8 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Kia XCeed 1.6 CRDi 48V iMT

Διαβάστηκε από 8930 αναγνώστες - 18/9/2020

Δοκιμάζουμε το KIA XCeed με το νέο πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων της εταιρείας, που δεν χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη.

 
 
Η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται. Η Kia παρουσίασε ένα νέο έξυπνο σύστημα μετάδοσης, με το πρωτοποριακό κιβώτιο iMT (intelligent manual transmission), το οποίο χρησιμοποιείται όπως κάθε άλλο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά χωρίς την χρήση συμπλέκτη.

Πως λειτουργεί
Το τεχνολογικό τέχνασμα, που επιτρέπει πραγματικά σε αυτό το diesel crossover μοντέλο να επιτύχει ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κατανάλωσης, αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη χωρίς άμεση υδραυλική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ και του συμπλέκτη (shift by wire). Όταν απελευθερώνεται το δεξί πεντάλ, ο συμπλέκτης ανοίγει και ο κινητήρας απενεργοποιείται και το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει χωρίς τη βοήθεια του κινητήρα και με ελάχιστη αντίσταση. Όλο αυτό ονομάζεται "sailing" και, μέχρι τώρα, το συναντούσαμε σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αν ο οδηγός πατήσει το δεξί ή το μεσαίο πεντάλ, η μίζα-γεννήτρια εκκίνησης του κινητήρα τον θέτει και πάλι σε λειτουργία και η ηλεκτρονική διαχείριση «κλείνει» το συμπλέκτη. Αν η επιλεγμένη σχέση δεν είναι η απόλυτα σωστή, τα ηλεκτρονικά ρυθμίζουν ανάλογα τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, ενώ αν υπάρχει πλήρης δυσαναλογία, προειδοποιεί τον οδηγό ένας δυνατός και οξύς ήχος να αλλάξει ταχύτητα, το δε σύστημα διαχείρισης επαναλειτουργεί τον κινητήρα ως προφύλαξη, αφήνοντας το συμπλέκτη «ανοιχτό». Όλα αυτά είναι δυνατά από την τετάρτη έως την έκτη σχέση και σε ταχύτητες μέχρι και 125 km/h.



Ο συνδυασμός του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt (η γεννήτρια-μίζα ωθεί κι αυτή το αυτοκίνητο) και του χειροκίνητου συστήματος μετάδοσης με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη είναι μια παγκόσμια καινοτομία. Το σύστημα διαχείρισης εξελίχθηκε από το αντίστοιχο κέντρο των Κορεατών στο Rüsselsheim της Γερμανίας, ενώ το υλικό προέρχεται από την Valeo. Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου με γεννήτρια-μίζα, δεν ήταν προηγουμένως διαθέσιμη για μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο συμπλέκτης δεν παρέχει μια κάπως συνθετική αίσθηση, αλλά τη συνηθισμένη. Επίσης, ο έλεγχος του XCeed σε λίγα χρόνια ως μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δε θα διευκολύνει την κατάσταση εξαιτίας του συστήματος συμπλέκτη με καλώδιο (clutch-by-wire): Αν ο συμπλέκτης είναι φθαρμένος, δε θα το καλάβετε από την αίσθηση του πεντάλ, γιατί αυτό παρέχει πάντα την ίδια αίσθηση, καθώς το σημείο πίεσης δεν αλλάζει.



Ένα "κανονικό" XCeed  
Το περιορισμένης έκτασης facelift, που περιλαμβάνει το ήπιο υβριδικό σύστημα αυξάνει την τιμή του χειροκίνητου πετρελαιοκίνητου Xceed στη Γερμανία κατά 900 ευρώ. Αν ο ενδιαφερόμενος αγοραστής αρκείται στα 115 PS, μπορεί να αποκτήσει αυτό το XCeed από 24.068 ευρώ (εξοπλιστική έκδοση Edition7, με κλιματισμό, cruise control, Bluetooth, φώτα ομίχλης). Η έκδοση των 136 PS ξεκινά από τα 26.992 ευρώ, αλλά στη συνέχεια προσφέρει τις επιπλέον ανέσεις του εξοπλιστικής εκδοχής Vision (θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, τιμόνι και εξωτερικοί καθρέφτες, καθώς επίσης και κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα σύνδεσης smartphone).
Το mild hybrid diesel μοντέλο διατίθεται στη Γερμανία επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με 115 PS από 28.308 ευρώ (Vision) και με 136 PS από 28.795 ευρώ. Όσοι προτιμούν τους βενζινοκινητήρες, η KIA θα ενσωματώσει την τεχνολογία iMT και στο ανανεωμένο Rio 1.0 Turbo, που αναμένεται μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο.

Κατά τα άλλα, ισχύει και σε αυτό το μοντέλο ό,τι σας έχουμε μεταφέρει στις προηγούμενες δοκιμές μας για το XCeed: πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, ισορροπημένη ανάρτηση και άμεσης αίσθησης σύστημα διεύθυνσης. Η σχεδίαση του XCeed παρέχει επιπλέον χώρους στο εσωτερικό, καθιστώντας το πιο ευρύχωρο σε σχέση με ένα «κανονικό» Ceed και πιο στενό σε σχέση με ένα SUV, που διαθέτει κάθετες γυάλινες επιφάνειες.

Συμπέρασμα
Ένα diesel μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο, που μπορεί να κινηθεί με sailing; Πρόκειται για μια πραγματική καινοτομία για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα, η οποία έχει περισσότερο νόημα σε σχέση με ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Η δυνατότητα εξοικονόμησης καυσίμου δείχνει κάπως πολύπλοκη, αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει την τεχνολογία της Kia.