Οδηγήσαμε το νέο ηλεκτρικό Lexus RZ: Ξεχάστε τα κλασικά τιμόνια...
Διαβάστηκε από 13228 αναγνώστες - 29/5/2023
Βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού στο πρωτότυπο Lexus RZ, με το «περίεργο» τιμόνι και τη θέρμανση στα γόνατα. Το ιαπωνικό μοντέλο θέλει να κάνει πολλά, το θέμα είναι αν μπορεί! Έχουμε τις πρώτες εντυπώσεις!
Τιμόνι από το μέλλον
Πολλές φορές η Lexus λανσάρει νέα μοντέλα που βασίζονται σε αυτοκίνητα της Toyota, αλλά πάντα έχουν ποιοτικότερα υλικά, μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και φυσικά υψηλότερη τιμή. Με το νέο RZ, τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού το νέο ηλεκτρικό SUV μπορεί να κάνει πολλά παραπάνω από το φθηνότερο αδερφό του.
Αρχικά στα σημεία που κυριαρχεί το πλαστικό στο Toyota bZ4x, όπως στο πορτμπαγκάζ, στο RZ υπάρχει ποιοτικά υλικά που αναδεικνύουν την premium φιλοσοφία της Lexus. Βέβαια θα θέλαμε στα κομμάτια γύρω από την πανοραμική οροφή να είναι πιο χνουδωτός ο ουρανός και να έχει αυτόματο σύστημα στήριξης του καπό κι όχι το κλασικό μέταλλο, αλλά σε γενικές γραμμές έχει όλα τα στοιχεία για να κάτσει με αξιώσεις απέναντι στο γερμανικό ανταγωνισμό.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Πιο δυνατό, με 313 ίππους και τετρακίνηση
To Lexus RZ διαθέτει περισσότερη ισχύ από το «αδελφικό» Toyota, χάρη στους 2 ηλεκτροκινητήρες που εφοδιάζεται. Ο μπροστά έρχεται κατευθείαν από το bZ4Χ κι αποδίδει 204 ίππους, ενώ πίσω έχει πιάσει δουλειά ένα ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων. Η συνολική ισχύς του μοντέλου αγγίζει τους 313 ίππους και επιτρέπουν στο RZ να επιταχύνει από το 0-100 χ.α.ω σε 5,3 δλ, με τη τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δίνει αρκετά πλεονεκτήματα στην οδηγική συμπεριφορά του Ιάπωνα, μειώνοντας την υποστροφή λόγω βάρους και σπρώχνοντας τον σβέλτα στις καμπές, στέλνοντας όσο το δυνατόν περισσότερη ισχύ στο πίσω άξονα.
Πάντως μην περιμένετε περίεργες γωνίες της ουράς και παιχνιδιάρικες συμπεριφορές, αφού η φιλοσοφία του αυτοκινήτου κινείται σε πιο ήρεμους ρυθμούς. Μάλιστα στο normal mode, οι αναρτήσεις είναι πιο μαλακές από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην κατηγορία. Μόνο στη λειτουργία sport γίνονται αισθητά πιο σφιχτές. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ακόμα δυο οδηγικά προφίλ, το ΕCΟ και Range, με το τελευταίο να περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 100 χ.α.ω. και να απενεργοποιεί τον κλιματισμό.
Με 440 χλμ αυτονομία και γρήγορη φόρτιση
Η μπαταρία του Lexus RZ έχει μεικτή χωρητικότητα 71,4kWh, επιτρέποντας στο μοντέλο να έχει μια αυτονομία της τάξεως των 440 χλμ. Το συγκεκριμένο νούμερο «πιάνεται» μόνο με τις 18αρες ζάντες, διότι αν ιδιοκτήτης επιλέξει 20αρες θα πρέπει να θυσιάσει περίπου 40 χλμ αυτονομίας. Στη δική μας δοκιμή, που έγινε σε ορεινό περιβάλλον, όταν η μπαταρία ήταν στο 75%, ο υπολογιστής μας έδειχνε ότι είχαμε ακόμα 250 χλμ να κάνουμε. Στο τομέα του ανεφοδιασμού, το RZ έρχεται με στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή 11kW και μπορεί να δεχτεί μέχρι ρεύμα 150kW, δίνοντας του τη δυνατότητα να φορτίζει από 0 στο 80% σε μόλις 30 λεπτά.