
Οδηγούμε το ανανεωμένο Skoda Octavia 1,5 TSI mHEV Sportline
Φρεσκαρισμένη και σπορτίφ εμφάνιση με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέες ζάντες.
Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ καθίσματα και οθόνη αφής 13 ιντσών.
Στο δρόμο έχει άριστη οδηγική συμπεριφορά με σπορ DNA.
150 άλογα και 250 Nm ροπής από τον 1,5λιτρο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται με τεχνολογία ήπια υβριδικού συστήματος
Στα χέρια μας βρέθηκε η ανανεωμένη έκδοση του δημοφιλούς τσέχικου sedan, το οποίο μας επιβεβαίωσε την εξέλιξη του από ένα απλό οικογενειακό αυτοκίνητο σε ένα δυναμικό όχημα που απευθύνεται και σε πιο απαιτητικούς οδηγούς. Η Skoda φρόντισε να ανανεώσει το Octavia τόσο σε εμφάνιση και εσωτερικό, όσο και στην απόδοσή του και τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, το μοντέλο που οδηγήσαμε στην έκδοση Sportline, εξοπλίζεται με έναν 1.500άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα. Το σύνολο αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, με την δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Το σύστημα περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα 48V που υποστηρίζει το αυτοκίνητο κατά την έντονη επιτάχυνση και κατά τη λειτουργία «sailing» (λειτουργία που αποσυνδέει προσωρινά τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι). Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Octavia με βάρος 1.415 κιλά, καταφέρνει να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,7 δλ., ενώ το κοντέρ του θα τερματίσει στα 229 χλμ.ώρα. Αντίστοιχα, στις ρεπρίζ χρειάζεται για τα 60-100 χλμ./ώρα 4,7 δλ., ενώ για να επιταχύνει από τα 80-120 χλμ./ώρα απαιτεί 6 δλ..
Φρεσκαρισμένη και σπορτίφ εμφάνιση με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέες ζάντες
Στο κομμάτι της εμφάνισης, το facelift περιλαμβάνει νέους προβολείς LED, επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω που αυξάνουν το συνολικό μήκος κατά εννέα χιλιοστά (πλέον αγγίζει τα 4.689 χλστ.), καθώς και νέες επιλογές χρωμάτων και νέα σχέδια ζαντών. Η έκδοση Sportline ξεχωρίζει με τα αεροδυναμικά πτερύγια στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα και το σπόιλερ στο πίσω καπό, ενώ το προαιρετικό χρώμα Mamba Green του εικονιζόμενου αυτοκινήτου παραπέμπει στην ισχυρή έκδοση RS, δίνοντας μία ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση στο Octavia. Στο σύνολο, η Skoda επιχειρεί να δώσει έναν σπορ και άγριο χαρακτήρα στο οικογενειακό sedan, κάτι το οποίο το καταφέρνει σε σημαντικό βαθμό.
Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ καθίσματα και οθόνη αφής 13 ιντσών
Το εσωτερικό της Octavia Sportline εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής και τα υλικά υψηλών προδιαγραφών. Τα σπορ καθίσματα, επενδυμένα με ανακυκλωμένο ύφασμα και τεχνητό δέρμα, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη μέχρι την περιοχή των ώμων. Το τιμόνι τριών ακτίνων με δερμάτινη επένδυση, τα πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες σε κάρμπον και γυαλιστερό μαύρο χρώμα, σου δίνουν περισσότερο την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα στη σκληροπυρηνική έκδοση RS, παρά στο συμβατικό μοντέλο. Επιπλέον στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε σύστημα infotainment, βασισμένο στο λειτουργικό Android OS, με οθόνη 13 ιντσών που διαθέτει πλοήγηση και πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Στο δρόμο έχει άριστη οδηγική συμπεριφορά με σπορ DNA
Χάρη στην εξαιρετική συνεργασία του κιβωτίου ταχυτήτων με τον κινητήρα, το Octavia βγάζει τη δύναμή του στο δρόμο ομαλά δίχως να παρουσιάζει απρόβλεπτες συμπεριφορές. Μέσα από διάφορα προγράμματα οδήγησης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει την απόκριση του τιμονιού και γκαζιού, προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάμεσα σε άνετη ή πιο σπορ. Η έκδοση Sportline στέκεται 15 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, με τη σπορ ανάρτηση να κάνει άψογα τη δουλειά της, με εξαίρεση τις πολύ γρήγορες στροφές όπου γέρνει ελαφρά.
Αναφορικά με την τιμή της ανανεωμένης Octavia, η βασική έκδοση Essence με τον 1.500άρη TSI και 116 άλογα, ξεκινάει στη χώρα μας από τα 27.200 ευρώ. Για την έκδοση Sportline, οι υποψήφιοι αγοραστές θα χρειαστεί να ξοδέψουν 39.350 ευρώ.