Το Volvo XC40 P8 Recharge ακούγεται περίπλοκο με το όνομά του, αλλά είναι πολύ απλό: πρόκειται για το μικρομεσαίο SUV της Volvo με ηλεκτροκινητήρα και μπόλικη δύναμη.
Η προέλευση είναι σημαντική. Στη Volvo οι ιθύνοντες και οι εργαζόμενοι είναι περήφανοι, που είναι μία σουηδική εταιρεία, ακόμα κι αν ο ιδιοκτήτης είναι από την Κίνα και το νέο ηλεκτροκίνητο XC40 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής της φίρμας στο Βέλγιο. Δηλαδή, δεν έχει ούτως ή άλλως αρκετά σουηδικά γονίδια; Βλέπετε, ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, που έχει σαν αποτέλεσμα τέτοιες απόπειρες πολύ μεγάλου βεληνεκούς. Περί τίνος ακριβώς πρόκειται, όμως, όταν γίνεται λόγος για το XC40 Recharge P8;
Ας ξεκινήσουμε με την κλειστή γρίλια στην πρόσοψη, που κάνει το ηλεκτρικό XC40 να ξεχωρίζει από τα συμβατικής τεχνολογίας… αδέρφια του. Από την πλευρά του, πάντως, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παρέχει συναισθήματα ευχαρίστησης στους φίλους της ηλεκτροκίνησης, όταν ο οδηγός του ανοίγει το μπροστινό καπό, αφού από κάτω υπάρχει απλά ένας μικρός χώρος αποσκευών, που παραπέμπει στα πισωκίνητα μοντέλα της Porsche.
Η εκκίνηση γίνεται χωρίς διακόπτη!
Η πρώτη έκπληξη ήρθε για εμάς με το ξεκίνημα της οδήγησης αυτού του XC40: Δεν υφίσταται πλέον διακόπτης έναρξης λειτουργίας του κινητήρα. Με το κλειδί στην τσέπη σας, απλώς απομακρύνεστε από τη θέση στάθμευσης, που είχατε καταλάβει, εφόσον, βέβαια, γνωρίζετε την ιδιαιτερότητα του Volvo, ότι πρέπει δηλαδή να πατήσετε τους διακόπτες "D" ή "R" δύο φορές. Η χωρητικότητα της μπαταρίας των περίπου 78 kWh φαίνεται πως είναι η σωστή, καθώς το VW ID.4 ή το Tesla Model Y χρησιμοποιούν μπαταρίες παρόμοιας χωρητικότητας. Στην περίπτωση της Volvo, μάλιστα, οι μπαταρίες προέρχονται από την LG.
Μια περαιτέρω έκπληξη κρύβει το menu λειτουργίας των συστημάτων στην κεντρική οθόνη, χωρίς το οποίο δε λειτουργεί τίποτα στο Volvo: Για παράδειγμα, υπάρχει ένα πρόγραμμα «οδήγησης εκτός δρόμου», το οποίο ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης κατωφέρειας και μιμείται στην ουσία μια πιο κοντή σχέση μετάδοσης, ώστε το XC40 να επιβραδύνει με τον κινητήρα του.
Επιπλέον, η Volvo ανακοινώνει ένα βάθος διάσχισης υδάτινου κωλύματος για αυτό το e-τετρακίνητο της τάξης των 450 mm, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο. Το «εκτός δρόμου» πρόγραμμα απενεργοποιείται, όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβαίνει τα 40 km/h. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει τα 190 mm, είναι η χαρακτηριστική τιμή ενός SUV, που είναι αρκετή για την υπέρβαση των περισσότερων περασμάτων μέσα σε ένα δάσος. Η χρήση των διάφορων συστημάτων μέσω της κεντρικής οθόνης αφής, όπως και του infotainment, που παρέχεται από την Google, έχει βελτιωθεί στη λεπτομέρεια σε σύγκριση με το plug-in-XC60. Η διαδικασία σύζευξης με το κινητό τηλέφωνο δεν ολοκληρώνεται πλέον με την εντολή «τέλος», που μπερδεύει, αλλά με τη φράση «ολοκλήρωση», η οποία είναι λιγότερο συγκεχυμένη.
Επιτάχυνσης supercar!
Η πιο σημαντική εμπειρία κατά την οδήγηση ενός τέτοιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η επιτάχυνση: η τιμή των 4,9 δευτερολέπτων, που ανακοινώνει η Volvo, για το σπριντ από στάση έως τα 100 km/h φαίνεται αξιόπιστη. Οι ελιγμοί προσπέρασης ολοκληρώνονται όπως με μια μοτοσικλέτα, αλλά σε γρήγορη κίνηση. Η ροπή των 660 Nm ωθεί το XC40 προς τα εμπρός τόσο έντονα, που ο οδηγός νιώθει την τάση της τετρακίνησης για ευθεία πορεία στο τιμόνι, το οποίο θα ήταν καλό να συγκρατιέται επιμελώς! Το Recharge-Volvo σας βάζει στον πειρασμό να επιταχύνετε, αλλά και να στρίψετε με τόλμη, αφού η μπαταρία κάτω από το πάτωμα του οχήματος κατανέμει το βάρος του σχεδόν ιδανικά.
Λίγη συνήθεια απαιτεί το πρόγραμμα του ενός πεντάλ. Όταν είναι ενεργοποιημένο, το Volvo ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, αν και στην πόλη το σύστημα φρενάρει τόσο έντονα, που ο οδηγός δεν μπορεί να απαλλαγεί από το φόβο της πρόκλησης μιας σύγκρουσης στο πίσω μέρος του οχήματος, αν το δεξί πεντάλ αφεθεί από το πόδι του οδηγού απότομα, κάτι που αποδεικνύεται ενοχλητικό.
Οι Σουηδοί δεν έχουν ξεχάσει τους ιδιοκτήτες οι οποίοι μερικές φορές πρέπει να ρυμουλκήσουν κάτι. Έτσι, το μέγιστο ρυμουλκούμενο βάρος είναι της τάξης των 1.500 κιλών, σε αντίθεση με ένα Tesla Model 3 που μπορεί να τραβήξει μόνο 1.000 κιλά. Βέβαια, κατά τη διαδικασία της ρυμούλκησης η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαντλείται σε χρόνο ρεκόρ. Στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή μας, όπου κινηθήκαμε κατά 70% στο επαρχιακό δίκτυο με υψηλή ταχύτητα και κατά 30% στην πόλη, σημειώσαμε χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την τιμή, που ανακοινώνει η Volvo: 23,8 kWh/100 km. Κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, βέβαια, η κατανάλωση είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί απότομα για προφανείς λόγους.
Σε ό,τι αφορά την άνεση κατά την οδήγηση, ισχύει ό,τι έχει ήδη γραφτεί για το XC40: Συνολικά, μόνο μικρές κακοτεχνίες της ασφάλτου γίνονται αισθητές, ενώ οι επιβάτες τις νιώθουν κάπως λιγότερο στο Recharge λόγω του υψηλότερου βάρους του. Παραμένουν, επίσης, καλά τα καθίσματα χάρη στο μεγάλο εύρος των ρυθμίσεών τους.
Ας περάσουμε στα μειονεκτήματα: αυτό το αυτοκίνητο είναι βαρύ, καθώς κενό ζυγίζει 2.188 κιλά. Η diesel έκδοση ζυγίζει 400 κιλά λιγότερο, ενώ η τιμή του (στη Γερμανία) είναι 60.437 ευρώ. Αυτό το SUV, όμως, είναι πλήρες, αφού ένας τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής, που καθορίζει την ταχύτητα της φόρτισης, είναι standard, κάτι που φυσικά δεν είναι αυτονόητο.
Παρεμπιπτόντως, το XC40 κοστίζει περισσότερο από το τεχνολογικά συγγενές ηλεκτρικό sedan Polestar 2 της ίδιας εταιρείας, το οποίο πωλείται μόνο μέσω διαδικτύου, μια επιλογή των Σουηδών και των… Κινέζων, η οποία εξοικονομεί κάποια έξοδα.
Συμπέρασμα
Το XC40 P8 Recharge παραμένει στην καρδιά ένα πραγματικό Volvo: με εξαιρετική σχεδίαση, ποιότητα και υψηλό επίπεδο άνεσης. Πλέον εφοδιάζεται και με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, αλλά η τιμή του παραμένει υψηλή ακόμα και μετά την αφαίρεση του περιβαλλοντικού bonus.