Ατμοσφαιρικός κινητήρας boxer 2,4 λίτρων, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς και βάρος μόνο 1.275 κιλά! Το νέο Subaru BRZ είναι ο ορισμός του fun to drive.
Στο θέμα μας τώρα. Ταξιδέψαμε μέχρι πίστα αγώνων Anneau du Rhin στο Biltzheim της Γαλλίας, όπου μας περίμενα 8 Subaru ΒRZ, σε 4 από τα 5 διαθέσιμα χρώματα, για να τα δοκιμάσουμε σε φουλ ρυθμούς. Αλλά πριν αρχίσουμε να χαράζουμε αγωνιστικές γραμμές, είπαμε να δούμε τι κάνει στην ειδική διαδρομή για drift που διαθέτει η συγκεκριμένη πίστα.
Αν και το Subaru BRZ βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, συνεχίζει να είναι «μαζεμένο», αφού το μήκος του φτάνει τα 4,27 μ, μόλις 2,5 εκ μεγαλύτερο από τον προκάτοχο του. Παράλληλα είναι πιο κοντό κατά 1,5 εκατοστό, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι έχει αυξηθεί η στρεπτική του ακαμψία κατά 50%.
Κατάλληλο ακόμα και για αρχάριους
Πάνω στο βρεγμένο οδόστρωμα της πίστας, το Subaru BRZ δείχνει εξαιρετικά ισορροπημένο. Το κέντρο βάρους του, που είναι ακόμη χαμηλότερο από τον προκάτοχό του και το διαφορικό Torsen κάνουν εξαιρετική δουλειά, με το μοντέλο να χρειάζεται απλά ένα απότομο πάτημα στο γκάζι και λίγο σταθερό χέρι για να αρχίσει να driftαρει. Γύρο με το γύρο, η αυτοπεποίθηση μας μεγαλώνει, το ίδιο και οι γωνίες της ουράς. Ναι, το BRZ είναι ένα κατάλληλο εργαλείο ακόμα και για κάποιον που τώρα ξεκινάει να ασχολείται με το drifting.
Νέος κινητήρας με περισσότερη δύναμη
Tα Subaru BRZ και Toyota GT86 πρώτης γενιάς κατακρίθηκαν για τις σχετικά χαμηλές επιδόσεις και οι εταιρείες δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Τώρα, κάτω από το καπό του νέου BRZ βρίσκεται ένας νέος εξελιγμένος τετρακύλινδρος boxer κινητήρας 2,4 λίτρων, που δεν διστάζει να στέλνει το στροφόμετρο μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. και αποδίδει 234 ίππους με 250Nm ροπής.
Οι επιπλέον 34 ίπποι και τα 45 Nm σε σχέση με τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα του προκατόχου δεν προκαλούν θαυμασμό στο άκουσμα τους, αλλά πλέον η μέγιστη ροπή βγαίνει στις 3700 σ.α.λ κι όχι στις 6400 σ.α.λ..