Αποκλειστικό: Οδηγούμε πρώτοι το Hyundai Ioniq 5 N
16/3/2023
Στην ευθεία όλα τα ηλεκτρικά είναι γρήγορα, όμως με το Ηyundai Ioniq 5 N, η ευθεία είναι μόνο ένα κομμάτι ασφάλτου που ενώνει δυο στροφές. Το οδηγήσαμε σε πίστα πάγου στη Σουηδία και ακόμα δεν μας έχει πέσει.. η αδρεναλίνη.
To Ηyundai Ioniq 5 N ηλεκτρίζει τα θερμικά
Τα μοντέλα Ν της Hyundai έχουν ήδη γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία της κορεάτικης εταιρείας. Το i20 N, το i30 N και το Kona N είναι οι αγωνιστικοί εκπρόσωποι των θερμικών κινητήρων, αλλά με τη ηλεκτροκίνηση να είναι ήδη εδώ, δεν θα μπορούσε η Hyundai να μην βάλει το «μαγικό γράμμα» και σε κάποιο μοντέλο της που κινείται αποκλειστικά με ρεύμα. Τον δύσκολο αυτό ρόλο ανέλαβε να βγάλει εις πέρας το Ioniq 5 που ήδη έχει κερδίσει το καταναλωτικό κοινό.
Το μοντέλο εξελίχθηκε και καμουφλαρισμένο ταξίδεψε στην παγωμένη πίστα του Arjeplog στη Σουηδία, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του και να ανακαλύψουμε «τι ψάρια πιάνει», έστω και στο περιορισμένο χρόνο που είχαμε. Αυτό που μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της εταιρείας είναι ότι η ιπποδύναμη του ξεπερνάει τους 585 ίππους του «αδελφού» Kia ΕV6 GT. Η αυξημένη ισχύς υποδεικνύεται και από τις μεγάλες μπροστινές δισκόπλακες, που εδώ φτάνουν σε διάμετρο τα 400 χιλιοστά, 20 περισσότερα από το Kia.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Φτιαγμένο για πίστα!
Αν και η σύγκριση μεταξύ των δυο μοντέλων είναι αναπόφευκτη, οι άνθρωποι της Hyundai αρνιούνται ότι έχουν κάποια οδηγική επαφή. Το EV6 είναι απλώς ένα Gran Turismo μοντέλο για ταξίδια και βόλτες, ενώ το Ioniq 5 N, παρά τους 2 τόνους του, είναι ικανό να μπει στην πίστα και να κοντράρει σχεδόν ότι βρει μπροστά του.
Βέβαια για να γίνει αυτό, οι μηχανικοί της κορεάτικης μάρκας έχουν εξελίσσει και τοποθετήσει αρκετά πρόσθετα στοιχεία, όπως σύστημα για γρήγορη ψύξη της μπαταρίας. Όσο πιο κρύα, τόσο περισσότερα περιθώρια έχετε για να την πιέζετε στα όρια. Ενημερωτικά η χωρητικότητα της φτάνει τα 77,4kWh, επιτρέποντας στο μοντέλο να κάνει δεκάδες γύρους μέχρι να χρειαστεί φόρτιση.
Δεν θα εκφέρουμε άποψη όσον αφορά το πλαίσιο, αφού ακόμα το μοντέλο είναι στη προπαραγωγή και το έδαφος που οδηγήσαμε κάτι παραπάνω από ολισθηρό. Πάντως το τιμόνι και τα φρένα δεν έχουν καμία σχέση με την ελαφριά αίσθηση που μας άφησε ο «πολιτικός» αδερφός του, ενώ όλη η φιλοσοφία του αυτοκινήτου είναι πιο σκληρή, δείχνοντας ότι οι Κορεάτες έχουν πάρει σοβαρά την εξέλιξη του Ioniq 5 Ν.