Οδηγούμε νέο VW ID.4
Διαβάστηκε από 17369 αναγνώστες - 22/12/2020
Με το νέο VW ID.4 έρχεται στους δρόμους ένα μοντέλο, που θα μπορούσε να είναι το ηλεκτρικό Tiguan, καθώς η αυτονομία του, οι χώροι και η άνεση, που παρέχει, είναι απολύτως εντάξει.
Η πολιτική της Ε.Ε., που αφορά στα θέματα του περιβάλλοντος, μας ωθεί στην στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και, σε λίγα χρόνια, όταν θα ψωνίζουμε στο super market, θα φορτίζουμε συγχρόνως και το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο στον φορτιστή που θα υπάρχει στο parking του super market, εξασφαλίζοντας αυτονομία για 50 ή 100 χιλιόμετρα ακόμη. Και θα αναρωτηθούμε: Πώς ήταν παλιότερα τα πράγματα;
Είναι καταπληκτικό αυτό, που σκεφτόμαστε ως δοκιμαστές αυτοκινήτων, την ώρα που κινούμαστε επί 50, 60, 70 χιλιόμετρα τελείως σιωπηρά μέσα στην ύπαιθρο. Καλώς ήλθατε στο νέο ID.4, κάτι σαν το ηλεκτρικό Tiguan της VW.
Η VW κάνει και πάλι πρεμιέρα στην αγορά αυτοκινήτων, μ. Μετά το ID.3, ένα αυτοκίνητο, που δεν απέχει στην ουσία καθόλου από ένα αμιγώς ηλεκτρικό Golf και κυκλοφορεί ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σειρά έχει το ID.4, ένα SUV μήκους 4,58 μέτρων, το οποίο, από πλευράς μεγέθους, κατατάσσεται μεταξύ του Tiguan (4,50 μέτρα) και του Tiguan Allspace (4,70 μέτρα). Το ID.4 είναι προγραμματισμένο να βρεθεί στις εκθέσεις της VW από φέτος και από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, θα είναι διαθέσιμο στους πελάτες της εταιρείας.
Με πλούσιο εξοπλισμό και άνετο εσωτερικό
Επιπλέον, η VW έχει ήδη προετοιμάσει δέκα προκαθορισμένες εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της First Edition. Στην περίπτωσή της διατίθενται standard: σύστημα πλοήγησης, ζάντες 20 ιντσών, φώτα LED, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, βομβητής υποβοήθησης στάθμευσης και θερμαινόμενα καθίσματα. Η VW αποκαλεί τη δυνατότητα, που παρέχει στους πελάτες της, «10 κλικ προς την ευτυχία».
Τα καθίσματα έχουν το κατάλληλο ύψος και η πρόσβαση των επιβατών στο εσωτερικό είναι εύκολη τόσο μπροστά όσο και πίσω. Αυτό, ακριβώς, μας αρέσει στα SUV. Επιπλέον, στο ID.4 τα πάντα είναι λίγο πιο άνετα, επειδή δεν υπάρχει το κεντρικό τούνελ, με αποτέλεσμα να κάθεστε λίγο ψηλότερα και στις πίσω θέσεις, σχεδόν όπως σε έναν… κινηματογράφο. Τα πόδια και το κεφάλι έχουν στη διάθεσή τους άφθονο χώρο. Και, εφόσον κάθεστε στις πίσω θέσεις, μπορείτε να δείτε πού ξεκίνησε η VW να κάνει οικονομία σε ό,τι αφορά τα υλικά, που έχει επιλέξει. Για παράδειγμα, τα πάνελ των μπροστινών θυρών είναι κατά το ήμισυ μαλακά, ενώ από τη μεσαία κολώνα και πίσω ο πήχης του επιπέδου της ποιότητας «κατεβαίνει», όπως επίσης, δυστυχώς, από τη μέση του ταμπλό και προς τα κάτω.
Προτού ξεκινήσουμε τη δοκιμαστική διαδρομή μας, πρέπει να κάνουμε ξεχωριστή αναφορά στο πόσο πολλά πράγματα έχουν περάσει από το κεφάλι των ιθυνόντων της VW. Ένα τόσο μεγάλο βήμα, που ελάχιστα απέχει από την εκ νέου… ανακάλυψη του εαυτού της, δεν έχει ξανασυμβεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με εξαίρεση τα μέσα της δεκαετίας του 1974 και, για την ακρίβεια, το 1974, όταν το πρώτο Golf διαδέχτηκε το Beetle. Ποτέ δεν ήταν τόσο ανοιχτοί και ειλικρινείς στην VW. «
Ναι, έχουμε προβλήματα με το λογισμικό των πολυμέσων μας», μας λέει η Δρ Silke Bagschik, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ για τα e-μοντέλα. «Αυτήν τη στιγμή εγκαθιστούμε το λογισμικό του συστήματος πλοήγησης 2.0, ενώ το Φεβρουάριο κατά τις παραδόσεις του ID.4 στους πελάτες θα υπάρχει διαθέσιμο το 2.1.» Επίσης, η VW έχει δημιουργήσει στο Facebook μια κλειστή ομάδα για τους πρώτους χρήστες του ID.3, ώστε αυτοί να μπορούν να… διαμαρτύρονται εκεί με ευκολία. Οι άνθρωποι της VW θα διαβάζουν κι αυτοί τα σχόλια και θα αντιδρούν αναλόγως. «Σε πολλούς, π.χ. το ωφέλιμο βάρος στο ID.3 φάνηκε πολύ μικρό, εφόσον πρόκειται μόνο για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα. Έτσι, το έχουμε αυξήσει πια από τα 55 στα 75 κιλά», λέει η Δρ Bagschick.
Οδηγώντας
Αναχώρηση! Το δοκιμαστικό μας ID.4 είναι ισχύος 204 PS και διαθέτει τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh. Αργότερα θα υπάρχει επίσης η μικρότερη μπαταρία των 52 kWh, η οποία θα εξασφαλίζει ισχύ 148 ή 170 PS. Ας επιστρέψουμε, όμως, στο «μεγάλο» ID.4: Τα 522 χιλιόμετρα αυτονομίας, κατά WLTP είναι μια… κουβέντα, που φυσικά μένει να δούμε αν ισχύει στη συνέχεια, από τη στιγμή, που θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στο πλαίσιο των δικών μας δοκιμών. Σε κάθε περίπτωση, ο ανεφοδιασμός είναι μία εύκολη υπόθεση, αφού το ID.4 φορτίζεται με 125 kW, κάτι που σημαίνει ότι μετά από 30 λεπτά θα έχετε τη δυνατότητα να καλύψετε άλλα 320 χιλιόμετρα.
Οδηγώντας το ID.4, δεν επιταχύνετε ακατάσχετα ή δεν μετατρέπετε τις στροφές σε… ευθείες, σε καμία περίπτωση, αφού το βάρος, φτάνει τους 2,1 τόνους, εκ των οποίων μόνο οι δώδεκα μονάδες του συστήματος της μπαταρίας ζυγίζουν 493 κιλά. Κατά τη δεκαετία του 1990 το ID.4 θα μπορούσε να λέει ότι «είναι δύο Golf μαζί». Παρόλα αυτά, το συγκεκριμένο e-SUV παραμένει σαφώς διασκεδαστικό, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους του, με δεδομένο ότι οι μπαταρίες του είναι τοποθετημένες μεταξύ των αξόνων του.
Στο ID.4 η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, εκεί που επίσης βρίσκεται και ο κινητήρας, που το βάρος του είναι μόλις 90 κιλά και είναι τόσο μικρό σε όγκο, που θα μπορούσατε να το βάλετε ακόμα και στη τσάντα σας.
Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω concept εξασφαλίζει κατανομή βάρους (εμπρός/πίσω) κοντά στην ιδανική αναλογία της τάξης του 50/50%, ενώ ο κύκλος στροφής στην πόλη φτάνει τα μόλις 10,2 μέτρα. Επιπλέον, στις γρήγορες στροφές το ID.4 δεν παρουσιάζει κλίσεις και οι κινήσεις του αμαξώματός του είναι αρκετά περιορισμένες. Είναι πραγματικά ισχυρό και εντυπωσιάζει με το πόσο σφιχτό, δυναμικό και συγχρόνως άνετο μπορεί να είναι ένα τόσο βαρύ μοντέλο.
Το ID.4, το ηλεκτρικό SUV της VW είναι το δεύτερο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με επαυξημένη πραγματικότητα. Η εκδοχή First Max, που κοστίζει επιπλέον 10.000 ευρώ, ακτινοβολεί τα βέλη πλοήγησης στο παρμπρίζ και, κατ επέκταση, στο δρόμο ακριβώς εκεί, που θα θέλατε να στρίψετε. Επίσης, το ID.4 εφοδιάζεται και με πανοραμική οροφή, όπου η θέα προς τον ουρανό καλύπτεται μόνο από ένα αντηλιακό ρολό, το οποίο αναδιπλώνεται ηλεκτρικά. Γι αυτό, λοιπόν, φίλοι μας της Volkswagen κάντε ξανά έναν έλεγχο στο φωνητικό έλεγχο, ώστε να γίνει κι αυτός καλύτερος πλέον: «Hey ID, άνοιξε το αντηλιακό ρολό!» Έτσι, μετά από δύο δευτερόλεπτα αυτό μετακινείται προς τα πίσω. Οι ιθύνοντες της VW πράγματι μας ακούν.
Συμπέρασμα
Η VW απλώς παρακολούθησε την Tesla για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά τώρα ανάβει το αριστερό φλας της, για να προσπεράσει τη δεύτερη. Το ID.4 μας εντυπωσίασε με το χώρο, την οδική συμπεριφορά, την αυτονομία και τη λογική τιμή του. Οι τιμές στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 46.800 ευρώ, τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνονται αρκετά πλούσιος εξοπλισμός.