Με το νέο Arkana, η Renault μπαίνει στην αγορά των hatchback SUV με αξιώσεις. Η έκδοση των 140 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο φαίνεται ενδιαφέρουσα.
Τα Coupe ή Hatchback SUV είναι η νέα μόδα των κατασκευαστών, που ξεκίνησε από την premium κατηγορία και σιγά-σιγά επεκτείνεται, με το νέο Renault Arkana να είναι το νεώτερο μέλος. Το Arkana πατάει στην CMF-B πλατφόρμα της μάρκας, στην οποία βασίζονται και τα νέα Clio και Captur, έχει μήκος 4.568 χιλιοστά, το πλάτος του είναι 1,8μ, το ύψος του είναι 1.571 χιλιοστά και το μεταξόνιό του είναι 2.720 χιλιοστά, ενώ η Renault ανακοινώνει πως ο χώρος αποσκευών είναι 513 λίτρα ή 480 λίτρα στην E-Tech υβριδική έκδοση.
Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος ακολουθεί την σχεδιαστική γραμμή των νέων μοντέλων της μάρκας, με τα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα C να ξεχωρίζουν. Η απόσταση από το έδαφος είναι 200 χιλιοστά και το τελείωμα της οροφής του στο πίσω μέρος, ορίζει και τον coupe χαρακτήρα του νέου Arkana. Παρά την ιδιαίτερη σχεδίαση δεν υστερεί σε χώρους, με τις μόνες δυσκολίες να καταγράφονται στην είσοδο και την έξοδο στις πίσω θέσεις, λόγω της σχεδίασης.
Οδηγώντας
Για την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή μας είχαμε διαθέσιμη τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία κάνει τη δουλειά της με εκπληκτική αξιοπρέπεια, επειδή ο αποτελεσματικά μονωμένος turbo κινητήρας κινεί ακούραστα το Arkana και ο βενζινοκινητήρας με τη ροπή των 260 Nm αποδεικνύεται αρκετός για τα 1.400 κιλά του. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δε λειτουργεί μόνος του, αφού πλαισιώνεται από το νέο ήπιο υβριδικό (mild hybrid) σύστημα των 12 Volt, στο οποίο η μπαταρία ιόντων-λιθίου βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και η γεννήτρια-μίζα βοηθά κατά την επιτάχυνση.
Οπωσδήποτε, μας αρέσει το γεγονός ότι ο υπολογιστής ταξιδιού του Arkana της δοκιμής μας εμφανίζει τιμές κατανάλωσης περίπου οκτώ λίτρων. Η συγκεκριμένη επίδοση θα μπορούσε να μειωθεί ακόμα περισσότερο, αφού αν πάρετε το πόδι σας από το δεξί πεντάλ, έχοντας ήδη επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης "Eco", θα δείτε ένα μικρό πράσινο αυτοκίνητο με ριπές ανέμου στο πίσω μέρος του στην ψηφιακή οθόνη των 10 ιντσών, με τις ολοζώντανες ενδείξεις.
Μια συμπαθητικά σχεδιασμένη ένδειξη ότι το Arkana ταξιδεύει με τον κινητήρα σβηστό, κάνοντας το περίφημο sailing και εξοικονομώντας καύσιμα, ενώ το επίπεδο της άνεσης είναι πάντοτε… γαλλικό. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη συνεργάζεται χωρίς πρόβλημα με τον κινητήρα και αλλάζει τις σχέσεις του διακριτικά.
Εκδόσεις με diesel κινητήρες δεν έχουν προγραμματιστεί, ως περαιτέρω επιλογή, όμως είναι διαθέσιμη η E-Tech 145, που γνωρίζουμε ήδη από το Clio. Η αμιγώς υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμη από τη μεσαία εξοπλιστική γραμμή, Intens, η οποία ξεκινά στη Γερμανία από τα 32.500 ευρώ, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει μια ήπια υβριδική έκδοση 160 PS.
Συμπέρασμα
Το κομψό νέο Renault Arkana αφήνει μία θετική πρώτη εντύπωση. Η σπορ γραμμή δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου συμβιβασμούς, ενώ έχει αποφευχθεί μια πολύ σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης. Και ο χώρος στη δεύτερη σειρά θέσεων είναι εντάξει.