Το Opel Astra Electric φαντάζει το ιδανικό αυτοκίνητο για να μυηθεί κάποιος στην αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση. Τόσο απλό και εύχρηστο όσο ένα «κανονικό» Astra, αλλά με σαφώς περισσότερη άνεση.
Αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν με διαστημόπλοια μπροστά στα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φαίνονται διαφορετικά και περίπλοκα στη λειτουργία τους ή τουλάχιστον απαιτούν μεγαλύτερη εξοικείωση. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με το Opel Astra Electric, το οποίο μοιάζει «γήινο», αφού αυτός ήταν ο στόχος του: να κάνει την ηλεκτροκίνηση εύκολη προς όλους. Με απλά λόγια, το αμιγώς ηλεκτρικό Astra έχει ήδη πετύχει, αφού είναι αυτοκίνητο που ναι μεν κινείται με ρεύμα, αλλά δεν είναι φαντεζί ή έχει υπερβολικά στοιχεία που το κάνουν άγνωστο στο μάτι.
Μοιάζει με το θερμικό
Το Opel Astra Electric δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από το «κανονικό» Astra και μάλιστα είναι χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα (Modular Multi-Energy Platform) που «πατάνε» τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό ρίχνει αρκετά το κόστος παραγωγής επειδή η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση βγαίνει από την ίδια γραμμή παραγωγής με την θερμική, αλλά δεν υπάρχει κάποιο κέρδος στο κομμάτι της ευρυχωρίας.
Το αντίθετο μάλιστα, αφού ο χώρος αποσκευών συρρικνώνεται από τα 422 λίτρα στα 352, μείωση που όμως είναι διαχειρίσιμη σε σχέση με άλλα μοντέλα, αφού εδώ η μπαταρία τοποθετείται κάτω από τις μπροστά και πίσω θέσεις του οχήματος και όχι στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ
Ισορροπημένο σε όλους τους τομείς το Opel Astra Electric
Επίσης το εσωτερικό μοιάζει αρκετά με τα θερμικά μοντέλα, ο επιβάτης θα νοιώσει οικεία από την πρώτη στιγμή που θα κάτσει στο αριστερό κάθισμα, ενώ δεν απαιτήσει κάποια περίεργη ρύθμιση. Το μόνο διαφορετικό που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να βάλει τον επιλογέα ταχυτήτων στην ένδειξη B.
Σε αυτή την επιλογή, το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του όταν αφήσεις το πόδι από πεντάλ του γκαζιού, ανακτώντας ταυτόχρονα ενέργεια. Σίγουρα δεν θυμίζει συστήματα one-petal όπου η μείωση της ταχύτητας είναι έντονη, αλλά αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα και με προνοητικότητα μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό από μερικά πατήματα του φρένου. Εξάλλου και η Opel ήθελε το συγκεκριμένο σύστημα να δουλεύει ισορροπημένα και αρμονικά, κι όχι να είναι «ακραίο».
Το Opel Astra Electric είναι ελαφρύ για την κατηγορία του
Με βάρος λίγο κάτω από 1,7 τόνους, το Astra Electric ζυγίζει 100 κιλά λιγότερα από ένα αντίστοιχο VW ID.3, κάτι που μπορεί να μην ακούγεται τόσο εντυπωσιακό, αλλά γίνεται αμέσως αντιληπτό στο χειρισμό. Το γερμανικό μοντέλο είναι ελαφρύ σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα και αυτό φαίνεται και στο κομμάτι της άνεσης, με το σύστημα αναρτήσεων να μην ζορίζεται από το υπερβολικό βάρος.
Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες μπορεί να περάσουν κάποιες περίεργες δονήσεις στο εσωτερικό, και εκτός από το θόρυβο των ελαστικών, η καμπίνα παραμένει ήσυχη ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο κινείται με 130 χλμ./ώρα.