Η Mazda επιθυμεί να κάνει το δικό της ταξίδι στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα όσο το δυνατόν ελαφρύτερο μοντέλο. Το νέο MX-30 κάνει την αρχή!
Η Mazda συνεχίζει να κάνει τις προσπάθειές της να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες προκλήσεις κάπως διαφορετικά. Αυτή τη φορά μάλιστα, με το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα. Ενώ σχεδόν όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κάνουν έναν αγώνα αυτονομίας, η Mazda υποστηρίζει ότι όλα αυτά είναι μια ανοησία! Ειδικά για το περιβάλλον.
Γι αυτό το λόγο το μήκους 4,40 μέτρων νέο Mazda MX-30 διαθέτει μια συγκριτικά μικρή μπαταρία 35,5 kWh, η οποία ζυγίζει λίγο πάνω από 300 κιλά και θεωρητικά παρέχει αυτονομία 200 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τη μέθοδο WLTP. Η Mazda έχει υπολογίσει με ακρίβεια ότι αυτός είναι ο καλύτερος δυνατός συμβιβασμός, από την παραγωγή έως την ανακύκλωση, σε σχέση με το οικολογικό αποτύπωμα. Οι Ιάπωνες ονομάζουν όλη αυτή τη διαδικασία "rightsizing". Φυσικά, πίσω από αυτό υπάρχει και ένα μέρος του marketing, αν και σε κάθε περίπτωση, η προσέγγιση του κύκλου ζωής είναι ενδιαφέρουσα.
Από τη θεωρία ας περάσουμε στο αυτοκίνητο
Η Mazda σκέφτεται κι εδώ πολύ εναλλακτικά. Οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών του MX-30 αποτελούνται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, ενώ στην αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, η οποία είναι από μόνη της ένα μικρό έργο τέχνης, υπάρχει φελλός από φλοιό δέντρων. Ωστόσο, μερικές φορές οι καλλιτέχνες το παρακάνουν με τη δημιουργικότητά τους. Για παράδειγμα, οι πόρτες μεγάλου μεγέθους και οι απουσιάζουσες μεσαίες κολώνες δεν ήταν μια πραγματικά καλή ιδέα. Δείχνει cool, αλλά είναι και εκνευριστική στην καθημερινότητα. Αν κάποιος θέλει να καθήσει πίσω ή απλά θέλει να ρίξει μια τσάντα εκεί πέρα, θα πρέπει πάντα κάποιος από όσους κάθονται μπροστά να βγει έξω. Βέβαια, τη σκοτεινή... σπηλιά στη δεύτερη σειρά θέσεων, στην οποία δεν μπορείτε καν να ανοίξετε τα παράθυρα, μπορείτε να την εμπιστευτείτε στο παιδάκι σας, το οποίο -έτσι κι αλλιώς- είναι συνεχώς προσηλωμένο στο κινητό τηλέφωνό του. Στο μπροστινό μέρος όλα είναι υποδειγματικά.
Υπέροχα καθίσματα, ευχάριστα υλικά και μπροστά από την αιωρούμενη κονσόλα, μια κομψή οθόνη αφής για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού και, πάνω από αυτήν, μια κεντρική οθόνη 8 ιντσών. Το γρήγορο σύστημα πολυμέσων "Mazda Connect" με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ένα head-up-display είναι πάντα διαθέσιμα.
Ας ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας
Πολύ ήσυχο, απίστευτα ήσυχο! Και πάντα υπό τη συνοδεία ενός συνθετικού ήχου κινητήρα, ο οποίος δίνει μια αίσθηση της εκάστοτε ταχύτητας του νέου Mazda MX-30. Αυτή η προσπάθεια είναι σαφώς επιτυχημένη, αλλά θεωρούμε απίστευτο πώς αφήνει κανείς τον εαυτό του να χειραγωγείται ακουστικά. Καλώς ήλθατε στο νέο κόσμο!
Σε γενικές γραμμές, η Mazda έχει κάνει πολλά, για να εξοικειωθούν πολύ γρήγορα οι... petrol heads με αυτόν το νέο τρόπο οδήγησης. Το εκπληκτικό στοιχείο για το MX-30 σχετίζεται με το γεγονός ότι κινείται εκπληκτικά... κανονικά. Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων στη θέση D, γκάζι, εκκίνηση... Το τιμόνι είναι ακριβές, τα φρένα ευαίσθητα και η ανάρτηση αρμονική. Όλα απολύτως εύκολα. Και επειδή το coupé SUV ζυγίζει «μόνο» λίγο πάνω από 1,6 τόνους, το MX-30 κινείται εκτός πόλης, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο συγκριτικά εύκολα. Δεν υπάρχει το αυξημένο βάρος, που θα σας «βγάλει» έξω από τη στροφή κατά το φρενάρισμα και δεν έχετε ποτέ την αίσθηση ότι οδηγείτε ένα αυτοκίνητο, που έχει στοιβάξει βαριές ράβδους ...χρυσού από το υπόγειο.