απουσιάζουν οι μεγάλες οθόνες και εκτός από το τιμόνι, υπάρχουν μόνο 5 διακόπτες για το κλιματισμό και μια βάση για το κινητό, όπου μπορείς να συνδέσεις το smartphone σου και να το χρησιμοποιήσεις σαν navigation, αλλά και σαν ηχοσύστημα, με το ήχο να βγαίνει από δυο αποσπώμενα ηχεία.
Ίδια πλατφόρμα με το Opel Mokka
Η αλήθεια είναι ότι βλέπεις πολύ μέταλλο και δεν έχει και την καλύτερη ηχομόνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ οι τριγμοί κάνουν τη διακριτική εμφάνιση τους. Πάντως το μοντέλο δεν βασίζεται σε κάποια χειροποίητη πλατφόρμα που φτιάχτηκε αποκλειστικά για αυτό, αλλά έχει κατασκευαστεί πάνω στην eCMP του Opel Mokka και φοράει τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων.
Η διαφορά βρίσκεται στη χωρητικότητα της μπαταρίας, όπου το Citroen Oli φοράει 40 kWh αντί για τις συνηθισμένες 50αρες. Η εταιρία υποστηρίζει ότι η αυτονομία του μοντέλου μπορεί να φτάσει στα 400 χλμ, τιμή που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο ελαφρύ του αμάξωμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανώτατη τιμή πώλησης του Citroen Oli θα είναι 25.000 ευρώ, όταν βγει επίσημα στην αγορά.
Επαναστατικό όπως η Citroen ξέρει
Η Citroen με το Oli φαίνεται να ξαναγίνεται ηγέτιδα στο να ξεκινάει νέες μόδες και τάσεις. Το νέο μοντέλο δείχνει σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία πως πρέπει να φτιάχνει τα ηλεκτρικά. Πιο ελαφριά, χρησιμοποιώντας έξυπνα υλικά που ρίχνουν τη τιμή και ταυτόχρονα αυξάνουν την αποτελεσματικότητα. Περιμένουμε με αγωνία το επίσημο λανσάρισμα του.
Το Citroen Oli είναι ο ηγέτης της νέας τάξης πραγμάτων
Ηλεκτρικό που ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά
Με καπό και οροφή από πεπιεσμένο χαρτόνι
Εσωτερικό εκτυπωμένο από 3D εκτυπωτή και σόλες παπουτσιών
Με αυτονομία 400 χλμ και τιμή κάτω των 25.000€
Πιστεύεις ότι αυτό είναι το μέλλον ή σύντομα θα δούμε κάτι καινούργιο;