7 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το SEAT Mó E-Kickscooter 65

Διαβάστηκε από 1483 αναγνώστες - 5/11/2020

H AUTO BILD δοκίμασε το νέο SEAT Mó E-Kickscooter 65. Οι επιδόσεις του δικύκλου είναι σαφώς πειστικές, ωστόσο, υπάρχει ένα μειονέκτημα, που είναι πολύ σημαντικό.

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Με την πρώτη ματιά, το Seat Mó E-Kickscooter 65 φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό, όχι μόνο επειδή είναι πραγματικά εντυπωσιακό με το έντονο κόκκινο χρώμα του, αλλά και χάρη στην υψηλή ποιότητα της κατασκευής του. Αν κοιτάξετε προσεκτικά, θα δείτε ότι αυτό το scooter είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το Ninebot KickScooter MAX G30D της Segway. Αυτό δεν αποκαλύπτεται μόνο από το μικρό αυτοκόλλητο, που αναγράφει "Powered by Segway", αφού, όπως το Ninebot, έτσι και το Seat Mó Scooter, προσφέρει επίσης σημαντική αυτονομία της τάξης των 65 χιλιομέτρων. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν το ηλεκτρικό scooter θα έχει επίσης την ίδια τιμή (στη Γερμανία: 799 ευρώ). Επειδή η SEAT αρχικά σχεδιάζει να φέρει και να προωθήσει το scooter στην αγορά ως ένα συνδρομητικό μοντέλο. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να ενοικιάζεται σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση στο πλαίσιο της υπηρεσίας κοινής χρήσης (sharing) "SEAT Mó".

Για να ξεκινήσει να κινείται, το scooter χρειάζεται μία αρχική, μικρή ώθηση έως τα 6 km/h, καθώς μόνο έτσι μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας. Αυτός φέρνει το SEAT Mó στη μεγαλύτερη δυνατή τιμή της τελικής ταχύτητας, που είναι ακριβώς 20 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η ταχύτητα αυξάνεται συγκριτικά αργά, ενώ η μετάβαση στα 2 τελευταία χλμ./ώρα διαρκεί μια μικρή στιγμή περισσότερο, ακόμα κι αν έχει επιλεχθεί η sport λειτουργία οδήγησης. Αν θέλετε να κινείστε γρήγορα, θα πρέπει να παραμείνετε σε αυτήν τη sport λειτουργία, επειδή μόνο έτσι μπορείτε τουλάχιστον να πλησιάσετε και να διατηρήσετε τις sport επιδόσεις του. Οι λειτουργίες "Drive" και "Eco" επιταχύνουν το e-scooter κάπως πιο αργά. Είναι, όμως, χρήσιμες όταν συμβαίνουν πολλά (π.χ. υπάρχει κίνηση) και δεν μπορείτε να φτάσετε τα 20 km/h. Η SEAT ανακοινώνει ότι η αυτονομία του Mó φτάνει τα 65 χιλιόμετρα, αν και εμείς δεν καταφέραμε να φέρουμε το scooter στο όριό του στο πλαίσιο της δοκιμής μας. Όπως και να χει, η συγκεκριμένη τιμή αυτονομίας είναι αρκετή για τις διάφορες υπηρεσίες μεταφορών, παρότι εμείς θεωρούμε ότι μια μικρότερη μπαταρία προς όφελος του βάρους (δείτε παρακάτω) θα έκανε καλό στο scooter της SEAT. Λαμβάνοντας υπόψη μια πιθανή χρήση του σε πρόγραμμα κοινής χρήσης (sharing), η αυξημένη αυτονομία είναι σαφώς ένα πλεονέκτημα.



Σε ό,τι αφορά την επιβράδυνση, το e-scooter εφοδιάζεται με ηλεκτρικό φρένο, που επιδρά στον πίσω τροχό και τροφοδοτεί με ενέργεια, που παράγεται από την πέδηση, την μπαταρία μέσω ανάκτησης. Επιπρόσθετα, υπάρχει και ένα μηχανικό φρένο, που επιβραδύνει τον μπροστινό τροχό. Η χρήση του τελευταίου, όμως, απαιτείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Η επίδραση του ηλεκτρικού φρένου είναι καλή. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλα scooter, είναι λίγο πιο ήπια, κάτι που αποτελεί, τελικά, πλεονέκτημα. Επειδή με αυτόν τον τρόπο δεν έχετε την αίσθηση πως το scooter μπορεί και να ανατραπεί, ακόμα κι όταν πιέζετε με λίγη δύναμη το μοχλό των φρένων.

Από πλευράς άνεσης, τώρα, και σε αντίθεση με πολλά άλλα ηλεκτρικά scooter, το SEAT Mó διαθέτει ελαστικά πεπιεσμένου αέρα 10 ιντσών. Η επιλογή τους έχει κάνει την οδήγηση πολύ άνετη. Χάρη και στην καλή ανάρτηση, δε διαταράσσεται η ισορροπία του οδηγού από την παραμικρή κακοτεχνία του δρόμου. Χάρη στα μαλακά ελαστικά, ακόμα και οι μικρές λακκούβες ή κάποια άλλα, μικρά εμπόδια στο δρόμο έχουν πια ελάχιστη σημασία. Ωστόσο, ένα ρυθμιζόμενο καθ ύψος τιμόνι θα ήταν επιθυμητό, ώστε η οδήγηση του scooter να είναι πιο άνετη και για ψηλότερα άτομα.



Σχετικά με το επίπεδο της ποιότητας, το SEAT e-scooter δημιουργεί μια πολύ καλή εντύπωση. Το στήριγμα των ποδιών είναι φαρδύ και σταθερό, καθώς τίποτα δεν «κουδουνίζει», ενώ η κατασκευή στο σύνολό της είναι συμπαγής και ασφαλής. Η χρήση του e-scooter είναι απλή και καθόλου πολύπλοκη, αφού διαθέτει μια ένδειξη ταχυμέτρου και τρία προγράμματα οδήγησης, που μπορούν να επιλεγούν με τη χρήση ενός διακόπτη. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει φρένο για τον πίσω τροχό, το λαμαρινένιο φτερό του σε αυτό το σημείο είναι ενισχυμένο. Την ίδια στιγμή, δε χρειάζεται να ανησυχείτε πως αν χτυπηθεί κατά λάθος αυτό, θα σπάσει αμέσως.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει