6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέο Volvo XC40 Recharge P8

Διαβάστηκε από 10371 αναγνώστες - 2/3/2021

Μία ακραία εκτός δρόμου περιήγηση με ένα ηλεκτρικό SUV. Μπορεί το Volvo XC40 P8 να τα καταφέρει όχι μόνο με το ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και με τη λάσπη;

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Ακούς τη φύση, τη λάσπη να πιτσιλάει δεξιά κι αριστερά, τα πουλιά να τιτιβίζουν και τα φύλλα των δέντρων να θροΐζουν. Οδηγείς το SUV σου με προσοχή και στρίβεις με άνεση στην είσοδο της καμπής πίσω από ένα έλατο με παχύ κορμό, γιατί κανένας πεζοπόρος δε θα σας ακούσει εκεί να έρχεστε, όπως και κανένας δασονόμος. Στη συνέχεια, επανέρχεστε σε αυτό, που ξέρετε τόσο καλά να κάνετε: full γκάζι! Το πίσω μέρος του SUV γλιστρά με ευκολία στο λασπωμένο έδαφος. Μην αγχώνεστε, όμως, γιατί η τετρακίνηση θα σας βοηθήσει, αν και κινείστε σχετικά γρήγορα για τα δεδομένα της εκτός δρόμου οδήγησης. Στο τέλος, αφήνετε το XC40 να… ξεκουραστεί και να χαλαρώσει, αλλά το μόνο που ακούγεται είναι η... σιωπή.



Τετρακίνηση και 408 «ηλεκτρικά» άλογα!
Εδώ στην εξοχή, που βρεθήκαμε, έχουμε μαζί μας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (με μπαταρία) της Volvo. Έχουμε δει ήδη κάτι αντίστοιχο από τη θυγατρική φίρμα μάρκα της Volvo, την Polestar, από την οποία προέρχεται ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου (εξ ου και το "P" στο όνομα του XC40), που τα περιλαμβάνει όλα: μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, με έναν κινητήρα 204 PS σε κάθε άξονα, συνδυαστική ισχύ 408 PS και ροπή 660 Nm. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα, ενώ, όπως σε κάθε Volvo, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Ωστόσο, ανακύπτει το ερώτημα: Μήπως τα Watt κοστίζουν στην τελική ταχύτητα; Η πρώτη απάντηση είναι αποκαλυπτική: «Το Volvo έχει αρκετά αυξημένη κατανάλωση ρεύματος: στον κύκλο κατανάλωσης της AUTO BILD καταγράψαμε 29,0 kWh/100 km.

Η Volvo, όμως, έχει ήδη ανακοινώσει δύο σημαντικές τιμές: η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 190 χιλιοστά και το μέγιστο διαχειρίσιμο βάθος ενός υδάτινου κωλύματος φτάνει τα 450 χιλιοστά. Εμπρός, λοιπόν, για ένα… τρίαθλο, διαφορετικό σε σχέση με ό,τι γνωρίζαμε έως σήμερα! Πρόκειται για μια μάχη σε τρία τερέν: αρχικά, λοιπόν, απαιτείται εξαιρετικά γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο, στη συνέχεια σε μία ιδιαίτερα απαιτητική εκτός δρόμου πίστα και στο τέλος μια εξαιρετικά γρήγορη επαναφόρτιση.



Ας αρχίσει το Τρίαθλο!
Φορτίσαμε, λοιπόν, πλήρως την μπαταρία και βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο, για την ακρίβεια, στον Α24 από το Αμβούργο προς το Βερολίνο. Ήδη στη λωρίδα επιτάχυνσης, ξέρετε, την πιο αριστερή όλων, εντυπωσιάζεσαι από την πυγμή του SUV, παρά το βάρος του των σχεδόν 2,2 τόνων. Στο XC40 Recharge P8, όμως, δεν υπάρχει καθόλου ένα "sport" πρόγραμμα οδήγησης, όπως σε πολλά άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Μετά από μια απόσταση, που μας φάνηκε να έχει μήκος μόλις… 100 μέτρων στον αυτοκινητόδρομο, το ψηφιακό ταχύμετρο έδειξε κιόλας 180 km/h, αργότερα, μάλιστα, ακόμα και 184! Προσοχή, λοιπόν, και τα μάτια σας στο δρόμο. Επειδή σας ενδιαφέρει η τρέχουσα κατανάλωση, καθώς και ο τρόπος, με τον οποίο η ένδειξη (η «ράβδος») για το επίπεδο της ενέργειας της μπαταρίας… λιώνει σε γρήγορη κίνηση. Φυσικά, θα παρατηρήσετε ότι το Volvo δεν υποδεικνύει αρχικά την αυτονομία σε χιλιόμετρα, αφού η εν λόγω τιμή εμφανίζεται (και ως προειδοποίηση) μόνο όταν η υπολειπόμενη αυτονομία είναι μόλις 60 χιλιομέτρων. Προτού συμβεί αυτό, οι υπολογισμοί, που γίνονται από τον οδηγό, μπορούν με ευκολία να τον μπερδέψουν.

Η κίνηση στο δρόμο αυξάνεται, μετά από 63,2 χιλιόμετρα η μέση ταχύτητα είναι ακριβώς 130 km/h. Η κατανάλωση, σύμφωνα με τον υπολογιστή του οχήματος, έφτασε τα 49,3 kWh ανά 100 km. Το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υποχώρησε κατά τι περισσότερο από το μισό της (από το 80 έως το 36%) μέσα σε 30 λεπτά. Πολλοί οδηγοί θα μπορούσαν να κάνουν την παρακάτω σκέψη: «είναι διασκεδαστικό για λίγο, αλλά τελικά δεν έχει νόημα.»



Επομένως, ας επιστρέψουμε καλύτερα στην εξοχή, εκεί, δίπλα στο δάσος, σε ένα χωματόδρομο, με το νερό να είναι βρώμικο και βαθύ. Επιβιώνει το αυτοκίνητο από τη δοκιμασία μεταξύ της ηλεκτροκίνησης και του βάθους του υδάτινου κωλύματος; Μπορεί αυτό το Volvo να τα καταφέρει τόσο με την ηλεκτρική ενέργεια όσο και με τη λάσπη; Μπορεί! Και όχι μόνο μία φορά. Μπορείτε επαναλαμβανόμενα να οδηγήσετε το βαρύ SUV μέσα στα… καφέ νερά, σχηματίζοντας μπροστά σας το τοξοειδές κύμα. Το όχημα, από την πλευρά του, συμμετέχει κι αυτό, διασκεδάζοντας και κάνοντας τον εαυτό του βρώμικο. Το πρόγραμμα της εκτός δρόμου οδήγησης ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, προσομοιώνοντας μια πιο κοντή σχέση μετάδοσης, η οποία στα 40 km/h απενεργοποιείται. Θα έπρεπε να το δοκιμάζει κανείς αυτό, αλλά δε χρειάζεται να το κάνει σε καθημερινή βάση.



Μερικές φορές το ηλεκτρικό Volvo γίνεται ακραίο με έναν όχι τόσο ευχάριστο τρόπο, καθώς ενοχλεί σε μεγάλο βαθμό όταν κινείται πάνω σε πλακόστρωτα με 30-40 km/h και «ζουζουνίζει» μέσα στα αυτιά των επιβατών του. Επίσης, εφοδιάζεται με ένα πολύ κοντό καλώδιο φόρτισης, επομένως θα πρέπει να βρεθείτε πολύ κοντά στο φορτιστή, έχοντας κινηθεί προς αυτόν πάντοτε με την όπισθεν, αφού η υποδοχή της πρίζας βρίσκεται στο πίσω μέρος του e-SUV και αριστερά. Σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών της AUTO BILD, η πραγματική αυτονομία είναι 258 χιλιόμετρα, είναι δηλαδή κατά 37% μικρότερη σε σχέση με τις προδιαγραφές του εργοστασίου, που αναφέρονται σε έως και 411 χιλιόμετρα. Βέβαια, είναι και εξαιρετικά ακριβό. Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έφτασε (στη Γερμανία) τα 71.475 ευρώ. Παρόλ αυτά, το XC40 P8 ξεκινά στην ίδια αγορά πλέον με λιγότερο από 60.000 ευρώ.



Φορτίζει τόσο γρήγορα όσο υπόσχεται;
Πήγαμε, λοιπόν, σε ένα ταχυφορτιστή της Ionity με το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας ακριβώς στο 20%. Έξω είχε κρύο, αλλά η μπαταρία ήταν ζεστή. Βάλαμε, λοιπόν, το παχύ καλώδιο στο φορτιστή και ξεκινήσαμε την καταγραφή των σημειώσεών μας. Μέσα σε 38 λεπτά φτάσαμε στο 80% της φόρτισης. Έτσι, θα λέγαμε με βεβαιότητα ότι είναι πολύ γρήγορο, αν όχι εξαιρετικά γρήγορο. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, «δώσαμε» στο ηλεκτρικό Volvo μια εξαιρετικά απαιτητική μέρα, μέσα στις λάσπες και τα νερά.