autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Η νέα γενιά της Opel

Διαβάστηκε από 47210 αναγνώστες - 15/2/2021

Πέρα όμως, από όλες τις υποκειμενικές εκτιμήσεις: Τι καταφέρνει στην πραγματικότητα ένα Opel Astra του είδους με έναν τόσο μικρό κινητήρα; Εμείς δοκιμάσαμε το νέο Sports Tourer (έτσι ονομάζεται το station wagon μοντέλο τώρα) με τον diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Τι γίνεται τώρα; Οι κύλινδροι μειώνονται και... αυξάνονται οι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων; Ναι, ακριβώς αυτή η αλλαγή θα προσδώσει στο μικρομεσαίο station την ύψιστη δυνατότητα εξοικονόμησης καυσίμων. Ένα κιβώτιο ταχυτήτων με τόσο πλούσια μετάδοση διατηρεί τις στροφές λειτουργίας σε χαμηλό επίπεδο και... φροντίζει κατάλληλα τη ροπή. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Κατανάλωση diesel της τάξης των 5,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, υποστηρίζει η Opel.



Από την πλευρά μας, εμείς -εκ των προτέρων- σας αποκαλύπτουμε πως τόσο χαμηλή κατανάλωση δεν καταφέραμε να επιτύχουμε. Στη γνωστή μας διαδρομή για τη μέτρηση της κατανάλωσης το Opel χρειάστηκε μισό λίτρο περισσότερο. Παρόλ αυτά, αυτή η τιμή είναι εντάξει για ένα αυτοκίνητο, που είναι σε θέση να κινείται με ταχύτητα, που ξεπερνά τα 200 km/h. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να κριθεί ακόμα και μέτρια σε σχέση με το τεχνολογικό υπόβαθρό του. Πάντως, η συντακτική ομάδα στο σύνολό της δεν είναι της ίδιας άποψης σχετικά με το Astra.



Η τελευταία βασίζεται, κυρίως, στο γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα station wagon, που εφοδιάζεται με καθίσματα, τα οποία παρέχουν εξαιρετική στήριξη, με εύκολα αναδιπλούμενη πίσω σειρά καθισμάτων, με χώρο αποσκευών, που έχει μέγιστο όγκο φόρτωσης έως και 1.630 λίτρων, καθώς και έξυπνα τεχνολογικά... καλούδια, όπως τα προσαρμοζόμενα φώτα πορείας, την ενεργή λειτουργία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας ή μία από τις δεκάδες όψεις του ρυθμιζόμενου cockpit. Επίσης, και η ανάρτηση λειτουργεί πολύ καλά, αν εξαιρέσουμε τα μέτριας ποιότητας κύλισης ελαστικά με πλάτος πέλματος 225 mm. Οι ελιγμοί αποφυγής εμποδίου και η εν γένει συμπεριφορά του τιμονιού είναι στοιχεία, που ξεχωρίζουν, ενώ και τα φρένα αξίζουν ιδιαίτερης μνείας.



Σειρά έχει τώρα ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων. Χάρη στην πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων είναι δεδομένο το ξεκάθαρο... πλασάρισμα του οχήματος, όπως επίσης (ευχαριστούμε, Opel!) ο εύχρηστος, όσο και σαφής επιλογέας του κιβωτίου. Το τελευταίο σημείο αξίζει να αναφερθεί ως κάτι το σπάνιο σήμερα, αφού σχεδόν τα πάντα έχουν απλοποιηθεί στη μορφή απλοποιημένων, μικρών ηλεκτρονικών διακοπτών. Το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, η σχέση “D” έχει επιλεγεί και όλα λειτουργούν μια χαρά.
Ακούγονται, όμως, μαρσάρισμα, βουητό και διάφοροι θόρυβοι ακόμη - δυστυχώς αυτό το Opel Astra δε διακρίνεται για τη... διακριτική επιτάχυνσή του. Ο κινητήρας του είναι μακράν αναγνωρίσιμος ως diesel.



Θα λέγαμε πως τα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα τα καταφέρνουν σε αυτόν τον τομέα καλύτερα. Εκτός αυτού, το αυτόματο κιβώτιο ξεπερνά προγραμματισμένα κάποιες σχέσεις, κάποιες φορές ακούγεται σαν να έχει υποστεί βλάβη, ενώ παρατηρείται και αισθητό κόμπιασμα του αυτοκινήτου.
Σε ένα φανάρι, η εκκίνηση από στάση και το... ξύπνημα της λειτουργίας stop & go θέτει το Astra τόσο άκομψα σε κίνηση, που οποιοσδήποτε θα έψαχνε το διακόπτη απενεργοποίησης του συστήματος. Κρίμα, γιατί ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,5 λίτρων φαίνεται πως λειτουργεί με ένα απαλό πάτημα του δεξιού ποδιού χωρίς καμία πίεση -για παράδειγμα στα σχεδόν 50 km/h μέσα στην πόλη-, ενώ λειτουργεί εξαιρετικά αθόρυβα και μαλακά με επιλεγμένη την 6η σχέση.



Ακόμα και υπό φορτίο, με στροφές λειτουργίας πέρα από τις 3.000 σ.α.λ., αυτός ο κινητήρας ακούγεται ευχάριστα. Σε αυτήν την περίπτωση αναμειγνύεται ο χαρακτηριστικός, δυνατός ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα με το «ζουζούνισμα» του diesel, ένας συνδυασμός, που είναι αρκετά ταιριαστός. Εν συντομία: Ο κινητήρας μπορεί να τα καταφέρει ανάλογα με την περίσταση καλά ή άσχημα.

Συμπέρασμα
Το νέο Opel Astra είναι ένα καλό μικρομεσαίο station wagon. Ωστόσο, ο συνδυασμός ενός τρικύλινδρου κινητήρα και ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων δεν είναι τόσο καλός. Επίσης, η κατανάλωση, που μετρήσαμε εμείς, είναι πολύ υψηλή.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει