Η νέα Mercedes C 220 d station wagon εδώ και σχεδόν 2 μήνες βρίσκεται στα χέρια μας, περνώντας το mega test αντοχής των 100.000 χιλιομέτρων και μέχρι στιγμή πραγματικά ζοριζόμαστε να βρούμε κάποιο μειονέκτημα!
Εσωτερικό που σε κάνει να νιώθεις βασιλιάς για τη Mercedes C-Class Estate
Όμως, οι εσωτερικές «αξίες» είναι αυτές που μετράνε περισσότερο στις καθημερινές δοκιμές. Τα αναπαυτικά μπροστινά καθίσματα, που λάμπουν στα μακρινά ταξίδια ακόμα και χωρίς τα gadgets ευεξίας, όπως η λειτουργία μασάζ, το άψογο σύστημα infotainment με την τεράστια όρθια οθόνη αφής, ο εξαιρετικός φωνητικός έλεγχος, το προσεγμένο εσωτερικό (εντάξει, τα κουμπιά που ρυθμίζουν την ένταση του ήχου θα μπορούσε να είναι και καλύτερα) και η καρδιά του αυτοκινήτου δοκιμής που δεν είναι άλλη από τον 2λιτρο τετρακύλινδρο diesel μοτέρ είναι μόλις μερικά από τα στοιχεία που συνηγορούν στη δημιουργία ενός εντυπωσιακού συνόλου που προσφέρει μια μοναδική εμπειρία χρήσης.
Ροπάτος ο πετρελαιοκινητήρας των 197 ίππων
Ο diesel κινητήρας των 197 ίππων υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρομοτέρ που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και προσφέρει επιπλέον 23 ίππους στη συνολική ισχύ της Mercedes. Όμως ακόμα πιο σημαντικό από τα άλογα είναι τα επιπλέον 200Nm ροπής που δίνει στον οδηγό, πριν το θερμικό μοτέρ αποδεσμεύσει τα «δικά» του 440Nm στις 1.800 στροφές, βοηθώντας στο γερμανικό μοντέλο να επιταχύνει δυναμικά από στάση και χωρίς να υπάρχει κάποια υστέρηση της τουρμπίνας. Βέβαια ο κινητήρας είναι λίγο παραπάνω θορυβώδης από όσο θα θέλαμε, αλλά του το συγχωρούμε με συνοπτικές διαδικασίες, αφού η κατανάλωση καυσίμου δεν θυμίζει σε τίποτα 2λίτρο station wagon βάρους σχεδόν 2 τόνων.
Μέση κατανάλωση στο 5,5, δεν καίει πολλά ούτε υπό πίεση
Η Mercedes υπόσχεται περίπου 4,5 λίτρα /100 χλμ., κάτι που δεν είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Η κατανάλωση της C 220 d κυμαίνεται κοντά στα 5,5 λτ. και σίγουρα όλοι οι εν δυνάμει ιδιοκτήτες θα χαρούν ιδιαίτερα όταν δουν την αυτονομία να σκαρφαλώνει πάνω από τα 1.200 χλμ. μετά τον ανεφοδιασμό. Αλλά ακόμα και όταν οι ρυθμοί πρέπει να ανέβουν, κάνεις πάλι δεν θα μπορεί να παραπονεθεί, αφού για μια απόσταση 231 χιλιομέτρων που καλύψαμε μέσα σε μία ώρα και 46 λεπτά μας ζήτησε μόνο 7,7 λίτρα/ 100 χλμ.
Παράπονα μόνο όταν κινείται πάνω από τα 180 χλμ./ώρα
Βέβαια μπορείς να παραπονεθείς για άλλα πράγματα, όπως για το θόρυβο που κάνει η πίσω κάμερα όταν ενεργοποιείται ή για την αίσθηση του πίσω μέρους , που νιώθεις να ελαφρώνει αρκετά όταν κινείσαι με πάνω από 180 χλμ./ώρα (τελική 242 χ.α.ω.), ακόμα κι αν έχει φορτίο 35 κιλών στο αποθηκευτικό χώρο. Ενημερωτικά το πορτμπαγκάζ της Mercedes C-Class Estate μπορεί να χωρέσει μέχρι και 1.510 λίτρα, με το μέγιστο φορτίο να ορίζονται τα 555 κιλά, ενώ η λεπτή μοκέτα που έχει επενδύσει το χώρο είναι κάπως δύσκολη στο καθάρισμα, ειδικά αν μεταφέρεται κάποιο κατοικίδιο.
Έχουμε ήδη διανύσει πάνω από 5.300 χλμ με την diesel Mercedes C-Class Estate και έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα μας οχήματα. Μπορεί οι διαστάσεις της να μην βολεύουν για παρκάρισμα μέσα στην πόλη, αλλά δεν παύει να είναι ευέλικτο και ένα όχημα που χαίρεσαι να ταξιδεύεις. Σύντομα θα γυρίσουμε με νέα δεδομένα.