Η επιτυχία του Zoe έδωσε θάρρος στους Γάλλους. Η Renault εξηλεκτρίζει τώρα τα Clio, Captur και Mégane με μία νέα υβριδική έκδοση για το καθένα, τις οποίες και οδηγήσαμε.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά παρουσιάζουν τον τελευταίο καιρό μεγάλο ενδιαφέρον σε διεθνές επίπεδο, ενώ τα μοντέλα με τους κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης υστερούν όλο και περισσότερο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις τους. Επιπλέον, τα όλο και πιο αυστηρά όρια εκπομπής CO2 κάθονται στο λαιμό των κατασκευαστών. Έτσι, δεν είναι περίεργο, που η Renault προωθεί τώρα υβριδικές εκδόσεις για τα best seller μοντέλα της Clio, Captur και Mégane, οι οποίες κατατάσσονται πάνω από το μικρό, αμιγώς ηλεκτροκίνητο Zoe.
Clio Hybrid
Η μικρότερη εκδοχή της νέας μονάδας κινητήρων τοποθετείται -όντας αυστηρά βασισμένη στην ιεραρχία των μοντέλων - στο Clio. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων υποστηρίζεται εδώ, και αυτή είναι η νεώτερη είδηση, από δύο ηλεκτροκινητήρες. Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης των 91 PS, υπάρχουν ακόμα 49 PS από τον κύριο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος απευθείας στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και 20 PS από τον εξωτερικό ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια-μίζα και φέρνει επίσης τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις στροφές λειτουργίας, που απαιτούνται για τις ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Στη Renault είναι ιδιαίτερα περήφανοι για το νέο -σύνθετο- σύστημα μετάδοσης. Το αυτόματο κιβώτιο, χωρίς συμπλέκτη, διαθέτει, συμπεριλαμβανομένου του ρελαντί (της «νεκράς»), 15 σχέσεις. Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, τις απαιτήσεις ενέργειας, την απόδοση ισχύος και το ενεργοποιημένο πρόγραμμα οδήγησης, το σύστημα εναλλάσσεται μεταξύ της αμιγώς ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας. Η τελευταία, με τη σειρά της, λειτουργεί επίσης σειριακά. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει την μπαταρία κατά την κίνηση, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν την «πραγματική» κίνηση. Εναλλακτικά, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν μαζί να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση.
Αυτό, που θεωρητικά ακούγεται περίπλοκο, συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό αυτόματα στην πράξη, δηλαδή στο δρόμο και στο... παρασκήνιο. Πίσω από το τιμόνι παραμένει η χαρά και η οδηγική απόλαυση, χάρη στην αρμονική και σχετικά αθόρυβη παροχή ισχύος. Με συνδυαστική ισχύ 140 PS, το Clio δε γίνεται βέβαια «φόβος και τρόμος» των GTI, αλλά η κυρίαρχη κίνηση καθίσταται επιτυχημένη σε υψηλό βαθμό. Ειδικά, από τη στιγμή, που ο κινητήρας δεν παρουσιάζει σε μεγάλο βαθμό τη χαρακτηριστική ελαστικότητα, η οποία συναντάται συχνά στα υβριδικά μοντέλα. Ξέρετε, αυτό το ενοχλητικό, μονότονο ουρλιαχτό του κινητήρα, όταν ο οδηγός πιέζει πιο έντονα το δεξί πεντάλ, ζητώντας υψηλότερη ισχύ.
Με τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων στη θέση "Β", η ανάκτηση διαρκεί περισσότερο μέχρι τη στιγμή που, αν οδηγείτε κάπως προληπτικά, είναι δυνατή η χρήση μόνο του ενός πεντάλ. Αυτό των φρένων ενδείκνυται να χρησιμοποιείται μόνο σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αν η μικρή -πίσω- μπαταρία των 1,2 kWh είναι φορτισμένη, το Clio μπορεί να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά έως και τα 75 km/h και ο βενζινοκινητήρας χρειάζεται να ξεκινήσει να λειτουργεί μόνο μετά από 4 χιλιόμετρα, ενώ η κατανάλωση, όπως υποστηρίζει η Renault, δεν ξεπερνά τα 4,0 λίτρα, μια τιμή που σημαδεύει την κορυφή, με την ανώτερη -ηλεκτρικά περιοριζόμενη- ταχύτητα των 180 km/h.
Captur Plug-In
Από την πλευρά του, το νέο Captur E-Tech λέγεται ότι καταναλώνει μόνο 1,5 λίτρα, κάτι που οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το μικρό crossover, το οποίο έχει σχεδιαστεί ως υβριδικό plug-in, εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία και, επομένως, τροφοδοτείται κυρίως με ηλεκτρικό ρεύμα στα πρώτα 100 χιλιόμετρα (η «ηλεκτρική αυτονομία» του είναι 65 χιλιόμετρα). Η μπαταρία των 105 κιλών βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, εξοικονομώντας προφανώς πολύτιμο χώρο και είναι χωρητικότητας 9,8 kWh. Έτσι, είναι σε θέση να παρέχει ρεύμα, προσωρινά, ακόμα και με ταχύτητα 135 km/h σε έναν αυτοκινητόδρομο. Ταυτόχρονα, η απόλυτη τελική ταχύτητα, παρά την αυξημένη συνδυαστική ισχύ των 159 PS, φτάνει τα 173 km/h.
Mégane Grandtour E-Tech Plug-in
Το τελευταίο μοντέλο της τριπλέτας μας, το Mégane Grandtour E-Tech Plug-in, επίσης δεν είναι το πλέον κατάλληλο για την αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου. Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογία με το Captur, ποντάρει στις χαρακτηριστικές αρετές ενός station wagon, όπως ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο τουλάχιστον 389 λίτρων και μπορεί να φορτωθεί εύκολα, χάρη στο χαμηλό κατώφλι του. Επιπλέον, η Renault έκανε μια μικρή αναβάθμιση στο Mégane, το οποίο παράγεται ήδη εδώ και τέσσερα χρόνια, βελτιώνοντας, κυρίως, την αίσθηση της ποιότητας, που αποπνέει.
Τα πρώτα υβριδικά μοντέλα του είδους της Renault αναμένεται να παραδοθούν στους ενδιαφερόμενους πελάτες τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Από πλευράς οικονομικών μεγεθών, το Clio κάνει την αρχή με 21.874 ευρώ (στη Γερμανία), για το Captur θα απαιτούνται τουλάχιστον 32.753 ευρώ, ενώ από τα 34.108 ευρώ θα ξεκινά το Mégane (όσοι Γερμανοί υποψήφιοι αγοραστές απογοητεύτηκαν, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να συνυπολογίσουν το περιβαλλοντικό bonus). Στην ελληνική αγορά θα είναι διαθέσιμα προς το τέλος τους έτους.
Συμπέρασμα
Με τους τρεις… μασκοφόρους κάτω από το μπροστινό καπό, τα υβριδικά της Renault είναι ευχάριστα ισχυρά και διακριτικά. Η αλληλεπίδραση των συνιστωσών λειτουργεί ομαλά. Τώρα, οι τιμές κατανάλωσης και η αξιοπιστία πρέπει να ισχύουν και στις συνθήκες καθημερινής χρήσης.