Οδηγούμε Renault Clio E-Tech 140
Διαβάστηκε από 5439 αναγνώστες - 23/2/2021
Η Renault… διακόπτει την… παροχή ρεύματος στο Clio E-Tech! Κανένα πρόβλημα, κινείται και χωρίς αυτό.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι πανταχού παρόν, όπως πανταχού παρούσες είναι και οι plug-in-υβριδικές εκδόσεις. Να φορτίσω εδώ ή να φορτίσω πιο κάτω; Επιδότηση, εκπτώσεις, τα πάντα σχετίζονται σήμερα με την τελική τιμή!
Από την άλλη πλευρά, το κλασικό υβριδικό αυτοκίνητο, χωρίς σύνδεση με πρίζα και χωρίς άγχος για την αυτονομία του είναι κάτι, που σχεδόν έχουμε ξεχάσει. Αυτή είναι λίγο-πολύ η περίπτωση της νεώτερης έκδοσης του Clio, η E-Tech, όπου στην ουσία πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, χωρίς, όμως, πρίζα.
Αυτό, που η Toyota έχει καταφέρει με επιτυχία εδώ και χρόνια στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το Yaris Hybrid, που λανσαρίστηκε στις αγορές το 2012, τώρα το εφαρμόζει και η Renault. Οι Γάλλοι εκμεταλλεύονται το plug-in-hybrid σύστημα κινητήρων από τα Mégane και Captur, ωστόσο αφήνουν τη μεγάλη μπαταρία, επομένως η αμιγώς υβριδική (full hybrid) έκδοση για το Clio είναι έτοιμη. Περνώντας στους αριθμούς, όλα τα παραπάνω σημαίνουν: ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με ισχύ 91 PS, ένας ηλεκτροκινητήρας με 49, καθώς και η μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης με 20 PS. Συνδυαστικά, το αποτέλεσμα είναι 140 υβριδικά PS.
Δεν φαίνεται να έχει γίνει στο μικρό Clio κάποια λανθασμένη κίνηση. Καθόμαστε άνετα στα καθίσματα, που προσφέρουν επαρκή στήριξη, ενώ και οι χώροι στην πίσω πλευρά είναι αρκετά άνετοι. Ο χώρος αποσκευών είναι το μόνο -μικρό- αδύνατο σημείο της έκδοσης E-Tech, αφού η υβριδική τεχνολογία απαιτεί περισσότερο χώρο, με αποτέλεσμα ο όγκος αυτού των αποσκευών να περιορίζεται κατά 86 λίτρα. Έτσι, απομένουν 254 λίτρα αντί 340. Στο εσωτερικό, το παλιότερα πολύπλοκο infotainment αποτελεί παρελθόν και έχει δώσει τη θέση του σε ένα καλά δομημένο σύστημα, το οποίο δεν προκαλεί τόσο πολλές απορίες.
Το αμιγώς υβριδικό Clio λειτουργεί καλύτερα από το αναμενόμενο. Η σχετικά ισχυρή μίζα-γεννήτρια είναι υπεύθυνη για τις ιδανικές στροφές λειτουργίας των κινητήρων, τους οποίους και «συντονίζει» κατά κάποιο τρόπο. Επιπλέον, η τριβή του κιβωτίου ταχυτήτων μειώνεται σημαντικά, γεγονός που βοηθά στην ανάκτηση ενέργειας και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Άλλωστε, στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Clio E-Tech 140 ανακοινώνεται τιμή κατανάλωσης 4,8 λίτρων, ένας αριθμός για τον οποίο… βγάζουμε το καπέλο μας στο μικρό αυτοκίνητο, το οποίο ζυγίζει 1.313 κιλά. Χάρη στην ηλεκτρική υποστήριξη, το Clio παραμένει χαλαρό, ειδικά στην πόλη, το δε σύνολο των κινητήρων του ίσα που γίνεται αισθητό, ενώ η μπαταρία των μόλις 1,2 kWh φορτίζει γρήγορα. Σύμφωνα με την Renault το Clio E-Tech είναι σε θέση να πραγματοποιεί ως και το 80% των μετακινήσεών του μέσα στην πόλη αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι προσανατολισμένο εξ ολοκλήρου στην κύρια περιοχή λειτουργίας του αυτοκινήτου, δηλαδή στην πόλη, αφού είναι πολύ ελαφρύ.
Συμπέρασμα
Το Clio E-Tech 140 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού: την Expression Plus στα 24.990 ευρώ, την Dynamic στα 26.730 ευρώ και την RS-Line στα 27.690 ευρώ.