To Kia Niro EV είναι άκρως οικονομικό στην πόλη, αλλά τι γίνεται όταν πρέπει να γράψει 1.000 χλμ σε αυτοκινητόδρομο; Πάντως οι χρόνοι φόρτισης του δεν είναι και οι καλύτεροι...
Ένας κανονικός οδηγός οδηγεί κατά μέσο όρο 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο ή 1.000 το μήνα ή 250 την εβδομάδα. Αποστάσεις που μπορεί να διαχειριστεί με ευκολία το ηλεκτρικό Kia Niro με την μπαταρία των 64,8 kWh! Τι γίνεται όμως όταν κάποιος κάνει 60.000 με 70.000 χιλιόμετρα το χρόνο, χτυπώντας έως και 1.000 χλμ τη μέρα; Πώς είναι να περιμένεις για να φορτίσει, ώστε να συνεχίσεις τη διαδρομή σου;
To Kia Niro EV είναι ένα ευρύχωρο καθημερινό αυτοκίνητο πόλης
Το Κia Niro είναι ένα πρακτικό και ευρύχωρο μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,42μ. Έχει καλή χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, ανεξάρτητα έκδοσης, και άφθονο χώρο στο πίσω μέρος που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τρία άτομα. Διατίθεται σαν ήπια υβριδικό, σαν Plug-In και σαν αμιγώς ηλεκτρικό, καταφέρνοντας να καλύψει πλήρως τις ανάγκες όλου του φάσματος των καταναλωτών. Σαν ηλεκτρικό, χρειάζεται περίπου 6,5 ώρες σε wallbox 11kW για ένα πλήρη κύκλο φόρτισης και παραμένει αρκετά οικονομικό όσο κινείται εντός πόλη, αφού ζητάει λιγότερα από 16 kWh/100 χλμ που είναι μια κορυφαία τιμή. Τώρα όμως βγαίνουμε εκτός πόλης και έχουμε να κάνουμε πολλά περισσότερα από τα 460 χλμ μεικτής αυτονομίας που υπόσχεται η εταιρεία.
Αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων; Εφικτό, αλλά δεν είναι φτιαγμένο για αυτό
Κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 120 έως 130 χ.α.ω. Ακόμα και με τέτοιες ταχύτητες, η κατανάλωση δεν ανεβαίνει πάνω από τα 19 kWh/100 χλμ, ένα πολύ καλό νούμερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Mετά από 220 χλμ κάνουμε την πρώτη στάση, τόσο για να ξεμουδιάσουμε, όσο και για να φορτίσουμε. Η μπαταρία είναι στο 41%, αλλά το Niro δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα 150 kW του φορτιστή, αφού μπορεί να «απορροφάει» ρεύμα μέχρι 72kW. Η ταχύτητα φόρτισης φτάνει μέχρι 39kW, κάνοντας να σκεφτόμαστε ότι τσάμπα δεν κουμπώσαμε στον 50αρι φορτιστή, και μετά από 15 λεπτά έχουμε φτάσει στο 91%. Είναι ώρα να ξεκινήσουμε.
Συνεχίζουμε το ταξίδι με επιλεγμένο το ECO mode χωρίς όμως να περιορίσουμε την ταχύτητα. Κάνουμε ακόμα 400 χιλιόμετρα και σταματάμε να φορτίσουμε, με τη μπαταρία να έχει ακόμα 10%. Έχουμε κάνει πάνω ήδη πάνω από 600 χλμ. Η απόφαση έχει παρθεί. Ναι μπορείς να κάνεις 1.000 χλμ σε μια μέρα με το Kia Niro, αλλά δεν είναι φτιαγμένο για αυτό.
Θα καλύψει απόλυτα το μέσο οδηγό
Λοιπόν, για ποιό πράγμα είναι φτιαγμένο; Καλά το μαντέψατε, για το μέσο οδηγό που θα πάει μια-δυο φορές το χρόνο διακοπές, με το διάλλειμα των 45 λεπτών που χρειάζεται για να μια πλήρη φόρτιση σε ταχυφορτιστή να είναι ιδανικό μετά από 400 χλμ διαδρομής. Επιπλέον το έχουν εφοδιάσει με τα ίδια γρήγορα και έξυπνα πολυμέσα, όπως όλα τα νέα αυτοκίνητα της Kia, κάνοντας το ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο με όλα τα στοιχεία που χρειάζεται μια οικογένεια.
Η τιμή του ηλεκτρικού Kia Niro ξεκινάει από τα 37.790 ευρώ με την επιδότηση στη βασική έκδοση «Dymanic» και φτάνει τα 42.790 στην κορυφαία «Special Edition».
To Kia Niro EV έχει όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος οικογενειάρχης
Εν συντομία, το Kia Νiro EV είναι πρακτικό, ευρύχωρο, σύγχρονο, άκρως οικονομικό μέσα στην πόλη και διαθέτει εξαιρετικό φωνητικό έλεγχο. Αν και δεν μπορεί να φορτίσει με μεγάλη ταχύτητα, κρατάει χαμηλά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, δίνοντας στον οδηγό αυτονομία 400 χλμ. Καθόλου άσχημα!
Του ήπιαμε το ρεύμα... κι όχι μόνο μια φορά!
Το ηλεκτρικό Kia Niro απέδειξε ότι μπορεί να κάνει μεγάλα ταξίδια!
400 χλμ αυτονομίας στην εθνική, θέλει όμως 45 λεπτά να φορτίσει σε ταχυφορτιστή.
Πως σου φαίνεται το κορεάτικο μοντέλο;