H καταιγιστική επιτάχυνση δεν αποτελεί πρόβλημα για τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά το νέο Ioniq 5 N θα πρέπει να εντυπωσιάσει και στην πίστα, όπου οι απαιτήσεις είναι σαφώς μεγαλύτερες. Οδηγούμε το πρωτότυπο στο Nürburgring και χάνουμε τα λόγια μας!
Για πολλούς, τα σπορ αυτοκίνητα και η ηλεκτροκίνηση είναι 2 έννοιες που δεν ταυτίζονται ακόμη. Παρόλο που έχουμε δει από πρώτο χέρι τη δύναμη της Porsche Taycan Turbo S και τις δυνατότητες του Rimac Nevera, η γοητεία που ανέβλυζαν δεν ήταν ακόμη τέλεια. Μέχρι που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Hyundai Ioniq 5 N στην πίστα του Nürburgring, όπου βάλθηκε να μας αλλάξει όλη την κοσμοθεωρία για τα ηλεκτρικά μοντέλα και τα κατάφερε!
Το πρωτότυπο Hyundai Ioniq 5 N το είχαμε οδηγήσει και στη Σουηδία στις αρχές του έτους, στην καλυμμένη με χιόνι και πάγο πίστα του Arjeplog. Τώρα ήρθε η ώρα να δούμε τι «ψάρια πιάνει» και στην στεγνή ασφάλτινη πίστα, σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες και με πολύ πιο απαιτητικές στροφές και τεχνικά κομμάτια. Το μόνο που έχει μένει ίδιο από την πρώτη μας οδήγηση είναι το καμουφλάζ, το οποίο οι Κορεάτες δεν πρόκειται να αφαιρέσουν πριν το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood που θα γίνει 13 με 16 Ιουλίου.
Με 600 ίππους και τεχνολογίες πίστας
Με την πρώτη ματιά, πιθανότατα θα σκεφτείς ότι είναι μια παραλλαγή του Kia EV6 GT με «κάλυμμα» Hyundai, αφού τα 2 μοντέλα εφοδιάζονται σχεδόν με τις ίδιες τεχνολογίες και μάλιστα χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα E-GMP. Όποιος όμως γνωρίζει τον Albert Biermann, τον άνθρωπο που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία των Ν μοντέλων, ξέρει ότι δεν αρκείται σε εξαγορές και συνέργειες. Αν και τα δύο αδερφικά μοντέλα είναι τεχνικά περίπου ίδια, από πλευράς ισχύος το Hyundai έχει 15 ίππους παραπάνω από το Kia, αγγίζοντας τους 600 ίππους έναντι των 585 του EV6, επιτρέποντας στο Ioniq 5 N να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δλ.
Επιπλέον, το μοντέλο της Hyundai, παρά το βάρος του που ξεπερνά τους δύο τόνους, υποτίθεται ότι έχει κατασκευαστεί για να διαπρέπει μέσα σε πίστες και για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί έχουν προβεί σε μια σειρά από βελτιώσεις, όπως η ψύξη της μπαταρίας. Σύμφωνα με την θεωρία, όσο πιο κρύα η μπαταρία, τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις και μεγαλύτερα τα περιθώρια για να γράψει καλούς χρόνους στην πίστα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας θα φτάνει έως και 77,4 KWh, ενώ θα διαθέτει τεχνολογία 800 volt, κάτι που θα της επιτρέπει να γεμίζει από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά όταν συνδέεται σε ταχυφορτιστή.
Με εικονικό συμπλεκτάρισμα και οδηγικό mode «αντοχής»
Για μεγαλύτερη αντοχή στην πίστα, το οδηγικό mode «N Durance Mode» περιορίζει τα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν χρειάζονται, τιθασεύει τις αυξομειώσεις στη ροή του ρεύματος και ταυτόχρονα προσαρμόζει την ανάκτηση ενέργειας, ώστε να κάνει τη δουλειά της χωρίς αρνητικές συνέπειες στην οδική συμπεριφορά και στους χρόνους. Μάλιστα ο Albert Biermann αναφέρει ότι μπορείς εύκολα να βρίσκεσαι πάνω από 20 λεπτά με τέρμα γκάζι στην πίστα του Nürburgring και να μην αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα με την αυτονομία.
Επίσης αν το επιθυμεί ο οδηγός το Hyundai Ioniq 5 N μπορεί να αλλάζει εικονικά σχέσεις ταχυτήτων με μια σύντομη διακοπή της ισχύος στον «κόφτη», προσομοιώνοντας τον ήχο του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη που βρίσκεται στα μοντέλα N. Αν τραβήξεις κι αφήσεις και τα δύο paddles ταυτόχρονα θα φας μια γερή κλωτσιά ροπής, αφού ουσιαστικά συμπλεκτάρει εικονικά ο ηλεκτροκινητήρας, γεγονός που προκαλεί ένα δυναμικό κι ανελέητο σπινάρισμα των τροχών, κάτι που βοηθάει αν θέλεις να driftαρεις (ναι, το κάνει κι αυτό).