5 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέο Hyndai i20 N

Διαβάστηκε από 36241 αναγνώστες - 28/4/2021

Επιτρέπεται στα μικρά αυτοκίνητα να το «παίζουν» GTI; Το Hyundai i20 N σε κάθε περίπτωση, αφού τα 204 PS του καταρρίπτουν όλες τις ανησυχίες.

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

«Όλα τα ωραία πράγματα είναι και… αμαρτωλά»! Το Hyundai i20 αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική ενσάρκωση της παραπάνω άποψης. Στην τρίτη έκδοση του Κορεάτη… μπόμπιρα το χαιρόμαστε, επιτέλους, στη σπορτίφ έκδοση N.

Οι οιωνοί έγιναν εντωμεταξύ τόσο ευνοϊκοί, όσο ποτέ άλλοτε, μιας και σε αυτή την κατηγορία δεν υπάρχουν αρκετές -ανάλογα ικανές- εναλλακτικές. Εντάξει, «το διασκεδαστικό Fiesta ST», εξακολουθεί να παραμένει μία από τις πιο καλές προτάσεις, με τη δυναμική πρόσοψη και το χαλαρό πίσω άκρο του. Το VW Polo GTI επιστρέφει επίσης στους δρόμους μετά από τις αλλαγές σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων, αν και εφοδιάζεται μόνο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Για τον ίδιο λόγο, η MINI έπρεπε να περιορίσει την ισχύ του κινητήρα του Cooper S στα 178 PS. Το Ibiza CUPRA; Ανήκει εδώ και πολύ καιρό στην… ιστορία. Το Peugeot 208 GTi; Σταμάτησε να παράγεται μετά από την αλλαγή του μοντέλου και, στη μέση αυτής της… θλίψης, η Hyundai ξεσπά με μια πραγματική έκρηξη: 204 PS, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μία σχεδόν προκλητική πίσω αεροτομή! Ένα εγκάρδιο hot hatch, τι άλλο θα θέλατε;



Σε αντίθεση με το Ford, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων αντλεί τη δύναμή του από τέσσερις κυλίνδρους, αλλά υστερεί ελαφρώς όσον αφορά τη ροπή. Ευτυχώς, όμως, το «τράβηγμα» από τις μεσαίες στροφές δε μας ενοχλεί τόσο, αφού με 6,7 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h ο Κορεάτης βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο. Πολύ ψηλά αναπτύσσει ταχύτητα έως και 230 km/h και, για το κοντό μεταξόνιό του, ο Ασιάτης παραμένει εκπληκτικά χαλαρός.



Στρίβοντας
Το αγαπημένο αγώνισμά του είναι οι αλλεπάλληλες στροφές. Για να το καταφέρουν αυτό, οι Κορεάτες τοποθέτησαν στον μπροστινό άξονα ένα, προαιρετικό, μπλοκέ διαφορικό, χρησιμοποίησαν τροχούς 18 ιντσών, αλλά και δισκόφρενα 320 mm στον μπροστινό άξονα, προκειμένου να έχει (και) αψεγάδιαστη επιβράδυνση. Όλα λειτουργούν θαυμάσια. Μετά από την κορυφή της στροφής «πιάνει» υπέροχα την ευθεία, που ακολουθεί, ενώ μετά από το αρχικό στρίψιμο γυρίζει ελαφρώς και με χάρη το πίσω μέρος επίσης. Μόνο το τιμόνι θα μπορούσε να συμπεριφέρεται λίγο πιο επιθετικά.



Ωστόσο, δεν έχει σημασία, γιατί τουλάχιστον αυτό οφείλεται εν μέρει στα χειμερινά ελαστικά, που τοποθετήθηκαν τη συγκεκριμένη στιγμή του έτους, κατά την οποία υπήρχε πάρα πολύ κρύο (-8°C την ώρα των δοκιμών)!
Στο εσωτερικό, η πίεση στο μπουτόν "Ν" εξασφαλίζει ιδιαίτερα καλή διάθεση και χαμόγελα σε οδηγό και επιβάτες. Ο δείκτης του στροφόμετρου σκαρφαλώνει βαθειά στα κόκκινα, και στη συνέχεια το i20 N… αστράφτει και βροντά κάθε φορά, που ο οδηγός αφήνει ελεύθερο το δεξί πεντάλ. Η Hyundai έχει αποδειχθεί ικανή στη… σχεδίαση του ήχου του κινητήρα, κάτι που βιώσαμε ήδη με το i30 N και, πιο πρόσφατα, με το Kona N. Οι θαυμαστές των εκδόσεων "N" θα τα χαρούν όλα αυτά.

Ολοκληρώνοντας, η Hyundai δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τις τιμές του i20 N ακόμη, αλλά και σε αυτόν τον τομέα θα προσανατολιστούμε πιθανότατα προς το Fiesta ST, το οποίο ξεκινά σήμερα (στη Γερμανία) από τα 25.000 ευρώ.

Συμπέρασμα
Η πρώτη εντύπωση είναι πειστική: ισχυρός ο κινητήρας, επιθετικό το πίσω μέρος και συνολικά δυναμικό στην όψη το i20 N. Και με θερινά ελαστικά η είσοδος στη στροφή θα γίνεται σίγουρα με μεγαλύτερη αμεσότητα.